حوادث

صدور هشدار زرد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به فعالیت سامانه بارشی طی ۲ روز آینده

آفتاب‌‌نیوز :

«ولی بهره مند» با بیان اینکه بارش باران، رگبار و رعد و برق، بارش برف در ارتفاعات، کاهش نسبی دما، گاهی افزایش وزش باد و مه آلودگی از جمله مخاطرات این سامانه هستند، گفت: این سامانه بارشی از بعدازظهر روز یکشنبه دهم دی ماه شروع و تا اواخر وقت دوشنبه یازدهم دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی بارش این سامانه بیشتر در روز دوشنبه خواهد بود، اظهار کرد: این سامانه بارشی همه مناطق استان از جمله شهرستانهای بویراحمد، باشت، چرام، کهگیلویه، گچساران، دنا، لنده، بهمئی و مارگون را تحت تاثیر قرار می دهد.

این کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، پدیده مه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، آبگرفتگی معابر بصورت محدود و احتمال خسارت به سازه های موقت از جمله اثرات این سامانه بارشی است.

بهره‌مند به مردم استان توصیه کرد: در پی ورود این سامانه بارشی از توقف کردن در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، خودداری از سفرهای غیرضروری، محدودیت فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد و آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه ها و نقاط سردسیر انجام شود.

وی عنوان کرد: روز سه شنبه جو استان کهگیلویه و بویراحمد پایدار خواهد بود و مه گرفتگی و محدودیت دید در برخی نقاط مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: روز دوشنبه دما پیشینه و روزهای سه شنبه و چهارشنبه دما کمینه کاهش خواهد یافت.

بهره مند بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته امام‌زاده جعفر گچساران با بیشینه دمای ۲۳.۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با کمینه دمای۰.۸درجه سانتیگراد سردترین نقاط این استان بودند.

تیم خبری حوادث

نویسنده حوادث با توانایی شناسایی ترندها و انتقال اخبار به زبان ساده هستم. تلاش می‌کنم تا خوانندگان را به روز با ترندهای روز دنیای اخبار نگه دارم.
دکمه بازگشت به بالا