حوادث

ماجرای سقوط دانش‌آموز قاینی از کوه چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز:

خبر سقوط دانش آموز از روستای نوغاب ، حاجی آباد قاین برای دسترسی به اینترنت و پیگیری برنامه شاد از کوه منتشر شد و خاطرنشان کرد: این درس ساعت 17:00 برگزار شد ، محمد علی راقی گفت: در بالای تپه که اتفاق افتاده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: این دانش آموز در آخرین جلسه از طریق تلفن خواهر در روستای نوغاب وارد شبکه شاد شد و از طرف دیگر حضور در آن اجباری نیست.

داستان افتادن دانش آموز قاینی به پایین تپه چه بود؟

وی با بیان اینکه این دانش آموز در روستای نوغاب در حاجی آباد قاین زندگی می کند اما این حادثه در روستای روماستیک در 25 کیلومتری قاین اتفاق افتاد ، یادآور شد: هم اکنون اینترنت در روستای نوغاب حاجی آباد قاین و برخی مناطق استان موجود است. در صورت عدم وجود اینترنت ، مدیران یک کتاب درسی برای دانشجویان ارسال می کنند.

داستان خواهر این دانشجو متفاوت است

خواهر این دانش آموز رضایی نیز گفت: “برادرم با خانواده ام در روستای نوغاب حاجی آباد قاین زندگی می کند که برای چیدن زعفران به روماستیکا می رود.” در روز اول اقامت خود در این روستا ، برادرم متوجه شد که در این روستا اینترنت وجود ندارد ، بنابراین او و دوستش برای بارگیری محتوای آموزشی به بالای کوه می روند.

خواهر دانش آموز ادامه داد: برادرم و یکی از دوستانش برای بارگیری عکس و فیلم یادگیری الکترونیکی با یکی از دوستان خود به بالای کوه رفته بودند که در آن جا پای خود را لغزید و چند متر سقوط کرد و مجروح شد. امروز برادرم در بیرجان عمل کرد و برادرم اکنون کاملاً هوشیار است و از خطر جلوگیری شده است.

روستای محل حادثه به شبکه ملی اطلاعات متصل است

مهرداد ترابیان مدیرکل امور استانها و مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات نیز در صفحه شخصی خود به حادثه دانش آموزی قائنی اشاره کرد و گفت: زمان این حادثه دلخراش در درس آموزش مجازی نبوده و ما سلامتی وی را دنبال می کنیم.

وی افزود: براساس تحقیقات انجام شده ، این روستا از طریق نسل سوم ایرانسل به شبکه اطلاعات ملی متصل است. عکس من را متعجب کرد و من فرمانداران را دنبال کردم. مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: زمان این حادثه دلخراش زمان آموزش مجازی نبوده و دانش آموز به مزرعه زعفران رفته است تا بتوانیم سلامتی وی را پیگیری کنیم.

دکمه بازگشت به بالا