استان ها

مردم برای تزریق واکسن همت به خرج دهند/ ادامه‌دار بودن سیر نزولی کرونا

تیتر اول / چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکورد گفت: اکنون که ما در رکود بیماری های ویروس کرونا قلب و واکسن ها افت کرده ایم و تعداد پایگاه های واکسیناسیون کافی است ، مردم باید تلاش خود را افزایش داده و روند واکسیناسیون را تسریع کنند.

مجید شیرانی در تشریح آخرین شیوع بیماری ویروس کرونا قلب در چهارمحال و بختیاری در 29 شهریور اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 827 بیمار مشکوک به علائم بالینی بیماری ویروس کرونا قلب به درمانگاه های سرپایی و بیمارستان های چهارمحال و بختیاری مراجعه کرده اند. که 174 بیمار مشکوک به علائم در مراکز درمانی بستری شده اند.

رئیس دانشگاه پزشکی شهرکورد افزود: شب گذشته نتایج آزمایش در 177 بیمار سرپایی و 41 بیمار مشکوک به ابتلا به Covid_19 در بیمارستان های استان مثبت اعلام شد.

وی با بیان اینکه مراکز درمانی استان در حال حاضر از 411 بیمار قطعی مثبت مشکوک به بیماری عروق ویروس کرونا مراقبت و درمان می کنند ، افزود: 330 نفر از این بیماران به طور قطعی مثبت هستند ، در حالی که بقیه در انتظار نتایج آزمایش برای رد یا تایید بیماری خود هستند.

شیرانی ادامه داد: متأسفانه در 24 ساعت گذشته دو مورد جدید مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 در استان گزارش شد و مجموع مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در چهارمحال و بختیاری به 1524 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکورد گفت: در حال حاضر 52 بیمار با شرایط بحرانی و وضعیت عمومی نسبتاً ضعیف در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان تحت درمان و مداوا هستند.

وی در مورد آخرین وضعیت تغییر رنگ ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری توضیح داد: در حال حاضر شهرهای کوهرنگ و خانمیرزا از نظر شیوع بیماری ویروس کرونا قلب زرد رنگ هستند و وضعیت سایر استان ها نارنجی است.

شیرانی گفت: اکنون که روند نزولی شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب و واکسن ها وجود دارد و تعداد پایگاه های واکسیناسیون به اندازه کافی در دسترس است و کارکنان بهداشتی نیز به صورت شبانه روزی در دسترس هستند ، مردم باید تلاش خود را افزایش داده و سرعت خود را افزایش دهند. فرایند واکسیناسیون “

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه روند نزولی بیماری ویروس کرونا قلب در استان همچنان رو به کاهش است و انتظار می رود این روند در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: سرعت بخشیدن به مراحل واکسیناسیون و تزریق دوز دوم کرونا بسیار مهم است ، بنابراین با توجه به حداکثر ایمن سازی ، دو هفته پس از دوز دوم ، قبل از دو ماه آینده یا دو ماه آینده که خطر موج بعدی افزایش می یابد. “دوز واکسن.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا