فرهنگ و هنر

مشکل قیمت نداریم، مشکل اصلی در جذب زائر است/ نرخ هتل‌ها تغییری نمی‌کند

تیتر اول/ خراسان رضوی رئیس اتحادیه حرفه ای هتل های خراسان رضوی گفت: در حال حاضر به دلیل وضعیت اقتصادی مسافران و افت هتل ها مشکل قیمت نداریم، مشکل اصلی جذب زائر است و نمی خواهیم زائر بیاوریم. . دور از مشهد افزایش قیمت.

محمود مادرشاهیان در گفت وگو با تیتر اول، درباره افزایش احتمالی نرخ هتل ها به دلیل نوسانات نرخ ارز اظهار کرد: خوشبختانه در شرایطی که هتل ها با رکود مواجه هستند، نرخ ارز افزایش یافته و تاثیری بر قیمت واحدهای اقامتی نداشته است. در حال حاضر، اشغال هتل 20-30 درصد است. به محض افزایش نرخ ارز، قیمت هتل ها افزایش نمی یابد. هنوز هیچ یک از هتلداران برای افزایش قیمت هتل تماس نگرفته اند.

نمی خواهیم با افزایش قیمت زائران را از مشهد دور کنیم

وی افزود: نگاه ما این است که نرخ ها را هر چه بیشتر برای جذب زائر مدیریت کنیم. با افزایش نرخ ارز، حتی به افزایش نرخ هتل ها فکر نمی کنیم. در واقع مشکل قیمت نداریم، مشکل اصلی جذب زائر است. نمی خواهیم با افزایش قیمت زائران را از مشهد دور کنیم. برای جذب زائر در فصول سرد سال باید قیمت ها را تا حد امکان مدیریت کنیم.

رئیس اتحادیه هتل داران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حامل های انرژی یکی از مواردی است که قیمت هتل ها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. قیمت حامل های انرژی به ویژه هتل های خراسان رضوی باید کاهش یابد تا بتوانیم خدمات ارزان تری به زائران ارائه دهیم. اگر قیمت‌هایمان را مدیریت کنیم، آن‌ها را افزایش ندهیم و اقامت زائر را از ۲ به ۳ یا ۴ روز افزایش دهیم، عملکرد موفقی داشته‌ایم.

اگر نرخ هتل ها را افزایش دهیم، اشغال فعلی نیز از بین می رود

مادرشاهیان تصریح کرد: معمولا هر سال قیمت هتل ها را از 1 به 15 آنلاین تغییر می دهیم، اما هنوز قیمت های امسال و سال آینده را تغییر نداده ایم و درخواستی دریافت نکرده ایم. هتل ها در حال حاضر خالی هستند و به ظرفیت بالایی نمی رسند. نرخ فعلی هتل از 1400 است و برای ثبت ما هنوز نرخ را افزایش نداده ایم. اگر نرخ ها را افزایش دهیم، هتل ها نیز اشغال فعلی خود را از دست می دهند.

وی گفت: در حال حاضر منتظر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای تغییر نرخ هتل ها هستیم و خودمان نمی توانیم نرخ ها را تعیین کنیم. اگر از تهران نرخ هتل را افزایش دهند، ما هم از هر هتلی خواستیم با توجه به ظرفیت خود از آن استفاده کنند، اما در شرایط فعلی بازار اعتقادی به افزایش نرخ هتل نداریم.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی درباره افزایش احتمالی قیمت هتل ها در نوروز 1402 گفت: بستگی به نظر وزارتخانه دارد. اتحادیه هتل ها و اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی امکان تغییر در نرخ هتل ها را ندارند و نرخ هتل ها طبق مقررات اعلام می شود. هدف ما حفظ قیمت ها است تا بتوانیم زائران بیشتری را جذب کنیم.

مادرشاهیان در خصوص وضعیت هتل های مشهد در 2 ماه اخیر اظهار داشت: در 2 سال شیوع ویروس کرونا، اکثر هتل ها به دلیل تعطیلی و تعدیل نیرو نتوانستند کارمند جدید جذب کنند و تجربه خوبی کسب کردند، بنابراین با توجه به شرایط اخیر ایران و همچنین … با کمبود کارکنان آموزش دیده، هتل ها سعی در حفظ کارکنان خود دارند. هیچ هتلی به فکر کوچک کردن نیست و ما به آن‌ها توصیه کرده‌ایم که کارکنان خود را حفظ کنند حتی اگر متحمل ضرر شوند.

وضعیت اقتصادی جمعیت باعث رکود سفرها شده است

وی در خصوص کنسلی و رزرو مسافر گفت: با توجه به اینکه هم اکنون فصل کم پیک است، اتفاقات اخیر ایران ممکن است 10 تا 20 درصد بر میزان اشغال هتل های مشهد تاثیر گذاشته باشد. در حال حاضر تنها چیزی که باعث رکود سفر و اشغال واحدهای اقامتی شده است وضعیت اقتصادی جمعیت است. گردشگران خارجی نیز در این فصل به مشهد نمی روند و بیشتر سفرهای آنها در فصل تابستان انجام می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا