بهترین های کسب و کارسلامت و تندرستی

چند سی سی ژل برای گونه لازم است؟

احتمالا عبارت ژل گونه و ژل صورت را زیاد شنیده باشید. تزریق ژل گونه یکی از پرطرفدارترین روش‌های زیبایی در میان خانم‌ها و حتی آقایان است. این روش برای لیفت گونه، افزایش حجم آن و از بین بردن چین و چروک بسیار مناسب است. این فیلرها هر ساله محبوب‌تر می‌شوند. اما نباید به عوارض جانبی ژل گونه بی‌تفاوت بود. در ادامه بهترین برند ژل گونه و روش‌های کاهش عوارض آن را توضیح می‌دهیم. برای تزریق ژل به گونه بهتر است، با چند پزشک متخصص پوست در تهران مشاوره داشته باشید. سوالات و نگرانی‌های خود را با پزشک درمیان بگذارید. انتخاب متخصص باتجربه و حرفه‌ای بهترین نتیجه را ایجاد می‌کند.

تزریق ژل گونه چیست؟

با افرایش سن حجم گونه‌ها از بین رفته و پوست صورت افتاده می‌شود.  ژل گونه یک روش است، که حجم ناحیه اطراف استخوان گونه را افزایش می‌دهد. در این حالت استخوان گونه واضح‌تر دیده می‌شود. با تزریق فیلر در زیر پوست و افزایش حجم، چین و چروک و خطوط ریز صورت برطرف می‌شوند. اگر به دنبال هستید، این روش یکی از روش‌های محبوب در این روزها است.

ژل گونه در انواع مختلفی بوده و توسط برندهای مختلفی تولید شده است. در جلسه مشاوره با متخصص پوست، مو و زیبایی باید در مورد انتظارات خود صحبت کنید. اگر به دنبال ژل گونه و صورت با ماندگاری بالا هستید، پزشک برای انتخاب فیلر شما را راهنمایی می‌کند. عمق چین و چروک‌ها و میزان افتادگی صورت نیز در تعیین نوع فیلر اهمیت دارد.

انواع تزریق ژل گونه و انواع فیلر گونه کدامند؟ (عکس تزریق ژل صورت)

انواع مختلفی از فیلرها وجود دارند، که می‌توان برای ژل گونه از آن‌ها استفاده کرد. دو نوع فیلر پوستی بر پایه اسید هیالورونیک و اسید پلی لاکتیک برای افزایش حجم در گونه و زیر چشم بسیار کاربرد دارند. این نوع فیلرها موقتی هستند. پرکننده دیگری نیز وجود دارد، که حاوی هیدروکسیلاپاتیت بوده و برای این ناحیه استفاده می‌شود.

۱. ژل گونه رووفیل  فیلر گونه Revofil))

از این ژل برای رفع خطوط در نواحی مختلف صورت استفاده می‌شود. برند رووفیل (REVOFIL) فیلر گونه کره ای یا ژل گونه کره ای بوده و خود دارای چند نوع مختلف است. هر نوع از فیلرهای رووفیل برای موارد مختلف کاربرد دارند.

  • ژل REVOFIL FINE برای اصلاح چین و چروک‌های سطحی، خطوط ریز و رفع اسکار کاربرد دارد. ماندگاری این نوع ژل به طور متوسط ۱۰ ماه است.
  • ژل REVOFIL Plus چین و چرو ک و خطوط عمیق را پر می‌کند. از این ژل برای خط لبخند، لیفت بینی، گونه‌ها، لب و زاویه سازی فک استفاده می‌شود. این ژل تا لایه‌های عمقی پوست تزریق شده و حدود ۱۲ ماه ماندگاری دارد.
  • ژل REVOFIL Ultra خطوط صورت و چین و چروک‌های بسیار عمیق در بافت ضخیم پوست را برطرف می‌کند. از این ژل برای لیفت بینی، لب، گونه‌ها، زاویه سازی فک و چانه و لیفت شقیقه استفاده می‌شود. عمق تزریق این فیلر تا لایه زیرجلدی بوده و حدود ۱۲ ماه ماندگاری دارد.

2- ژل پرفکتا (Perfectha)

ژل پرفکتا حاوی اسید هیالورونیک دو فازی غیرحیوانی تثبیت شده بوده و ساخت کشور فرانسه است. از این ژل برای رفع چین و چروک، لیفت صورت و حجم‌دهی استفاده می‌شود. برای استفاده از این ژل نیازی به آزمایش آلرژی نیست. ژل پرفکتا با توجه به میزان مورد استفاده و شرایط شخص بین ۴ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد. این نوع ژل نیز انواع مختلفی داشته و برای موارد مختلف استفاده می‌شوند. افرادی که واکنش‌های شدید آلرژیک داشته و از واکنش‌های التهابی پس از درمان رنج می‌برند، بهتر است از این نوع ژل استفاده کنند.

  • Perfectha Fine Lines: به درم سطحی تزریق می‌شود. برای درمان چین و چروک‌های سطحی مانند خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، خطوط لبخند و چین و چروک روی گونه کاربرد دارد. این نوع ژل پرفکتا معمولا ۴ تا ۶ ماه دوام دارد.
  • Perfectha Derm: به لایه‌های میانی پوست تزریق شده و چین و چروک‌های متوسط را از بین می‌برد. برای رفع خط اخم و شیارهای عمیق اطراف چشم و دهان استفاده می‌شود. اگر مراجعه‌کننده ژل برای خط لبخند، حجم‌دهی به لب یا لیفت چشم بخواهد، این نوع فیلر کاملا مناسب است. ماندگاری این فیلر ۶ تا ۱۲ ماه است.
  • Perfectha Deep: به لایه‌های عمیق پوست تزریق شده و چین و چروک‌های عمیق از جمله چین‌های روی بینی را رفع می‌کند. از این ژل همچنین می‌توان برای زاویه سازی صورت، حجم‌دهی به چانه و لب و لیفت گونه‌ها استفاده کرد. این نوع ژل حدود ۸ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد.
  • Perfectha Subskin: در لایه زیرجلدی تزریق می‌شود. فرورفتگی و اسکارهای پوستی را برطرف می‌کند. می‌توان از آن برای زاویه سازی استخوان فک، گونه‌ها و چانه استفاده کرد. این ژل ۱۲ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد.
  • Perfectha Complement: مکمل پرفکتا به لایه سطحی پوست تزریق می‌شود. برای صاف شدن پوست و تغییرات جزئی پس از درمان با بوتاکس یا لایه برداری صورت کاربرد دارد. این نوع ژل معمولا ۴ تا ۶ ماه دوام دارد.

ژل الانسه نوع خاصی از فیلر است، که برای حجم‌دهی و فرم‌دهی به گونه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. چین و چروک‌ها و خطوط ریز صورت را برطرف کرده و باعث جوانسازی می‌شود. میکروسفرهای موجود در ژل کلاژن پوست را تحریک کرده و نتایج کامل آن پس از ۳ ماه مشخص می‌شود.

به دلیل وجود پلی کاپرولاکتون با گذشت زمان فیلر جذب شده، اما نتیجه تولید الاستین و کلاژن قابل مشاهده است. در نتیجه لایه‌های عمیق پوست بهبود پیدا می‌کند. به همین دلیل ماندگاری این نوع ژل به نسبت ژل‌های بر پایه اسید هیالورونیک بالاتر است.

ژل گونه دائمی چیست؟ (ماندگاری فیلر گونه دائمی)

مواد اصلی در فیلرها اسید هیالورونیک و کلاژن است. این مواد طبیعی بوده و پس از مدتی جذب می‌شوند. برخی از فیلرها نیمه دائمی بوده و مدت زمان بیشتری ماندگاری دارند. غلظت این ژل‌ها بیشتر بوده و شامل ترکیبات مصنوعی اما زیست تخریب‌پذیر هستند.

انواع مدل تزریق ژل گونه (مدلهای ژل گونه) کدامند؟

در زمان مشاوره با پزشک حتما در مورد انتظارات خود و نوع مدل ژل گونه صحبت کنید. امروزه بیشتر افراد به دنبال مدل ژل گونه طبیعی هستند. به همین دلیل باید نمونه کارهای پزشک مورد نظر را بررسی کنید و مطمئن شوید، پزشک توانایی ایجاد گونه‌های طبیعی را دارد. تزریق ژل گونه آقایان حساسیت بیشتری دارد. پزشک متخصص حتما باید تجربه تزریق ژل به گونه آقایان را داشته باشد. مدل ژل گونه و صورت مردانه فرمی طبیعی داشته و باید به شکلی تزریق شود، که فرم صورت حالت زنانه پیدا نکند.

ژل گونه برای چه افرادی مناسب است؟

ژل گونه برای صورت لاغر گزینه بسیار مناسبی بوده و باعث افزایش حجم صورت می‌شود. برخی افراد به دلیل افزایش سن مقداری از حجم گونه‌های خود را از دست داده و صورت آن‌ها افتاده به نظر می‌رسد. این افراد نیز می‌توانند از ژل استفاده کنند. به طور کلی فیلر گونه برای موارد زیر بسیار مناسب است.

  • ایجاد حجم در گونه‌های افتاده
  • اصلاح فرم صورت در صورت‌های لاغر
  • رفع چین و چروک و خطوط ریز در ناحیه گونه
  • و مادلینگ چهره در سنین ۲۰ تا ۳۰ سال.

در این ویدیو دکتر جلال حاجی زاده- متخصص پوست، مو و زیبایی، از پزشکان عضو سامانه دکترتو ، نکاتی درباره تزریق فیلرها- پرکننده‌ها- توضیح می‌دهند.

