فرهنگ و هنر

کشف تصادفی کمربندی نفیس از طلا

یک کشاورز کمربند طلایی نفیس را در جمهوری چک پیدا کرد. برخی باستان شناسان بر این باورند که این شی می تواند تاج یا هدبند باقی مانده از عصر برنز باشد.

به گزارش تیتر اول، این کشاورز این کمربند طلای نفیس را در مزرعه ای نزدیک شهر اوپاوا واقع در منطقه موراویا سیلزی در جمهوری چک پیدا کرد.

برخی از کارشناسان، پس از بررسی اولیه، این فرضیه را مطرح کرده اند که این شی ممکن است “دیاکیم” باشد، نوعی تاج یا سربند که توسط حاکمان به عنوان نمادی از اقتدار استفاده می شود.

طول این محصول 49 سانتی متر، عرض 9 سانتی متر و وزن آن 56.5 گرم است. محققان همچنین بر این باورند که این شی می تواند یک کمربند استادانه باشد که قدمت آن به عصر برنز میانه تا اواخر باز می گردد.

این تسمه از یک آلیاژ فلزی نازک ساخته شده است که حاوی بیش از 84 درصد طلا، کمتر از 15 درصد نقره و آثاری از عناصر دیگر مانند مس است. صنعتگران سطح این کمربند را با یک سری پنج دایره بزرگ متحدالمرکز و دایره های متحدالمرکز کوچکتر تزئین می کردند.

یک کمربند طلای نفیس به طور تصادفی کشف شد

باستان شناسان باید تحقیقات بیشتری انجام دهند تا مشخص شود که آیا این کمربند توسط صنعتگران محلی ساخته شده است یا از فرهنگ کارپات یا بالکان به این مکان منتقل شده است. با این حال، چندین باستان شناس معتقدند که قدمت این مکان به فرهنگ اورنفیلد (فرهنگ اشلند) در حدود 1300-750 می رسد. سالها قبل از دوران ما

یک باستان شناس به رادیو چک گفت: «این کمربند احتمالاً متعلق به فردی از طبقه بالای جامعه بوده است. زیرا استفاده از این نوع اقلام در آن زمان مرسوم نبود. در نتیجه صاحب این اقلام فردی با اعتبار بوده است».

این کمربند به موزه برونتال منتقل شده و در آنجا در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا