جامعه

دستگیری مرد امریکایی به جرم شکار ۳۶۰۰ عقاب

یک مرد آمریکایی که به کشتن هزاران پرنده تحت حفاظت متهم است، به جرم شکار و قاچاق عقاب سرسفید و عقاب طلایی اقرار کرده است.

به گزارش تیتر اول به نقل از بی بی سی، تراویس جان برانسون، ۴۸ ساله، این پرندگان را طی چندین سال شکار کرد و اجزای بدن آنها از جمله پرهای‌ آنها را در بازار سیاه فروخت.

او در پیامک‌هایی که برای یک خریدار فرستاد، با افتخار گفت که «مرتکب جرم» و «کشتار» شده است.

حکم مجازات او روز ۳۱ ژوئیه در یک دادگاه فدرال صادر خواهد شد که می‌تواند حداکثر پنج سال زندان و پرداخت حدودا ۲۵۰ هزار دلار جریمه باشد.

برانسون در برابر اتهام توطئه، قاچاق غیرقانونی عقاب‌های سرسفید و طلایی، و زیر پا گذاشتن قانونی که قاچاق حیات وحش را ممنوع می‌کند اقرار به جرم خودکرد.

برانسون از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ از خانه‌اش در ایالت واشنگتن برای شکار غیرقانونی به غرب مونتانا می‌رفت و با کمک همدست خود حدود ۳۶۰۰ پرنده را در منطقه اختصاصی بومیان آمریکا و سایر نقاط شکار کرد.

برانسون در روز ۱۳ مارس ۲۰۲۱ هنگام ایست بازرسی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی بازداشت شد و در زمان بازداشت نیز چنگال و پر یک عقاب طلایی را در خودرو داشت.

این پرنده در اواسط قرن بیستم به دلیل شکار، نابودی زیستگاه و استفاده از حشره‌کش «د د ت» در بسیاری نقاط آمریکا در معرض خطر بود.

به گفته سازمان خدمات ماهی و حیات وحش آمریکا، در سال ۱۹۶۳ فقط ۴۱۷ جفت عقاب سرسفید شناسایی شده بود.

تلاش‌های حفاظتی به احیای گسترده جمعیت این پرنده منجر شد، به طوری که دیگر در لیست در گونه در معرض خطر نیست.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا