سلامت و تندرستی

با این مواد غذایی کاهش وزن دائمی را تجربه کنید

تیتر اول/ خراسان رضوی نتایج مطالعه حاضر نشان می دهد که مصرف لوبیا، نخود، عدس و نخود فرنگی به کاهش وزن کمک می کند.

به گزارش هلث، افراد مورد مطالعه با افزودن یک وعده روزانه از این غذاها بدون تغییر رژیم غذایی یا سبک زندگی، وزن خود را کاهش دادند.

به عبارت دیگر، هنگام استفاده از این غذاها، افراد کالری را کاهش ندادند، وعده‌های غذایی را حذف نکردند یا آنچه را که می‌خوردند پیگیری نکردند. آنها به سادگی حدود سه چهارم فنجان از این غذاها را به رژیم غذایی عادی روزانه خود اضافه کردند.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که گروه غذایی به نام حبوبات در کاهش وزن موثر است زیرا باعث افزایش 31 درصدی سیری می شود.

سایر موارد شامل لوبیا سبز، لوبیا قرمز، لوبیا قرمز، لوبیا قرمز و لوبیا سفید است.

دکتر. راسل دو سوزا، محقق این مطالعه کانادایی، گفت: برخلاف فواید شناخته شده برای سلامتی، تنها 13 درصد از کانادایی ها روزانه حبوبات مصرف می کنند و بیشتر آنها یک وعده کامل دریافت نمی کنند. بنابراین، بسیاری از ما می توانیم حبوبات رژیمی را در رژیم غذایی خود بگنجانیم و به مزایای بالقوه مدیریت وزن پی ببریم.

این مطالعه نتایج 21 کارآزمایی بالینی جداگانه را تجزیه و تحلیل کرد.

نتایج ترکیبی نشان داد افرادی که حبوبات را بدون رژیم مصرف می‌کردند به‌طور متوسط ​​در طول 6 هفته نیم پوند وزن کم کردند.

حبوبات دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند، به این معنی که بدن زمان می برد تا آنها را تجزیه کند.

دکتر دو سوزا گفت: خوردن حبوبات به افراد کمک می کند احساس سیری بیشتری کنند. نتایج مطالعه جدید به خوبی با کار قبلی ما مطابقت دارد، که نشان داد حبوبات 31 درصد احساس سیری را افزایش می دهند که در واقع می تواند منجر به مصرف کمتر غذا شود.

حبوبات دارای مزایای اضافی کاهش سطح کلسترول بد در بدن تا حدود 5 درصد و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند.

دکتر دو سوزا خاطرنشان کرد: «اگرچه کاهش وزن کم بود، اما یافته‌های ما نشان می‌دهد که صرفاً گنجاندن حبوبات در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، و مهم‌تر از آن، ما فکر می‌کنیم که می‌تواند از افزایش وزن پس از کاهش وزن جلوگیری کند».

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا