اقتصادی

ساز ناکوک بانک‌ها در پرداخت وام مسکن روستایی/ چه کسانی در اولویتند؟

تیتر اول/گلستان مدیر اداره بنیاد مسکن گرگان با اشاره به سخت‌گیری برخی از بانک‌ها در پرداخت وام مسکن روستایی، گفت: متأسفانه برخی از بانک‌ها در اعطای وام مسکن از ضمانت زنجیره‌ای‌ شانه خالی می‌کنند.

ولی‌الله رضایی امروز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: وام‌های مسکن روستایی که از سال ۱۳۸۵ ابلاغ شد به شکل ضمانت زنجیره‌ای سه نفره است و آن چیزی که در قانون پیش‌بینی شده و در مصوبه هیئت وزیران و بخشنامه بانک مرکزی آمده همه بانک‌ها ملزم به اعطای وام در قالب ضمانت زنجیره‌ای هستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از بانک‌ها در اعطای وام مسکن از ضمانت زنجیره‌ای‌ شانه خالی می‌کنند، بیان کرد: گرچه نظر قانون و بخشنامه بر ضمانت زنجیره‌ای وام مسکن است اما برخی از بانک‌ها  با سخت‌گیری زیاد متقاضی  سمت ضامن می‌فرستند.

مدیر اداره بنیاد مسکن گرگان اضافه کرد: جلسات متعددی در استانداری برگزار شده و استاندار گلستان هم به همه بانک‌ها تأکید کردند که برای پرداخت وام مسکن از سخت‌گیری بیش از اندازه بپرهیزند و تابع قانون و بخشنامه بانک باشند.

رضایی به شیوه پرداخت وام مسکن اشاره کرد و متذکر شد: از لحاظ پرداخت نیز مدت سه سال مشارکت متقاضی تعیین شده در واقع از زمان عقد قرارداد با بانک به مدت سه سال فرصت ساخت دارد و پس از سه سال فروش اقساطی آن شروع می‌شود.

وی در ادامه شرایط دریافت وام مسکن روستایی را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان وام مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است، همه افرادی که تاکنون از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وام نگرفتند، می‌توانند از تسهیلات این بخش استفاده کنند.

مدیر اداره بنیاد مسکن گرگان با بیان اینکه افراد متأهل در اولویت نخست برای دریافت وام مسکن روستایی هستند، تصریح کرد: خوشبختانه تعداد وام‌های ما آنقدر زیاد است که تقریباً اولویت‌بندی نداریم و هر کسی که کارت پایان خدمت داشته باشد، می‌تواند از تسهیلات ما استفاده کند.

رضایی تأکید کرد: حدود ۳۲ هزار واحد مسکونی روستایی در گرگان وجود دارد که ۱۵ هزار واحد آن غیرمقاوم و ۱۷ هزار واحد مقاوم است و بر اساس برنامه زمانبندی شده این واحدها باید تا سال ۱۴۱۰ بازسازی شوند که اعتبارات آن هم تأمین شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا