جامعه

نمایندگی ایران در ژنو: تالاب برم الوان به فهرست بین‌المللی کنوانسیون رامسر افزوده شد

نمایندگی ایران در ژنو در روز جهانی تالاب ها خبر داد که تالاب برم الوان به فهرست بین‌المللی کنوانسیون رامسر افزوده شد.

به گزارش تیتر اول، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو روز جمعه به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها با انتشار ویدئوهایی از تالاب‌های  انزلی و برم الوان نوشت: کنوانسیون رامسر در مورد تالاب‌ها در شهر رامسر در ایران در ۲ فوریه ۱۹۷۱ امضا شد. روز جهانی تالاب ها که هر سال در ۲ فوریه گرامی داشته می شود، اکنون یک روز رسمی بین المللی برای افزایش آگاهی در مورد نقش حیاتی تالاب ها برای مردم و کره زمین است.

نمایندگی ایران در ژنو همچنین ایران را سرزمین تالاب های بسیار -که در برابر تأثیرات منفی تغییر اقلیم مقاومت می کنند- معرفی کرد و افزود برم الوان واقع در جنوب غربی ایران و در میان رشته کوه های زاگرس به تازگی به عنوان بیست و ششمین تالاب بین المللی ایران به فهرست کنوانسیون بین المللی رامسر اضافه شد.

گفتنی است؛ کنوانسیون رامسر قدیمی ترین معاهده بین المللی، با تاکید بر حفاظت از طبیعت تالاب ها در جهان است. این پیمان مهم بین المللی در دوم  فوریه ۱۹۷۱ ( ۱۳ بهمن ۱۳۴۹) در شهر رامسر به تصویب رسید و نام خود را از این شهراقتباس کرد و در سال ۱۹۷۵ اجرایی شد. به موجب این معاهده، ۱۵۸ کشور عضو لازم است ضمن  تعیین و حفظ تالابهای با اهمیت بین المللی، به استفاده خردمندانه از این منابع با ارزش جهانی همت گمارند.
انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا