استان ها

طرح ملی عدالت و تعالی در تحول سلامت کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رونمایی شد

به گزارش تیتر اول، طرح ملی عدالت و تعالی در تحول سلامت در پایان نشست سراسری مدیران دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در مرکز همایش های بین المللی شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تدوین شد. برای توسعه شاخص های کمی و کیفی بهداشت عمومی و آموزش پزشکی شناسایی شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاحیه این طرح اظهار داشت: طرح ملی عدالت و تعالی در تحول سلامت حاصل تلاش دانشمندان، اساتید و دست اندرکاران حوزه سلامت است که به کار خود افتخار کرده اند. کار کرده است.

دکتر بهرام عین اللهی با اشاره به اینکه توسعه عادلانه شاخص های کمی و کیفی سلامت و آموزش پزشکی از مهمترین اهداف این طرح است، خاطرنشان کرد: دانشکده های علوم پزشکی کشور اعلام می شود تا بتوانیم به اهداف دولت سیزدهم دست یابیم. اجرای آن

وی با اشاره به بیانات رئیس اجرائیه مبنی بر گسترش شبکه بهداشت و درمان و دسترسی برابر مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، تصریح کرد: تقویت، ساماندهی و گسترش نظام شبکه ملی سلامت از مهمترین ویژگی های این طرح است. “

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، توسعه دادگستری، درمان، تحقیقات، توزیع عادلانه و متوازن منابع انسانی، تقویت نظام پایه بیمه سلامت، تقویت و ارتقای کمی و کیفی پژوهش های کاربردی مبتنی بر انسانی از طریق منابع پایدار و ساختاری. بررسی، سلامت اجتماعی، همکاری و مشارکت در تمامی سازمان ها، استفاده حداکثری از موسسات خیریه سلامت، حرکت به سمت خودکفایی در حوزه دارو، واکسن و تجهیزات، حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان، تقویت و توانبخشی اورژانس های پیش بیمارستانی، افزایش بهره وری خدمات در سیستم بهداشت و درمان مراکز دولتی برای پیشگیری، هوشمندسازی و ادغام سیستم سلامت، ارتقای سواد سلامت عمومی برای افزایش خودمراقبتی فعال و بهبود سبک زندگی و مبارزه با فساد و تضاد منافع یکی از مهمترین محورهاست این طرح را فهرست کنید.

دکتر عین اللهی افزود: امیدواریم به برکت امام رضا (ع) شاهد روزهای خوبی پس از اجرای طرح ملی عدالت و تعالی تحول سلامت باشیم.

48

دکمه بازگشت به بالا