عیب یابی و رفع مشکلات رایج در سیستم های سانترال

حتما برای شما هم پیش اومده که وسط یه مکالمه مهم تلفنی با مشتری یه دفعه سیستم سانترال شرکت خراب بشه و ارتباط قطع بشه این اتفاق دقیقا برای من هم افتاد و باعث شد تا تجربه ای رو که از این ماجرا به دست آوردم با شما به اشتراک بذارم در این مقاله قصد دارم به بررسی مشکلات رایج سیستم های سانترال و راهکارهای رفع اون ها بپردازم اگر شما هم از این سیستم ها استفاده می کنید حتما تا انتها با من همراه باشید.

دستگاه سانترال پاناسونیک KX-NS500

۱ عدم اتصال داخلی ها به سانترال

یکی از مشکلات رایجی که ممکنه باهاش روبرو بشید اینه که داخلی ها به درستی به سانترال متصل نمیشن و تماس ها برقرار نمیشن این مشکل اغلب به دلیل تنظیمات نادرست یا قطع شدن ارتباط بین دستگاه ها رخ میده.

راه حل:

  • ابتدا از اتصال کابل ها و سیم ها اطمینان حاصل کنید.
  • وارد تنظیمات سانترال بشید و مطمئن بشید که همه داخلی ها به درستی پیکربندی شدن.
  • اگر باز هم مشکل حل نشد ممکنه نیاز باشه دستگاه رو ریست کنید و تنظیمات رو از نو انجام بدید.

۲ صدای نویز در تماس ها

نویز در تماس ها میتونه به شدت آزاردهنده باشه و باعث کاهش کیفیت مکالمات بشه این مشکل میتونه به دلایل مختلفی از جمله خرابی کابل ها یا وجود تداخل در شبکه رخ بده.

راه حل:

  • کابل های متصل به سانترال رو بررسی کنید و از سلامت اون ها مطمئن بشید.
  • دستگاه ها رو جابجا کنید تا مطمئن بشید که تداخل سیگنالی وجود نداره.
  • اگر مشکل برطرف نشد ممکنه نیاز باشه که از یک متخصص شبکه کمک بگیرید.

۳ عدم شناسایی شماره تماس گیرنده

یکی دیگه از مشکلات رایج عدم نمایش شماره تماس گیرنده روی دستگاه سانتراله این مشکل ممکنه به دلیل تنظیمات نادرست یا عدم پشتیبانی دستگاه از این ویژگی باشه.

راه حل:

  • ابتدا وارد تنظیمات دستگاه بشید و مطمئن بشید که گزینه نمایش شماره تماس گیرنده فعال شده.
  • در صورتی که دستگاه شما از این ویژگی پشتیبانی نمیکنه بهتره با تولیدکننده یا فروشنده تماس بگیرید تا دستگاهی با قابلیت های بیشتر تهیه کنید.

۴ مشکلات ارتباط داخلی ها

گاهی اوقات ممکنه داخلی ها به درستی با هم ارتباط برقرار نکنن و تماس ها قطع بشه این مشکل میتونه به دلیل تنظیمات نادرست یا مشکلات در کابل کشی رخ بده.

دستگاه سانترال پاناسونیک KX-TDA100DBA

راه حل:

  • از صحت کابل کشی و اتصال داخلی ها اطمینان حاصل کنید.
  • تنظیمات دستگاه رو بررسی کنید و مطمئن بشید که همه داخلی ها به درستی تعریف شده باشن.

۵ قطع و وصل شدن تماس ها

قطع و وصل شدن تماس ها یکی از مشکلات شایعی هست که میتونه به دلیل ضعف در سیگنال یا مشکلات فنی در دستگاه رخ بده.

راه حل:

  • دستگاه سانترال رو ریست کنید و تنظیمات رو مجددا بررسی کنید.
  • اگر مشکل همچنان ادامه داشت بهتره با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید تا دستگاه رو بررسی کنه.

۶ عدم کارکرد صحیح دکمه ها

گاهی اوقات دکمه های روی دستگاه های داخلی به درستی کار نمیکنن و این میتونه به دلیل خرابی فیزیکی یا مشکلات نرم افزاری باشه.

راه حل:

  • دستگاه رو بررسی کنید و از سالم بودن دکمه ها اطمینان حاصل کنید.
  • اگر مشکل سخت افزاری بود ممکنه نیاز باشه دستگاه رو تعمیر یا تعویض کنید.

۷ عدم توانایی در برقراری تماس های خارجی

مشکلات در برقراری تماس های خارجی ممکنه به دلیل تنظیمات نادرست در سانترال یا مشکلات در خطوط تلفن خارجی باشه.

راه حل:

  • تنظیمات مربوط به خطوط خارجی رو بررسی کنید و مطمئن بشید که به درستی پیکربندی شده باشن.
  • اگر مشکل همچنان پابرجا بود با شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن تماس بگیرید تا خطوط رو بررسی کنن.

۸ عدم توانایی در انتقال تماس ها

یکی از ویژگی های مهم سیستم های سانترال انتقال تماس ها بین داخلی هاست اگر این قابلیت کار نکنه ممکنه مشکلاتی در تنظیمات یا نرم افزار دستگاه وجود داشته باشه.

راه حل:

  • تنظیمات مربوط به انتقال تماس رو بررسی کنید و مطمئن بشید که به درستی پیکربندی شده باشن.
  • دستگاه رو آپدیت کنید تا مطمئن بشید که نرم افزار به روز و بدون باگه.

دستگاه سانترال پاناسونیک KX-TES824

۹ مشکلات در ضبط مکالمات

اگر سیستم سانترال شما قابلیت ضبط مکالمات رو داره ولی این قابلیت به درستی کار نمیکنه ممکنه مشکل از تنظیمات یا فضای ذخیره سازی باشه.

راه حل:

  • مطمئن بشید که فضای کافی برای ذخیره سازی مکالمات وجود داره.
  • تنظیمات مربوط به ضبط مکالمات رو بررسی کنید و مطمئن بشید که فعال هستن.

۱۰ عدم توانایی در پخش پیام های خوش آمدگویی

پیام های خوش آمدگویی میتونه اولین تأثیر رو روی تماس گیرنده داشته باشه اگر این پیام ها به درستی پخش نمیشن ممکنه مشکل از تنظیمات یا فایل صوتی باشه.

راه حل:

  • فایل صوتی مربوط به پیام های خوش آمدگویی رو بررسی کنید و مطمئن بشید که سالمه.
  • تنظیمات مربوط به پیام های خوش آمدگویی رو بررسی کنید و مطمئن بشید که به درستی پیکربندی شده باشن.

نتیجه گیری

سیستم های سانترال ابزارهای بسیار کاربردی هستن اما مثل هر فناوری دیگه ای ممکنه با مشکلاتی مواجه بشن با رعایت نکات و راه حل های مطرح شده در این مقاله می تونید مشکلات رایج رو شناسایی و به راحتی رفع کنید البته همیشه در نظر داشته باشید که در صورت پیچیده بودن مشکل از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

پرسش و پاسخ

۱ آیا ریست کردن دستگاه سانترال ممکنه مشکل رو بدتر کنه؟

در بیشتر موارد ریست کردن دستگاه به بازنشانی تنظیمات و حل مشکلات جزئی کمک می کنه اما بهتره قبل از این کار از تنظیمات و داده های مهم خود نسخه پشتیبان بگیرید.

۲ چرا تماس ها به طور مداوم قطع میشن؟

این مشکل می تونه به دلایل مختلفی از جمله ضعف در سیگنال یا مشکلات در خطوط تلفن رخ بده ابتدا خطوط و کابل ها رو بررسی کنید و در صورت لزوم از یک متخصص کمک بگیرید.

۳ چطور می تونم پیام خوش آمدگویی رو تغییر بدم؟

برای تغییر پیام خوش آمدگویی باید وارد تنظیمات دستگاه بشید و فایل صوتی جدید رو بارگذاری کنید مطمئن بشید که فرمت فایل صوتی با دستگاه شما سازگار باشه.

جدول تنظیمات پیشنهادی برای بهبود عملکرد سانترال

مورد

توضیحات

ریست دستگاه

استفاده از این گزینه در صورتی که مشکلات جدی دارید.

بررسی کابل ها

مطمئن بشید که همه کابل ها به درستی متصل هستن و سالم هستن.

آپدیت نرم افزار

همیشه نرم افزار دستگاه رو به روز نگه دارید تا از بروز مشکلات جلوگیری بشه.

تنظیم مجدد داخلی ها

اگر ارتباط داخلی ها قطع شده تنظیمات رو بازبینی و مجددا اعمال کنید.

منبع : پارس فیبر

 

 

دکمه بازگشت به بالا