عمومی

پیگیری برای پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران لرستانی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بهرام دلفان در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به تبدیل وضعیت دو هزار و ۲۰۰ نفر نیروی ایثارگر شاغل در دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اظهار داشت: همچنین حدود هزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای شرکتی در قالب طرح ساماندهی، تعیین تکلیف خواهند شد.

آزمون جذب نیروهای فعال در زمان شیوع کرونا ۲۱ آنلاین برگزار می‌شود

وی با اشاره به موضوع جذب نیروهایی که در هنگام شیوع بیماری کرونا فعالیت داشتند نیز، عنوان کرد: در این راستا امسال مجوز جذب ۳۲۵ نفر در استان داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه آزمون جذب این تعداد نیرو در تاریخ ۲۱ مهرماه برگزار می‌شود، افزود: این نیروها در ۱۰ رشته مختلف جذب خواهند شد.

دلفان با اشاره به جذب ۳۶۵ نیروی بهورز در استان، بیان داشت: علاوه بر جذب این نیروها در بخش دولتی، در بخش خصوصی نیز اشتغال ایجاد کرده‌ایم.

درآمدها کمتر از هزینه‌های دانشگاه است

وی در ادامه به پرداخت کارانه‌های پزشکان و پرستاران از محل درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: پرداخت این کارانه‌ها از محل درآمدهای بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها است، تعرفه اینها نیز دولتی است و مبلغ آن بالا نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در این راستا هر چه درآمد داریم به مخارج ما نمی‌رسد، تصریح کرد: نتیجه این امر این بوده که علی‌رغم میل ما، نمی‌توانیم کارانه پزشکان و پرستاران را به‌موقع پرداخت کنیم.

دلفان، ادامه داد: آخرین تاریخ پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران در استان مربوط به آبان‌ماه سال گذشته است.

پیگیری برای پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران

وی با تأکید بر اینکه باید پول بیشتری دراین‌رابطه از دولت اخذ کنیم که دولت نیز با محدودیت‌هایی مواجه است، تصریح کرد: با همه این اوصاف پولی وجود ندارد که ما آن را نگه داشته باشیم و آن را به همکاران پرداخت نکنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر اینکه ما پیشنهادها خود را دراین‌رابطه حتی در سطح کمیسیون بهداشت در مجلس مطرح کرده‌ایم، گفت: همچنین با رئیس‌جمهوری نیز مکاتباتی داشته‌ایم.

دلفان، افزود: همه دانشگاه‌های علوم پزشکی با این چالش مواجه هستند، گفت: تلاش ما رفع این چالش است چرا که یکی از دغدغه‌های ما همین امر است و علاقه داریم که کارانه پزشکان و پرستاران به‌موقع پرداخت کنیم، فعلاً شرمنده هستیم، اما این کار به طور حتم انجام می‌گیرد.

دکمه بازگشت به بالا