استان ها

کوچکترین پستاندار ایران در قزوین مشاهده شد

به گزارش خبرگزاری آنلاین از قزوین؛ حسن عباس نژاد ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزاقینا اظهار داشت: با تأیید خبر فوق: براساس گزارشی و تصاویر ارسالی از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست شهر تاکستان و نظر کارشناسان ، گونه های حشرات کوتوله کوتوله به عنوان کوچکترین پستاندار در استان قزوین است. حفاظت از شهر تاکستان تصویب و ثبت شد.
عباس نژاد اظهار داشت: این مشاهده در یکی از روستاهای روستای اسفرورین در تاکستان صورت گرفته است که پس از مشاهده و گزارش یک روستا با مراجعه به مأمورین نگهبان شهرستان تاکستان در محل عکسبرداری شده است.
وی ادامه داد: نام علمی حشره کش کوتوله Suncus etruscus که در مراتع ، اراضی کشاورزی و باغ ها زندگی می کند ، به عنوان کوچکترین پستاندار شبانه و منطقه ای و با طول عمر 36 تا 56 میلی متر شناخته می شود. M با طول دم حدود 21 تا 30 میلی متر و وزن آن 1.5 تا 2.5 گرم ، حدود 15 ماه عمر دارد و کمترین وضعیت محافظت از نگرانی (LC) را در لیست قرمز IUCN دارد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کازاوینا تصریح کرد: بدن بسیار کوچک این پستانداران باعث شده است که مرتباً آن را بخورد. این روزانه حدود 80 تا 90 درصد از وزن بدن خود را می خورد زیرا دارای متابولیسم بسیار بالایی است ، ذرت کوتوله از حشرات و بندپایان تغذیه می کند و دندان های تیز و مخروطی آن تیز سازگار با شکار حشرات است.
این مقام مسئول افزود: “توزیع جغرافیایی آن در ایران گسترده نیست و این مشاهدات قبل از این مشاهده در استانهای گلستان ، اردبیل ، خراسان رضوی و جزیره قشم گزارش شده است.”

48

دکمه بازگشت به بالا