استان ها

با معاینه این عضو بدن طول عمرتان را پیش بینی کنید

ما ارتباط جالبی بین رژیم غذایی، ریتم شبانه روزی، سلامت چشم و طول عمر پیدا کرده ایم. این اولین بار است که دانشمندان تمام این جنبه های مختلف سلامت را با یک چشم مرتبط می کنند.

مطالعه ما نشان می دهد که اختلال عملکرد چشم در واقع می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سایر بافت ها شود.

رژیم غذایی و کاهش کالری می تواند بسیاری از عملکردهای بدن از جمله سلامت چشم را بهبود بخشد. در واقع، کاهش مقدار غذا نه تنها بینایی را بهبود می بخشد، بلکه بر طول عمر نیز تأثیر می گذارد.

در این مطالعه جدید، محققان به ارتباط بین سلامت چشم و طول عمر مگس میوه، مگس معمولی و مگس سرکه پرداختند.

ما شگفت زده شدیم که متوجه شدیم سلامت چشم، حداقل در مگس میوه، می تواند به طور مستقیم طول عمر را تنظیم کند.

این ارتباط در ریتم های شبانه روزی نهفته است، یک سیستم 24 ساعته که از طریق آن بدن عملکردهای خود را در طول روز و شب تنظیم می کند. این ساعت داخلی بر هر سلول بدن تأثیر می گذارد و با تغییرات نور و دما با طلوع و غروب خورشید سازگار می شود. این ریتم همچنین چرخه خواب و بیداری، رونویسی ژن و ترجمه پروتئین را کنترل می کند.

در یک مطالعه در سال 2016، آزمایشگاه Kapahi تغییرات قابل توجهی در ریتم شبانه روزی مگس میوه در رژیم غذایی محدود نشان داد. این به نوبه خود باعث افزایش طول عمر آنها شد.

مگس‌های میوه عمر کوتاهی دارند و این ویژگی آن‌ها را به یک مدل تحقیقاتی خوب تبدیل می‌کند که به ما امکان می‌دهد خیلی چیزها را همزمان نشان دهیم.

محققان مطالعه جدید خود را با بررسی اینکه کدام ژن ها در یک الگوی شبانه روزی زمانی که مگس ها از رژیم غذایی نامحدود پیروی می کنند در نوسان هستند، آغاز کردند. آنها همچنین حشرات را با گروه دیگری که تنها 10 درصد پروتئین خود را در رژیم غذایی نامحدود مصرف می کردند، مقایسه کردند.

چندین ژن به تغییرات در رژیم غذایی پاسخ می دهند و همچنین در زمان های مختلف روز فراز و نشیب را نشان می دهند. این تیم همچنین دریافتند که ژن‌های ریتمیک که بیشتر توسط رژیم غذایی فعال می‌شوند از چشم‌ها می‌آیند. به طور خاص، محدودیت های غذایی گیرنده های نور را فعال می کند، نورون های تخصصی در شبکیه که به تغییرات نور پاسخ می دهند. سپس این تیم آزمایش‌هایی انجام داد که نشان داد مگس‌ها در واقع در تاریکی دائمی بیشتر عمر می‌کنند.

برای ما خیلی عجیب به نظر می رسید. ما فکر می کردیم که مگس ها برای داشتن ریتم شبانه روزی خود به علائم نور نیاز دارند.

پیش بینی طول عمر با آزمایش این اندام

آیا ژن های چشم بر طول عمر شما تأثیر می گذارد؟

محققان گروه مورد مطالعه قطعاً می پرسند که آیا ژن های چشم بر طول عمر تأثیر می گذارد یا خیر. جواب می دهند بله. ما همیشه به چشم چیزی فکر می کنیم که به ما کمک می کند بینایی را ارائه دهیم. ما محافظت از کل بدن را مهم نمی دانیم.

از آنجایی که چشم ها دائماً در معرض دنیای بیرون هستند، سیستم ایمنی بدن آنها همیشه فعال است. می تواند باعث التهاب شود و در دراز مدت می تواند منجر به بیماری و بیماری مزمن شود. علاوه بر این، نور می تواند گیرنده های نور را از بین ببرد و باعث التهاب بیشتر شود.

نگاه کردن به صفحه نمایش کامپیوتر و گوشی و قرار گرفتن آنها در معرض آلودگی نوری در شب می تواند بسیار آزاردهنده باشد و محافظت از چشم را مختل کند و اثراتی فراتر از بینایی شما ایجاد کند و به بقیه بدن و مغز شما آسیب برساند.

در پایان، محققان می گویند که معاینه چشم می تواند نکته مهمی در ارزیابی سطح سلامت افراد و پیش بینی سلامت و طول عمر آنها باشد.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Communications منتشر شد.

دکمه بازگشت به بالا