مزایای گونه گذاری با فیلر و تزریق گونه با فیلر چیست؟

تزریق ژل به گونه در مقایسه با روش‌های دیگر زیبایی مثل پروتز گونه و جراحی لیفت صورت مزایای زیادی دارد. برخی از جوانب مثبت تزریق فیلر عبارتند از:

  • تزریق فیلر را می‌توان در مطب پزشک یا کلینیک انجام داد و نیازی به بیهوشی ندارد.
  • این روش دوره نقاهتی نداشته و می‌توان بلافاصله بعد از تزریق به محل کار بازگشت و فعالیت‌های روزانه را انجام داد.
  • ژل گونه ما‌ه‌ها یا سال‌ها دوام دارد. نتیجه این روش دائمی نیست و در صورت تغییر نظر پس از چند وقت به حالت قبل بازمی‌گردد.
  • عوارض جانبی این روش بسیار کم است و احتمال عفونت در پایین‌ترین حد قرار دارد.
  • بعد از تزریق فیلر می‌توان تا حدودی مدل آن را تغییر داد. تا زمانی که به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید، پزشک می‌تواند ژل بیشتری تزریق کند.
  • هزینه تزریق فیلر به گونه بسیار کمتر از روش‌های جراحی مانند پروتز گونه است.
  • این روش در کنار فرم دادن به صورت باعث جوانسازی هم می‌شود و یکی از انواع است.

یکی از فرایندهایی که در تزریق ژل با گونه اتفاق می‌افتد، می‌تواند باشد. این مورد را هم در نظر داشته باشید که تنها فیلری که برای تزریق گونه استفاده می‌شود، ژل نیست و هم انتخاب دیگری است.

تزریق ژل به گونه و صورت (تزریق ژل به صورت و فیلر گونه) چگونه است؟

تزریق فیلر به گونه و کاشت گونه با ژل در مطب یا کلینیک زیبایی انجام می‌شود. پزشک در محل تزریق از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. داخل برخی از فیلرها از مواد بی‌حسی استفاده می‌شود. این نوع ژل گونه درد را بسیار کم می‌کند. فرآیند تزریق بسیار ساده است و نهایت ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. هر کسی نباید این کار را انجام دهد و نمی‌توان با آموزش تزریق ژل گونه غیر آکادمیک توانایی این کار را به دست آورد.

بعد از تزریق بلافاصله می‌توان نتایج را مشاهده کرد. اما حدود یک یا دو روز طول می‌کشد، فیلر به خوبی روی گونه‌ها قرار گیرد. این عمل دوره نقاهتی نداشته و می‌توان پس از آن به راحتی به خانه رفت. فرایند تزریق ژل به نواحی مختلف ممکن است متفاوت باشد و پزشک برای تزریق ژل به هر بخش باید دانش کافی داشته باشد. در زیر عکس تزریق ژل گونه قبل و بعد را مشاهده می‌کنید و می‌بینید که تفاوت کات گونه و سیب گونه مشخص شده است! (اما تزریق سیب گونه چیست؟ بخش محدب گونه سیب گونه و خط زیر آن کات گونه گفته می‌شود.)

قبل از تزریق ژل گونه چه کنیم؟ (نکات مهم قبل از تزریق فیلرگونه)

  • وجود اختلالات خونریزی
  • حساسیت به ترکیبات مصنوعی موجود در فیلرها
  • بارداری یا شیردهی

باید حداقل ۲ هفته قبل از تزریق ژل به گونه از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن خودداری کنید. اگر از این داروها استفاده می‌کنید، حتما در جلسه مشاوره به دکتر پوست اطلاع دهید. ممکن است، پزشک دستورالعمل دیگری برای این داروها داشته باشد. حداقل ۲ روز قبل از تزریق ژل باید استفاده از الکل را متوقف کرد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل به صورت و فیلر صورت کدامند؟

روش‌های زیبایی که بدون جراحی انجام می‌شوند، دوره نقاهتی نداشته و نیاز به مراقبت‌های شدید ندارند. پس از تزریق ژل تا چند روز باید از خوابیدن روی گونه‌ها و ایجاد فشار روی‌ آن‌ها خودداری کنید. سعی کنید، هنگام خواب به پشت دراز بکشید. تا ۳ هفته از ماسک‌های محکم استفاده نکنید. باید به فیلر فرصت دهید، تا در جای خود تثبیت شود. بهتر است، تا ۴۸ ساعت پس از تزریق ژل صورت از انجام فعالیت‌های سنگین مثل ورزش خودداری کنید، تا فیلر به خوبی شکل خود را حفظ کند. در این مدت از دست زدن به صورت خودداری کنید و سعی کنید، صورت را تمیز و خشک نگه دارید. در این صورت احتمال عفونت به حداقل می‌رسد.

ژل گونه بعد از چند روز اثر می کند؟

حتما می‌پرسید که ژل صورت بعد از چند روز اثر می کند! در چند روز اول به دلیل وجود ورم و قرمزی نتیجه تزریق به خوبی قابل مشاهده نیست. اما با گذشت حدود ۵ روز می‌توان نتیجه را بهتر مشاهده کرد. از آن‌جایی که تزریق ژل کلاژن‌سازی در لایه‌های پوست را تحریک می‌کند، تولید کلاژن جدید حدود ۳ ماه طول می‌کشد. پس از ۳ ماه نتیجه تزریق ژل به گونه کاملا مشخص می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا