اقتصادی

امسال چقدر بر سرعت اینترنت افزوده می‌شود؟

طبق آخرین اظهارات وزیر ارتباطات با افزایش تعرفه اپراتورها، تعهدی از اپراتورها گرفته شده که تا خرداد سال ۱۴۰۳، ۳۰ درصد و تا پایان سال ۵۰ درصد به سرعت اینترنت اضافه شود.

به گزارش تیتر اول، سرعت و کیفیت اینترنت از مواردی است که همواره دغدغه کاربران بوده و در این شرایط هم نیازمند کیفیت مناسب برای فعالیت‌های اینترنتی خود هستند. درواقع زمانی که کاربران انتقادات و پیشنهادات خود را به مسوولان ارتباطات کشور اعلام می‌کنند، ‌اینترنت باکیفیت و سرعت بالا در صدر این خواسته‌ها قرار دارد.

به صورت کلی فناوری روز به روز در حال گسترش است و اکنون در عصر فناوری اطلاعات می‌توان گفت که وجود زیرساخت‌های نسل جدید می‌تواند تاثیرهای جدی بر روی کسب و کارها، اقتصاد، جامعه و… بگذارد.

اگرچه افزایش کیفیت و سرعت اینترنت همواره توسط دولت‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته اما این موضوع جایگاه ویژه‌ای برای وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم دارد چراکه از ابتدای آغاز به کار  این دولت، پروژه فیبرنوری که به گفته مسئولان می‌تواند آینده ارتباطی کشور را تأمین کند، آغاز و تسریع پیدا کرده است.

این پروژه به عنوان مهم‌ترین پروژه بخش ارتباطات کشور طبق برنامه در سال گذشته ادامه یافت و میزان پوشش آن با افزایش تقریبا سه برابری در پایان سال ۱۴۰۲ به هفت میلیون پروژه رسید و  این قابلیت وجود دارد تا کاربران به سرعت تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه دست پیدا کنند.

موضوعی که وزیر ارتباطات اخیرا به آن اشاره کرد و گفت بارها اعلام کردم که در شهرهایی که فیبرنوری راه‌اندازی می‌شود، مشترکینی که فیبرنوری دریافت کنند، سرعت اینترنت‌شان تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه یعنی صد برابر سرعت موجود افزایش پیدا می‌کند.

او تأکید کرد: این آرزوی ماست و برای آن تلاش می‌کنیم و ان شاءالله طبق قانون برنامه هفتم توسعه تا پایان برنامه باید همه ساختمان‌های کشور از طریق فیبرنوری متصل شوند و ان شاءالله آن روز روزی است که همه افزایش صد برابری سرعت را احساس خواهند کرد.

البته در کنار افزایش کیفیت، افزایش سرعت اینترنت هم جزو برنامه‌های وزارت ارتباطات قرار دارد به گونه‌ای که همزمان با افزایش تعرفه اپراتورها در سال گذشته اپراتورها مکلف شدند تا شش ماه آینده میانگین سرعت اینترنت ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

در این زمینه عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- چندی پیش در گفت‌وگو با یک رسانه به آن اشاره کرد و درباره برنامه‌های افزایش سرعت اینترنت در سال جدید توضیح داد: با افزایش تعرفه اپراتورها، تعهدی از اپراتورها گرفتیم به این ترتیب که تا خرداد سال ۱۴۰۳، ۳۰ درصد و تا پایان سال، ۵۰ درصد به سرعت اینترنت اضافه شود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا