بین الملل

وزارت خارجه آمریکا: نتانیاهو اظهارات وزیر دارایی‌اش را محکوم کند

وزارت خارجه آمریکا از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست اظهارات “زننده” وزیر دارایی کابینه‌اش درباره نابود کردن روستای حواره را محکوم کند. از سوی دیگر ارتش این رژیم بامداد امروز بازداشت‌هایی را در مناطق مختلف کرانه باختری اشغالی آغاز کرد.

به گزارش تیتر اول، به نقل از سایت النشره، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، اظهارات وزیر دارایی اسرائیل درباره نابود کردن روستای حواره “غیرمسؤولانه، زننده و تشویق‌کننده به خشونت” است.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست اظهارات این وزیر کابینه‌اش درباره روستای حواره را محکوم کند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز پنج‌شنبه در عملیات یورش به برخی نقاط در کرانه باختری و قدس اشغالی دست به بازداشت فلسطینی‌ها زد.

در این عملیات، گروهی از جوانان فلسطینی برای مقابله با یورش‌های ارتش اسرائیل در شهرک جبع در شهر جنین وارد عمل شدند که در نتیجه آن درگیری‌های مسلحانه‌ای میان دو طرف شکل گرفت.

طبق گزارش انجمن اسرای فلسطین، سربازان اسرائیلی در این یورش‌ها تعدادی از فلسطینی‌ها را به بهانه شرکت در فعالیت‌های مقاومت مردمی علیه شهرک‌نشین‌ها و ارتش اسرائیل، بازداشت کرده و برای بازجویی با خود بردند.

سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در این عملیات به ده‌ها خانه در نقاط مختلف کرانه باختری یورش برده و وسایل داخل خانه‌ها را به هم ریخته و از ساکنان آنها پس از چند ساعت بازداشت، بازجویی کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در یورش به شهر قدس اشغالی نیز هشت جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

فلسطینی‌ها در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ عملیات علیه اهداف اسرائیلی در کرانه باختری و قدس اشغالی انجام دادند که شامل پنج تیراندازی، پرتاب مواد منفجره دست‌ساز و مقابله با حملات شهرک‌نشین‌ها بودند.

درگیری‌ها در ۱۵ نقطه برخورد در قدس، رام‌الله، قلقیلیه، نابلس، جنین، اریحا و الخلیل شکل گرفتند و جوانان فلسطینی به سمت سربازان اسرائیلی سنگ پرتاب کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا