اقتصادی

هشدار گمرک به ۱۱۰ واردکننده کامیون

با برداشته شدن موانع و آغاز ترخیص کامیون های وارداتی از گمرک ، گمرک ایران به 110 واردکننده هشدار داده است که ظرف یک ماه ترخیص کالا از گمرک را اعلام کنند ، در غیر این صورت کامیون ها رها می شوند.

به گزارش تیتر اول ، ارسال و ترخیص حدود 6000 کامیون وارداتی سرانجام برای پیگیری در دستور کار قرار گرفت و ترخیص از امروز از گمرک آغاز شده است. با این حال ، در آغاز ترخیص کالا از گمرک و فرصت یک ماهه ای که در این زمینه به دستگاه های ذیربط داده شد ، مقامات گمرک ایران به واردکنندگان اطلاع داده اند که ترخیص کالا را بلافاصله ظرف یک ماه انجام می دهند.

با توجه به مکاتبات معاون فنی و اطلاع رسانی به 110 واردکننده ، کلیه مسائل ، مشکلات و تاخیر در ترخیص کامیون های وارداتی از گمرک مطابق مقررات مربوطه و مطابق با اطلاع سازمان های مربوط حل شده است. سفارشات آنها ، کامیون باید طبق مقررات مربوطه تا 27 نوامبر در گمرک آزاد شود.

همچنین تأکید می شود که در غیر این صورت ، گمرکات اجرایی موظف هستند اظهارنامه کامیون های غیرمجاز را از 29 آبان به سازمان جمع آوری و فروش تنظیم و ارسال کنند تا مطابق قوانین مورد رسیدگی قرار گیرند.

از سوی دیگر ، به واردکنندگان اطلاع داده می شود که اگر گمرک در ترخیص کامیون های مربوطه مشکلی داشته باشد ، موظفند کتباً به گمرک ایران اطلاع دهند ، در غیر این صورت ، ترخیص نشدن کامیون های وارداتی پس از ماه های سپرده گذاری توجیهی ندارد. ، با توجه به قوانین کنار گذاشته شده ، اسامی واردکنندگانی که در این زمینه شکست خورده یا دیر کرده اند ، به مقامات ذی صلاح ، از جمله دادستانی عمومی اعلام و به اطلاع عموم خواهد رسید.

این هشدار پس از آن مطرح می شود که گمرک ایران به تازگی به گمرک اجرایی دستور داده تا ظرف یک ماه پس از حل مشكل ترخیص كامیون از كامیون ها برای ترخیص از گمرك خودداری كنند.

موضوع کامیون های وارداتی با تصمیم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مرتبط است. در همین راستا ، در سال 2009 و مطابق ماده 30 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه ، شرایط واردات این کامیون ها توسط وزیر وقت اعلام شد. راه و شهرسازی در اطلاعیه های وزارت حمل و نقل جاده ای و وزارت صنعت ، معدن و تجارت شرایط واردات از جمله عنوان تعرفه کامیون های وارداتی ، نوع واردات ، اسقاط کامیون ها ، مجوزهای قانونی و نظارتی و تأیید منشا این کامیون ها

با این حال ، ترخیص این کامیون ها عمدتا به دلیل عدم هماهنگی و ناسازگاری بین دستگاه ها به تعویق افتاد ، تا اینکه با ورود دادستان موانع برطرف شد و دستگاه ها موظف شدند وظایف خود را ظرف یک ماه انجام دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا