بهترین های کسب و کاربین الملل

از صفر تا صد مهاجرت به انگلیس

مهاجرت به انگلستان | صفر تا صد مراحل مهاجرت به انگلستان

طبق آمار موسسه اعزام دانشجو پارس رادین؛ کشور بریتانیا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان، سالانه هزاران مهاجر را از سراسر جهان می‌پذیرد. این کشور به ویژه شهر لندن یکی از مهم‌ترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی و کاری به شمار آمده و در میان دانشجویان بین‌المللی محبوبیت زیادی دارد. علاوه بر مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری نیز با وجود پیچیدگی و رقابت شدید آن، از روش‌های متداول مهاجرت به انگلستان هستند. لازم به ذکر است که بریتانیا یکی از گران‌ترین مقصدهای مهاجرت به شمار آمده و هزینه‌های زندگی در آن نسبتا بالاست.

کشور بریتانیا در شمال غربی اروپا به عنوان جزیره‌ای در میان آب‌های اقیانوس اطلس، دریای شمالی و دریای سلتی قرار گرفته است. این پادشاهی متحد شامل کشورهای انگلستان، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز شده که خاندان سلطنتی انگلستان بر آن‌ها حکومت می‌کند. پایتخت انگلستان، شهر لندن است که بیش از 10 میلیون جمعیت داشته و به عنوان قطب اقتصادی آن نیز شناخته می‌شود. شهرهای ادینبرا، کاردیف و بلفاست نیز به ترتیب پایتخت کشورهای اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی هستند.

مهاجرت به انگلستان به ویژه در میان شهروندان کشورهای ایرلند، هند، پاکستان، نیجریه، غنا، کنیا و هونگ کونگ پس از پایان جنگ جهانی دوم افزایش یافت. تنها در سال 2019، حدود 612 هزار نفر به این کشور مهاجرت کردند. مهاجرت از طریق دریافت ویزای تحصیلی انگلیس و کاری مهم‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور به شمار می‌آیند که سالانه هزاران نفر از این طریق به این کشور سفر می‌کنند.

تاریخچه مهاجرت به انگلستان

سابقه مهاجرت به این کشور به دوران امپراطوری روم بازمی‌گردد، اما موج اصلی و مدرن مهاجرت با جنگ جهانی دوم آغاز شد. نخستین مهاجران دوران جنگ، یهودی‌های مقیم آلمان بودند که برای فرار از حکومت هیتلر به بریتانیا رفتند. پس از پایان جنگ و استقلال مستعمره‌های انگلستان در سراسر جهان، موج جدیدی از مهاجرت به انگلستان آغاز شد. شبه جزیره هند، جنوب شرقی آسیا، اقیانوسیه و حوزه کارائیب منشا اصلی این مهاجرت را تشکیل می‌دادند.

در سال 1946، انگلستان برای جبران کمبود در نیروی کار فرمانی را صادر کرد که طبق آن شهروندان کشورهای مشترک المنافع می‌توانستند بدون نیاز به ویزا به این کشور مهاجرت کنند. این سیاست موجب شد تا مهاجرتی گسترده به انگلستان آغاز شود، تا جایی که در سال 1963 بیش از 136 هزار نفر به این کشور مهاجرت کرده بودند. تا جایی که مجلس این کشور قوانینی برای کنترل مهاجرت به انگلستان را وضع کرد. تا جایی که در دهه 1970 تنها افرادی که موفق به دریافت مجوز کاری شده و یا خانواده آن‌ها از شهروندان انگلیسی بودند، اجازه مهاجرت به این کشور را داشتند.

با آغاز دهه 1990 و افزایش دوباره مهاجران به این کشور، سیاست‌های جدیدی اتخاذ شده و سرانجام در سال 2006 برای نخستین بار از سیستم امتیاز بندی در ارائه ویزای انگلستان رونمایی شده که بر اساس معیارهایی چون سن، تحصیلات، درآمد و سابقه زندگی در انگلستان متقاضیان را بررسی کرده و بهترین آن‌ها را انتخاب می‌کرد. این سیاست کنترلی در سال 2020 مجددا به روز رسانی و در دستور کار قرار گرفته تا به همراه دیگر سیاست‌های اداره مهاجرت انگلستان، ورود مهاجران را به این کشور محدود سازد.

نمای جمعیت‌شناختی انگلستان

همانطور که گفته شد مهاجرت به انگلستان برای سال‌های متمادی به ویژه پس از جنگ جهانی دوم، در میان مردم جهان محبوبیت زیادی داشته است. ورود گسترده مهاجران به این کشور موجب شده تا بافت جمعیتی کشور انگلستان تحت تاثیر قرار بگیرد. در سال 2019، حدود 6.2 میلیون نفر از ساکنین این کشور تابعیتی غیر انگلیسی داشته و 9.5 میلیون نفر نیز خارج از مرزهای این کشور به دنیا آمده بودند. از این جمعیت حدود 37% در شهر لندن تمرکز یافته‌اند، همچنین دانشجویان بیشترین میزان مهاجران را در این کشور تشکیل می‌دهند.

ساختار اقتصادی

اقتصاد بریتانیا بر محور اقتصاد بازار آزاد قرار داشته و بر اساس ارزش ارزی، پنجمین اقتصاد جهان محسوب می‌شود. رئیس خزانه‌داری بریتانیا مسئولیت اجرای سیاست‌های اقتصادی این کشور را برعهده دارد و بانک مرکزی انگلستان نیز به سیاست‌های پولی آن رسیدگی می‌کند. بخش اصلی اقتصاد بریتانیا را فعالیت‌های خدماتی تشکیل داده و شهر لندن نیز پس از نیویورک به عنوان دومین قطب مالی جهان به شمار می‌آید. به همین جهت تحصیل در انگلیس بسیار محبوب است.

در قرن هفدهم انگلستان پیشتاز انقلاب صنعتی در جهان شد و پس از آن عصر اختراعات و پیشرفت‌های تکنولوژیک در این کشور آغاز گشت. یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر مهاجرت به انگلستان نیز انقلاب صنعتی بود. از آن زمان تا کنون، بریتانیا یکی از مهم‌ترین قدرت‌های صنعتی جهان، به ویژه در صنعت هوافضا، کشتی‌سازی، اتومبیل، فولاد و معدن است. با آغاز قرن بیستم صنایع داروسازی و غذایی نیز پیشرفت کرده و در دهه‌های اخیر نیز تکنولوژی‌های دیجیتال در این کشور توسعه یافت. صنعت توریسم و تجارت نیز از مهم‌ترین منابع درآمدی کشور بریتانیا محسوب می‌شوند.

دانشگاه‌ها و سیستم آموزشی

حوزه آموزش در کشور بریتانیا در هر چهار کشور انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی متفاوت است، یعنی هر کشور اختیارات خود را در این زمینه دارد. به طور کلی حدود 38% جمعیت بریتانیا تحصیلات دانشگاهی دارند، همچنین پس از آمریکا، این کشور بیشترین تعداد دانشگاه را در لیست 100 دانشگاه برتر جهان در اختیار دارد.

در انگلستان تحصیلات از سنین 6-16 سالگی اجباری بوده و اکثریت کودکان به مدرسه‌های دولتی می‌روند. دو دانشگاه آکسفورد و کمبریج قدیمی‌ترین دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان در دنیا هستند که بیش از هشت قرن قدمت دارند. این کشور در زمینه تحصیلات دانشگاهی از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار بوده و به عنوان یکی از مقصدهای اصلی مهاجرت تحصیلی در جهان شناخته می‌شود. .

دانشگاه‌های آکسفورد، کمبریج، کالج سلطنتی لندن، UCL، ادینبرا، منچستر، کینگز کالج لندن، LSE، بریستول، وارویک، گلاسگو، دورهام، بیرمنگام، ساوت همپتون، لیدز، شفیلد، سنت اندروز و ناتینگهام همگی در لیست 100 دانشگاه برتر جهان هستند. در حال حاضر بیش از 480 هزار دانشجوی بین‌المللی در این کشور تحصیل می‌کنند.

خدمات درمانی و رفاهی

خدمات درمانی نیز همچون آموزش در کشور انگلستان امری قدرت‌سپاری شده است، یعنی هرکشور اختیارات خود را در زمینه قانون‌گذاری و اجرای آن دارد. طرح پوشش درمانی دولتی برای تمامی شهروندان بریتانیا و دارندگان اقامت دائم آن رایگان بوده و از محل مالیات‌های عمومی تامین می‌شود. این کشور در رتبه‌بندی بهترین سیستم‌های درمانی در جهان، رتبه 6 ام را کسب کرده که این موضوع یکی از دلایل افراد برای مهاجرت به انگلستان است. علاوه بر بیمه دولتی، هر کشور شامل شرکت‌ها و موسسات ارائه دهنده پوشش درمانی خصوصی نیز شده که افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

وضعیت سیاسی و اجتماعی

کشور بریتانیا بر اساس مشروطه سلطنتی اداره می‌شود. خاندان سلطنتی در راس امور بوده و دو مجلس عوام و لردها نیز دو بازوی اصلی قانونگذاری در کشور به شمار می‌آیند. نخست‌وزیر و کابینه او از داخل مجلس عوام و بر اساس رای اکثریت انتخاب می‌شود. همچنین دادگاه عالی نیز به عنوان قوه‌ای مستقل وظیفه رسیدگی به قوانین و اجرای آن‌ها را برعهده دارد.

چهار کشور انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی در امور داخلی خودمختار بوده، اما برخلاف فدراسیون از اختیارات کمتری که حالت موقتی نیز دارد، برخوردار هستند. همچنین این کشور 14 منطقه و کشور وابسته در سراسر دنیا داشته و خاندان سلطنتی انگلستان نیز به عنوان خاندان سلطنتی استرالیا، کانادا و نیوزلند نیز شناخته می‌شود.

ادبیات، موسیقی، تئاتر و به طور کلی هنر یکی از مهم‌ترین صادرات انگلستان به کشورهای جهان است که موجبات تاثیرگذاری فرهنگی در آن‌ها را فراهم می‌آورد. این کشور از تاریخ و فرهنگی بسیار غنی برخوردار بوده که در سال‌های اخیر با افزایش موج مهاجرت به انگلستان تحت تاثیر فرهنگ‌های جدید مهاجران قرار گرفته است. با این‌حال حدود 80% از جمعیت این کشور را سفیدپوستان بریتانیایی تشکیل داده و پس از آن آسیایی‌ها، سیاه‌پوستان و چینی‌ها مهم‌ترین گروه‌های قومی ساکن در بریتانیا هستند. مذهب اسلام و هندو نیز پس از اکثریت مسیحی، پیروان بیشتری نسبت به دیگر ادیان دارند.

آب و هوا و وضعیت جغرافیایی بریتانیا

بیشتر نواحی بریتانیا آب و هوایی معتدل داشته و بارش باران در سراسر سال در جریان است. در زمستان‌ها دمای هوا ممکن است تا 20- درجه کاهش و در تابستان‌ها تا 35 درجه افزایش یابد. قسمت‌های شرقی آب و هوایی خشک‌تر و قسمت‌های غربی آب و هوایی خنک‌تر و مرطوب‌تر دارند. جریان‌های اقیانوس اطلس موجب زمستان‌های معتدل‌تر در غرب شده و تابستان‌ها نیز در نواحی شمالی خنک‌تر از نواحی جنوبی هستند.

مزیت‌های مهاجرت به انگلستان در یک نگاه

    کار و زندگی در یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان

    تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا

    برخورداری از امنیت اجتماعی و شغلی

    برخورداری از پوشش درمانی سراسری و پیشرفته

    آب و هوای معتدل و مرطوب

    کیفیت بالای زندگی

روش‌های مهاجرت به انگلستان

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج
  • مهاجرت به انگلستان از طریق تولد
  • پناهندگی

مهاجرت به انگلستان از راه تحصیل

مهاجرت تحصیلی به انگلستان یکی از متداول‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور است. ویزای تحصیلی این کشور که با نام Tier 4 نیز شناخته می‌شود، برای دانش‌آموزان، دانشجویان و تحصیل در دوره‌های کوتاه‌مدت در نظر گرفته شده است. هزینه تحصیل در این کشور با توجه به رشته و مقطع تحصیلی انتخابی متفاوت است، اما به طور متوسط دانشجویان باید حدود 10-15 هزار پوند در سال شهریه بپردازند. اگرچه این کشور یکی از گران‌ترین کشورها در جهان برای تحصیل به شمار می‌آید، اما بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی متعددی وجود دارند که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای آن اقدام کنند.

شهر لندن در سال 2020 به عنوان بهترین شهر دانشجویی جهان انتخاب شد که بیش از 125 هزار دانشجوی بین‌المللی را در خود جای داده است. دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود به مدت 4 ماه مهلت دارند تا کار پیدا کرده و اقامت خود را از طریق دریافت ویزای کاری تمدید کنند.

مهاجرت کاری به انگلستان

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به انگلستان از طریق دریافت ویزای کاری است. کشور بریتانیا به منظور جبران کمبود نیروی کار ماهر و استفاده از متخصصین در سراسر جهان، انواع مختلفی از ویزای کاری را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. برای دریافت ویزای کاری نیروی ماهر انگلستان در سال 2021، تمامی متقاضیان باید از طرف کارفرمایی معتبر پیشنهادی شغلی دریافت کرده تا درخواست آن‌ها از طریق سیستم امتیازبندی بریتانیا بررسی شود. علاوه بر ویزای کاری نیروی ماهر بریتانیا که آن را با نام ویزای کاری عمومی نیز می‌شناسند، متقاضیان می‌توانند برای انواع ویزای کاری موقت، ویزای نوآوری، ویزای استارت آپی و ویزای استعداد جهانی نیز اقدام کنند.

مهاجرت سرمایه‌گذاری به انگلستان

ویزای سرمایه‌گذاری انگلستان (Tier 1) یکی از سخت‌ترین برنامه‌های مهاجرت سرمایه‌گذاری در جهان است. برای مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه‌گذاری باید حداقل 2 میلیون پوند در اوراق قرضه دولتی، سرمایه وام شرکت‌ها و یا سرمایه مشترک سرمایه‌گذاری کنید. در صورت سرمایه‌گذاری معادل 2 میلیون، پس از 5 سال می‌توان برای دریافت اقامت دائم انگلستان اقدام کرد. توجه داشته باشید که مهاجرت سرمایه‌گذاری به انگلستان اگرچه مسیری نسبتا طولانی برای دستیابی به اقامت دائم این کشور است، اما در صورت رعایت تمامی شروط آن، راهی مطمئن برای مهاجرت به انگلستان است.

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

افرادی که قصد ازدواج با شهروندی بریتانیایی و یا دارندگان اقامت دائم آن را دارند، می‌توانند از طریق دریافت ویزای ازدواج انگلستان به این کشور سفر کنند. این ویزا به متقاضیان اجازه می‌دهد تا حداکثر 6 ماه در این کشور مانده و در این مدت به صورت قانونی ازدواج کنند.

هزینه این ویزا 95 پوند است و پس از پایان زمان آن باید این کشور را ترک کنند. متقاضیانی که قصد اقامت در بریتانیا را دارند باید از طریق ویزای خانوادگی اقدام کرده و برای اقامت این کشور درخواست دهند. توجه داشته باشید که برای ازدواج، سن افراد باید بالای 18 سال بوده، سابقه کیفری نداشته باشند و در سلامت کامل روانی به سر ببرند. همچنین درآمد کافی همسر برای اسپانسر شدن، برخورداری از دانش کافی در زبان انگلیسی و داشتن رابطه‌ای واقعی و مبتنی بر عشق نیز از ضروریات است.

مهاجرت به انگلستان از طریق تولد

کشور انگلستان یکی از کشورهایی است که از قانون خون پیروی می‌کند، یعنی صرف تولد در خاک این کشور موجب اخذ تابعیت آن نمی‌شود. به منظور آنکه کودک تازه متولد شده واجد شرایط دریافت تابعیت انگلستان باشد، باید یک یا هر دو والدین او تابعیت این کشور را داشته باشند. همچنین در صورتی که فرزند متولد شده، والدینی نامعلوم داشته باشد، طبق قوانین انگلستان، تابعیت این کشور به او اطلاق می‌گردد. اخذ تابعیت برای فرزندان تنها تا 18 سالگی امکان‌پذیر بوده و پس از مشمول این طرح نخواهند شد.

مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی

روش پناهندگی یکی از نامناسب‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به انگلستان است، زیرا پناهندگان همواره تحت شرایط اجتماعی خاصی قرار داشته و باید فرآیندهایی مشخص را از سر گذرانند. همچنین از آنجائی که فرد پناهنده باید دلیلی قانع کننده به آفیسر مهاجرت ارائه دهد، این امکان وجود دارد که در صورت بهبود شرایط در کشور مبدا، فرد پناهنده مجبور به ترک خاک کشور مقصد شود. همچنین پناهندگان باید مدتی را در کمپ پناهندگی به سر ببرند.

مهاجرت به انگلستان و هزینه‌های زندگی

کشور بریتانیا یکی از گران‌ترین مقصدهای مهاجرت در جهان بوده و هزینه‌های زندگی در آن نسبتا بالاست. در جدول زیر می‌توانید برخی از مهم‌ترین هزینه‌های زندگی در این کشور را مشاهده کنید:

شرح هزینه                       قیمت به پوند

سه وعده غذا در رستورانی متوسط برای دو نفر

50

یک لیتر شیر

0.91

یک کیلو برنج

1.01

12 عدد تخم مرغ

1.95

یک کیلو سیب

1.82

یک کیلو سیب‌زمینی

1.16

یک قرص نان

0.99

یک ماه استفاده از حمل و نقل عمومی

65

یک لیتر بنزین

1.26

قبوض ماهیانه آب، برق و..

154.94

اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

748.27

اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر

1265.40

اقامت دائم و تابعیت انگلستان

شهروندان خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای کسب اقامت دائم انگلستان باید سالیانی مشخص را در این کشور به طور قانونی سپری کنند. به طور مثال اگر فرد متقاضی از راه ازدواج به این کشور مهاجرت کرده باشد پس از 2 سال، مجوز کاری Tier 1 و Tier 2 ،سرمایه‌گذاری یا مالکیت بیزینس بعد از 5 سال می‌توانند برای دریافت اقامت دائم این کشور درخواست دهند.

اخذ اقامت دائم یکی از اهداف نهایی مهاجرت به انگلستان یه شمار می‌آید. توجه داشته باشید که فرد متقاضی در طول مدت اقامت خود باید تراکنش‌های مالی شفافی داشته، مالیات‌های خود را پرداخت کرده و از درآمد کافی برای زندگی در این کشور برخوردار باشد. هزینه درخواست اقامت دائم 2389 پوند بوده و برای همراهی اعضای خانواده، هرکدام به تنهایی باید درخواستی را ثبت کنند. همچنین یک سال پس از دریافت اقامت دائم، می‌توان برای تابعیت این کشور درخواست داد.

سختی‌های مهاجرت به انگلستان

کشور بریتانیا در حال حاضر با حجم زیادی مهاجر در سال روبه‌رو بوده و این موضوع موجب مشکلاتی در بازار کار، جرم و جنابت، مسائل جمعیت‌شناختی و … شده است. به همین دلیل سیاست‌های جدید این کشور در جهت محدود کردن ورود مهاجران شکل گرفته و می‌کوشد تا جمعیت مهاجران را کاهش دهد. به عبارت دیگر فرآیند مهاجرت به انگلستان در سال‌های جاری سخت‌تر خواهد شد.

با وجود اینکه کشور بریتانیا یکی از بهترین کشورهای جهان از منظر ثبات اقتصادی، خدمات رفاهی و کیفیت زندگی است، مشکلات فرهنگی نظیر نژادپرستی بسیاری از مهاجران را پس از ورود به انگلستان دلسرد می‌کند و موجب می‌شود تا افراد از اقامت دائم در این کشور منصرف شوند.

البته دانشجویانی که از سنین پایین‌تر با ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت کرده‌اند، شانس بیشتری برای تطبیق با جامعه انگلستان و یافتن کار پس از فارغ‌التحصیلی خواهند داشت. به طور کلی این کشور در حال حاضر با مشکلات متعددی در رابطه با مهاجران روبه‌رو است و متقاضیان مهاجرت به انگلستان باید از مهارت‌ها، توانایی‌ها و تمکن مالی بسیار بالایی برخوردار باشند.

ویزای توریستی انگلستان

کشور بریتانیا یکی از قدیمی‌ترین کشورهای اروپایی بوده و از جاذبه‌های گردشگری متعددی برخوردار است. کشور اسکاتلند و ایرلند مناظر طبیعی بسیار زیبایی داشته و برای بازدید از سایت‌های تاریخی و فرهنگی نیز می‌توان از انگلستان بازدید کرد. برای بازدید از این کشور و سفر به آن، تمامی افراد خارج از منطقه تجاری اروپا، باید ویزای توریستی انگلستان را تهیه کنند.

حداکثر زمان اقامت در این کشور با استفاده از ویزای توریستی 6 ماه بوده و دارندگان آن در این مدت می‌توانند به گردش در این کشور پرداخته، از دوستان و اعضای خانواده خود بازدید کنند، در جلسات تجاری حضور پیدا کنند، برای درمان پزشکی به این کشور سفر کرده باشند و یا قصد شرکت در برنامه‌ای هنری یا آموزشی را داشته باشند.

مهاجرت به انگلستان در زمان کرونا

با شیوع ویروس کرونا رفت و آمد در میان کشورها دچار محدودیت‌هایی اساسی شده و مرزهای اغلب کشورها به روی مسافران بسته شد. کشور بریتانیا نیز از این امر مستثنی نبوده و قوانین جدیدی را در این رابطه در دستور کار قرار داد. یکی از نخستین قوانینی که در ماه‌های اولیه شیوع کرونا وضع شد، تمدید ویزا و اقامت افرادی بود که به دلیل منع ورود و خروج، امکان خارج شدن از این کشور را نداشتند. این فرآیند که از طریق سامانه آنلاین صورت می‌گرفت، برای برخی از گروه‌ها همچون شاغلین در رشته‌های بهداشت و سلامت کاملا رایگان بود.

از طرف دیگر با برقرار شدن مجدد سفرها، تمامی مسافرین بین‌المللی که به کشور بریتانیا وارد می‌شدند باید به مدت دو هفته در قرنطینه باقی می‌ماندند. البته این کشور لیستی از 59 کشور را با عنوان لیست سبز منتشر کرد که نیازی به قرنطینه در بریتانیا نداشتند (این لیست شامل کشور ایران نمی‌شود).

همچنین بسیاری از دفترهای VAC انگلستان در کشورهای جهان که به دلیل کرونا بسته شده بودند، از اواسط آگوست مجددا باز گشته و افراد می‌توانند برای درخواست انواع ویزا به آن‌ها مراجعه کنند. در کشور ایران شرکت VFS Global وظیفه رسیدگی به ویزاهای انگلستان را بر عهده دارد.

همه چیز درباره مراحل و شرایط دریافت ویزای انگلستان

 دریافت ویزای انگلستان، یکی از کشورهای پرطرفدار برای اقامت گرفتن و مهاجرت دائمی می باشد. شما که درحال مطالعه این مقاله هستید قطعا به دنبال راه ها و نحوه دریافت ویزای این کشور و اینکه چطوری می توان ویزای انگلیس را گرفت می گردید. ما در این بخش از مقاله سعی کرده ایم تا با استفاده از تجربیات و تخصص وکیل مهاجرتی خود مهمترین موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم.

در رابطه با ویزا و روشهای مهاجرت به انگلستان سوالاتی بسیاری وجود دارد، مانند:

چگونه میتوانم ویزای انگلستان (انگلیس) بگیرم؟ مراحل دریافت ویزای انگلستان (انگلیس)؟ شرایط دریافت اقامت دائم انگلستان (انگلیس)؟ مهاجرت به انگلستان (انگلیس)از چه طریقی امکان پذیره؟ شرایط زندگی در انگلستان (انگلیس) به چه صورت هستش؟ هزینه تحصیل در انگلستان (انگلیس) چقدر است؟ ویزای تحصیلی انگلستان (انگلیس) رو چطور میشه گرفت؟ هزینه شهریه دانشگاههای انگلستان (انگلیس) چقدر است؟ و….

این بخش از مقاله رو حتما مطالعه بفرمایید که جوابگوی بسیاری از سوالات شما خواهد بود.

بهترین راه مهاجرت به انگلیس:

در حال حاضر در برنامه های مهاجرتی؛ برنامه استارتاپ ویزای انگلیس و ویزای تحصیلی انگلیس شانس بالایی برای موفقیت دارد، اما باید شرایط آن را داشته باشید. برای مطالعه شرایط این برنامه مهاجرت انگلیس، می توانید به صفحه استارتاپ انگلیس مراجعه بفرمایید. همچنین برای مطالعه مهاجرت تحصیلی می توانید صفحه ویزای تحصیلی انگلیس را مطالعه بفرمایید.

شرایط ویزای انگلستان:

برای سفر به انگلستان باید به صورت جداگانه درخواست ویزای انگلستان را برای سفارت مطرح کنید و با ویزای شینگن نمیتوانید وارد انگلستان شوید. برای  اخذ ویزای انگلستان باید دارای مدارک قوی و قابل قبولی برای اثبات بازگشت خود از انگلستان به سفارت ارائه دهید.

این مسئله مستلزم تجربه و گذراندن مراحل پیچیده‌ای است که معمولا متقاضیان را با مشکل مواجه می‌کند. برای گذراندن این مراحل باید با مفهوم انبوهی از واژه‌ها و اصطلاحات تخصصی ویزای انگستان آشنا بود و بی‌دقتی در این مورد به معنای آغاز دوباره‌ی مراحل درخواست ویزای انگلیس، اتلاف وقت و حتی محرومیت از ارائه‌ی دوباره درخواست است.

انواع ویزای انگلستان:

1) ویزای توریستی انگلستان:

سینگل و مولتی ( 6 ماهه، 2 ساله، 5 ساله، 10 ساله)

این نوع از ویزای انگلستان به صورت توریستی یا همان ویزای ویزیتوری می باشد که با اخذ این ویزا شما از لحاظ قانونی اجازه اقامت در انگلستان را نخواهید داشت. در صورتی که واجد شرایط اخذ ویزای انگلستان هستین میتوانید اقدام به درخواست ویزای توریستی داشته باشید. (تاریخچه سفر قوی در شانس دریافت ویزای ویزیتوری انگلیس بسیار تاثیر گذار است)

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی انگلستان:

اصل پاسپورت

دو قطه عکس

ترجمه شناسنامه و مدارک ازدواج

ترجمه مدارک شغلی و بیمه تامین اجتماعی

ترجمه سند ملکی

پرینت 3 ماهه حساب بانکی

تمکن مالی به لاتین

2) ویزای تحصیلی انگلستان:

افرادی که تمایل دارند در کشوری تحصیل کنند که در صدر کشورهای دانشجو پذیر باشد و زندگی در آن همیشه تازگی به همراه داشته باشد، قطعا انگلستان یک پیشنهاد فوق العاده محسوب خواهد شد. کشور انگلستان جزو پنچ کشور برتر دنیا از لحاظ کیفیت برجسته‌ی تحصیل، سرمایه‌گذاری‌های پرسود و اقامت راحت شناخته شده است.

عاملی که سبب شده هرساله بیش از هزار متقاضی به منظور تحصیل به انگلستان سفر کنند این است که انگلستان مرکز تجهیزات و توسعه برای تحصیل محسوب می‌شود.

در شهرهای بزرگ انگلستان، می‌توان زندگی توام با آرامش، علم و امنیت را تجربه کرد. زبان رسمی این کشور انگلیسی است و نسبت به کشورهای انگلیسی‌زبان دیگر مانند آمریکا، تنوع لهجه‌ی بالایی دارد. در کشور انگلستان مسئله قابل توجه وجود دوستی بین ادیان مختلف از جمله مسلمان، مسیحی، یهودی، بودایی هندو است که با صلح و احترام به عقاید در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

ادامه تحصیل در خارج از کشور تجربه‌ای است که زندگی بیشتر افراد را متحول می‌کند، پس می‌بایست مقصد به درستی انتخاب شود.

همچنین طبق قوانین جدید اداره مهاجرت انگلستان، پس از فارغ التحصیلی می توانید اجازه کار در این کشور را دریافت نمایید. برای اطلاعات بیشتر می توانید صفحه ویزای تحصیلی انگلیس را مطالعه بفرمایید.

کشور انگلستان دارای بیش از 50 شهر مناسب برای اقامت دانشجویان است. از شهرهای مهم انگلستان میتوان به لندن، تاتنهام، آرسنال، بیرمنگام، منچستر، لیدز، ناتینگهام و نیوکاسل اشاره کرد.

در میان شهرهای کشور انگلستان، لندن نمونه‌ی مشهود یک شهر پیشرفته با قطب اقتصادی، علمی و فرهنگی جهان است. لندن با داشتن 45 دانشگاه انواع تخصص‌ها را پوشش می‌دهد که از پنج دانشگاه برتر جهان دوتای آن‌ در لندن قرار دارد.

در کشور انگلستان تعداد قابل توجهی کتابخانه با بیش از 150 میلیون جلد کتاب و دانشگاه‌هایی که بالاترین امتیاز را در استانداردهای بین‌المللی از آن خود کرده‌اند، دوران تحصیل در انگلستان را به تجربه‌ی پرباری تبدیل می‌کنند.

سیستم آموزشی انگلستان چهار مرحله‌ی مختلف دارد:

دوره آموزش ابتدایی

دوره آموزش متوسطه

دوره آموزش تکمیلی

دوره آموزش عالی

دوره آمزش ابتدایی و متوسطه در انگلستان از سن 5 تا 16 سالگی می باشد. و برای همه‌ی افراد اجباری است. این مدت به 4 پایه‌ی اصلی تقسیم بندی می‌شود:

پایه‌ی اول: 5 تا 7 سال (مقطع ابتدایی)

پایه‌ی دوم: 7 تا 11 سال (مقطع ابتدایی)

پایه‌ی سوم: 11 تا 14 سال (مقطع دبیرستان)

پایه‌ی چهارم: 14 تا 16 سال (مقطع دبیرستان)

مزایای تحصیل در انگلستان:

با انتخاب کشور انگلستان برای ادامه‌ی تحصیل، فرصت‌های بی‌شماری در اختیار فرد خواهد بود. علاوه بر درس خواندن در معتبرترین دانشگاه‌ها، می توان 20 ساعت در هفته مشغول به کار شد و درآمد کسب کرد و همچنین می‌توان از موزه‌های بی شمار لندن، کاخ باکینگهام و باغ‌های دیدنی دیگر نیز دیدن کرد. شرکت در تورهای عکاسی در اطراف ساعت جهانی بیگ بن، ساختمان پارلمان و وست مینستر نیز گزینه‌های جذابی به‌شمار می‌روند.

توجه داشته باشید که10 درصد از ساکنان لندن با دوچرخه جابجا می‌شوند می‌توان از این وسیله نیز برای بازدید از سطح شهر و گشت‌وگذار استفاده کرد. البته نگران نباشید تمامی امکانات در شهر لندن برای کسانی که از دوچرخه استفاده میکنند محیا می‌باشد.

 زندگی و تحصیل در انگلستان هر روز هیجان بیشتر و غافلگیری جدیدی به همراه دارد! جشنواره‌های موسیقی و دیگر جشنواره‌های هنری‌ای که در انگلستان برگزار می‌شوند، بیش از 5 هزار گالری و جذابیت‌های توریستی مانند سالن‌های اپرا و موزه‌های انگلستان، این کشور را به یکی از جذاب‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است..

تعداد زیادی دانشجو در این کشور وجود دارد تخفیف‌های متنوعی که به منظور استفاده از خدمات گوناگون (از بلیط وسایل حمل‌و نقل عمومی گرفته تا رستوران‌ها و گالری‌ها) برای دانشجویان تعبیه شده است جای هیچ نگرانی‌ای در خصوص هزینه‌ها باقی نمی‌گذارد.

 کشور انگلستان تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد؛ طرفداران مد و فشن از لندن که یکی از مراکز مد و فشن در جهان به خصوص استایل خیابانی است استقبال می‌کنند؛ کافه‌ها و رستوران‌های متنوع پاسخگوی نیاز طرفداران غذاهای بین‌المللی خواهد بود؛ اما افرادی که در میان جنب ‌وجوش زندگی شهری به خلوت و آرامش احتیاج دارند می‌توانند از پارک‌های لندن که به همین منظور تعبیه شده‌اند لذت ببرند؛ و در پاسخ به افرادی که می‌خواهند خیالشان بابت پیدا کردن شغل پس از تحصیل راحت باشد، باید گفت انگلستان جایی است که حتی در دوره‌های رکود اقتصادی هم موقعیت‌های شغلی بسیاری را برای فارغ‌التحصیلان فراهم آورد.

جذاب‌ترین جنبه‌ی دانشجوی بین‌المللی بودن در انگلستان این است که فرصت آشنایی با فرهنگ‌های جدید میسر خواهد بود. انگلستان با داشتن بیش از 100 هزار دانشجوی خارجی به سرزمینی از تلاقی فرهنگ‌های کل کره‌ی زمین تبدیل شده است؛ بنابراین نه تنها این شانس فراهم شده که از اقصی نقاط جهان دوستانی پیدا کرد بلکه مشکلی هم برای یافتن هموطن وجود نخواهد داشت. و تبعیض نژادی در کشور انگلستان در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار کمتر به چشم میخورد.

دکمه بازگشت به بالا