جامعه

آموزش و پرورش همچنان به دنبال رفع مشکلات طرح رتبه بندی معلمان

مدیرکل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پرورش گفت: ما در قالب طرح «شهید همت» با شبکه سازی نوین توانمندی معلمان، آنها را در ۱۲ هزار حلقه کشوری، استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای به هم متصل کردیم تا معلمان مقطع ابتدایی تجربیات خود را به هم انتقال دهند.

به گزارش تیتر اول، دکتر محمد محمدی درباره موضوع شاخص‌های معلم نمونه با بیان اینکه شاخص‌های معلم نمونه شاخص‌های برازندگی یک جامعه آرمانی و دلخواه است، گفت: بالاترین شاخص، عشق و دلسوزی معلم است. 

وی افزود: هیچ انگیزه مادی معلم را به مناطق محروم برای آموزش نمی‌کشاند و تنها عشق است که معلم را هدایت می‌کند. 

مدیرکل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: معلم بهترین لحظات زندگی خود را با خلوص و عشق در اختیار کودکانی قرار می‌دهد که لحظه به لحظه آرزوهای خود را در معلم می‌بینند و خداوند معلم را واسطه فیض دانش آموزان قرار داده است. 

محمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره احساس مسئولیت در برابر معلمان، گفت: معلمان با تمام مشکلات معیشتی و اقتصادی که دارند اما با عشق و علاقه وظایف خود را انجام می‌دهند و وقتی وارد کلاس درس می‌شوند تمام مشکلات خود را پشت در گذاشته و با صبر و متانت با دانش آموزان برخورد می‌کنند. 

وی با بیان اینکه در بحث رتبه بندی، هم به معیشت معلمان کمک می‌شود و هم کیفیت آموزش و پرورش بالا می‌رود، ادامه داد: آموزش و پرورش همچنان به دنبال رفع مشکلات مربوط به طرح رتبه بندی بوده و از مسیر قانونی به دنبال گرفتن حقوق همکاران است. 

محمدی از آموزش و پرورش به عنوان کانون خلق آینده‌ مطلوب تعبیر کرد و افزود: عمود خیمه آموزش و پرورش و تنها کسی که این خیمه را می‌سازد، معلم است. 

وی با بیان اینکه معلم در بحث توانمندی خود مسئول است و آموزش و پرورش هم باید در این راستا به معلمان کمک کند، اظهار کرد: ما در دوره ابتدایی در سال جدید در طرح «شهید همت» با شبکه سازی نوین توانمندی خود معلمان، آنها را در ۱۲ هزار حلقه کشوری، استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای به هم متصل کردیم تا معلمان تجربیاتشان را به یکدیگر انتقال دهند. 

مدیرکل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امیدواریم تا سال آینده ۳۰ درصد از معلمان و ۳۰ درصد از دانش آموزان دوره ابتدایی شناخت کامل از محتوای دیجیتال داشته و بتوانند محتوا بسازند. 

محمدی که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، افزود: مقام معظم رهبری از معلمان خواستند که دانش آموزان را بچه‌های خود بدانند و همانطور که برای آینده فرزندان خود تلاش می‌کنند برای آنها هم دلسوزی کنند و از طرف دیگر به علم روز و روش‌های نوین یادگیری نیز مجهز شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا