اقتصادی

تجدیدنظر در قیمت‌ خودروهای مونتاژی

سخنگوی شورای رقابت از تجدیدنظر در قیمت‌ خودروهای مونتاژی خبر داد.

به گزارش تیتر اول، اسماعیل شجاعی با بیان این‌که محاسباتی که شورای رقابت در مورد خودروهای مونتاژی انجام داده است، مربوط به صورت‌های مالی سال گذشته است، اظهار کرد: شرکت‌های خودروسازی صورت‌های مالی شش‌ماه اول سال ۱۴۰۱ خود را به سازمان حمایت ارائه کردند و محاسبات انجام‌ شده که هفته قبل نتیجه آن اعلام بر مبنای این صورت‌های مالی بود.
وی با تاکید بر این‌که محاسبات جدید انجام خواهد شد، گفت: البته اعلام کردم که محاسبات جدید در سه ماه آینده انجام خواهد شد اما ریاست شورا به من گفتند، ممکن است این اتفاق خیلی زودتر هم اتفاق بیفتد. البته شورا، تجدیدنظر نمی‌کند بلکه محاسبات جدید را بر اساس صورت‌های مالی ارائه خواهیم داد.

سخنگوی شورای رقابت با اشاره به صدور دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در بهمن ماه سال گذشته{۱۴۰۱}، عنوان کرد: زمانی قیمتی را اعلام می‌کنیم ممکن است مصرف‌کننده یا تولیدکننده نسبت به این قیمت نارضایتی داشته باشند. همان‌طور که در مورد قیمت‌های تولیدی به‌صورت میانگین ۳۰ درصد بالاتر از قیمت‌های فعلی بود، بسیاری از مصرف‌کنندگان اعلام می‌کردند به نفع تولیدکننده اقدام کرده‌اید، اکنون که قیمت خودروهای مونتاژی پایین‌تر شده است، تولیدکننده‌ها ناراضی هستند.

اسماعیلی که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی سخن می‌گفت، با بیان این‌که وظیفه شورای رقابت تنظیم‌گری است، گفت: حمایت از مصرف‌کننده از اصول اصلی شورا است اما این حمایت از دروازه‌های تولید می‌گذرد، نباید طوری قیمت‌گذاری کنیم که تولید متوقف شود.

بر اساس این گزارش، قیمت خودروهای مونتاژی شنبه هفته جاری(۱۶ اردیبهشت) در شورای رقابت تصویب و یکشنبه(۱۷ اردیبهشت) اعلام شد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا