فرهنگ و هنر

باید افکار عمومی جهان را متوجه جنایت‌های فرانسه در ایران کنیم

تیتر اول/ایلام فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: اقدامات ما در مقابل اقدامات منفی فرانسه باید آفندی باشد و افکار عمومی جهان را متوجه جنایات دولت فرانسه علیه مردم ایران کنیم.

سردار «قدرت‌الله کریمیان» در نشست حقوقی پیگیری جنایت جنگی فرانسه در ۱۹ اسفند ۱۳۶۳ و بمباران روستای ماربره و ۸ استان غرب کشور، اظهار کرد:  دولت فرانسه بیش از ۷۰ سال است در جریانات مختلف جنایات جنگی زیادی علیه کشور ما مرتکب شده و ما خیلی کم به جنایات آنها پرداخته‌ایم.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی و جنگ نرم فرانسویان جنایات زیادی علیه ما انجام داده‌اند، تصریح کرد: در ۱۹ اسفند سال 1363 رژیم بعث عراق با کمک دولت فرانسه 8 استان ما را بمباران کرد و کودکان و زنان زیادی شهید شدند و دولت فرانسه در هیچ مرجعی ملزم به پاسخگویی نشده است.

جانشین سپاه امیرالمومنین(ع) با بیان اینکه فرانسه در دامن زدن به نام آرامی‌های سال قبل کشور، نقش بسیار پررنگی داشت، تصریح کرد: رد پای فرانسه در همه ناآرامی ها وجود دارد و سعی دارند بر افکار عمومی کشور ما اثرگذار باشند.

کریمیان با بیان اینکه در مقابل اقدامات منفی فرانسه، اقدامات ما باید آفندی باشد و افکار عمومی را متوجه جنایات دولت فرانسه علیه مردم ایران کنیم، تصریح کرد: حمایت‌های فرانسه از منافقین همیشگی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این نشست‌ها باید مستمر باشد و به مطالبه گری عمومی تبدیل شود، تصریح کرد: این نشست‌ها در خصوص جنایات فرانسه علیه ما باید به یک رویکرد مستمر تبدیل شود و با این نشست‌ها فرانسه را تحت فشار قرار دهیم و پاسخگو کنیم.

ظهر روز ۱۹ اسفند سال ۱۳۶۳ هواپیماهای جنگی عراق و فرانسه در جنایتی هولناک با حمله به روستای «ماربره» حد فاصل ایلام – مهران، ۸۶ نفر از ساکنان روستا و چادرنشینان آواره نزدیک روستا را به شهادت رساند.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا