بهترین های کسب و کارعمومی

بهترین فینگر جوینت بلوط رو از کجا بخریم ؟

فینگرجوینت چوب بلوط چیست؟

اولین کاری که بعد از بریدن چوب درخت انجام میشود، تقسیم کردن آن به تکه های کوچک است. چوب ها به تکه چوبهای کوچک طبیعی به نام فینگر جوینت  تقسیم میشوند که برای حمل و نصب آسان تر استفاده میشوند. برخی تولید کننده ورق های های چوب طبیعی از چندین نوع چوب برای ساخت فینگر جوینت استفاده میکنند. فینگرجوینت چوب بلوط  یکی از انواع چوب طبیعی پر طرفدار است در ادامه به توضیح درباره این نوع فینگر  جوینت میپردازیم. رستا چوب تولید کننده انواع فینگرجوینت راش ، گردو ، ساپلی، بلوط، صنوبر، روسی و… میباشد. برای خرید فینگرجوینت چوب بلوط با بهترین قیمت با ما تماس بگیرید.

ویژگی های فینگر جوینت چوب بلوط:

ابعاد:

ارتفاع درخت بلوط قرمز:  25 تا 35 متر

ارتفاع درخت بلوط سفید:  20 تا 25 متر

قطر درخت بلوط قرمز:1 تا 2 متر

قطر درخت بلوط سفید: 1 تا 1.2 متر

وزن مخصوص درخت بلوط قرمز:700 کیلوگرم بر متر مکعب

وزن مخصوص درخت بلوط سفید (زرد): 755 کیلوگرم بر متر مکعب

انواع فینگر جوینت چوب بلوط:

بلوط قرمــز  : به بلوط آمریکایی و کانادایی معروف هستند و دارای  رگه های مواجی می باشند، به شکلی که رگه های آن به نسبت بلوط ایرانی مواج ترند. چوب بلوط قرمز از صورتی تیره تا قهوه ای متغیر است.

بلوط ایرانی  : بلوط ایرانی بیشتر از نمونه های غربی راست تار هستند

بلوط مشکی: این بلوط در کالیفرنیا امریکا وجود دارد

بلوط سفیـد : این بلوط بیشتر در اسپانیا و ایلینویز رشد می کند.

 ویژگی های فینگر جوینت چوب بلوط :

فشرده و محکم است و نماد قدرت و استقامت می باشد

در گذشته یکی از مهمترین مصالح ساختمانی در اروپای شرقی به حساب می آمد. علاوه بر مصرف این نوع چوب در صنعت ساختمان از آن نیز در ساخت درب و دکوراسیون داخلی و همچنین ساخت کشتی نیز مورد استفاده قرار می گرفت چوب سنگینی است و از سخت ترین چوب ها به شمار می رود. استحکام و زیبایی بلوط ، این چوب را برای ساخت انواع کابینت، مبلمان و مواد کفپوش ایده آل می سازد. منافذ باز بلوط موجب شده تا به راحتی لکه پذیر باشد، که همین امر موجب ایجاد تغییراتی در رنگ آن می شود.

ویژگی منحصر به فرد فینگر جوینت چوب بلوط :

یکی از ویژگی های منحصر به فرد چوب بلوط سطح مضرس (زبر و پر از نقش و نگار و دندانه دار) آن می باشد که موجب می شود به راحتی قابل تشخیص باشد و تنها با نگاه و لمس چوب متوجه می شویم که این چوب مربوط به درخت بلوط می باشد.

دلایل محبوبیت  :

شاید مهمترین دلیل محبوبیت آن شرایط راحت رشد این درخت در آب و هوای مختلف می باشد از این رو این چوب در بسیاری از نقاط در دسترس است و از طرفی استحکام بالایش موجب شده به یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین چوب ها بدل شود. همچنین گونه بلوط زیباترین نقوش را دارد و این باعث می شود محصولات ساخته شده با چوب بلوط زیبایی چشمگیری داشته باشند. مصنوعات چوبی ساخته شده با این نوع چوب سخت بسیار لوکس بوده و قیمت بالایی دارند.

آلرژی و مسمومیت فینگر جوینت چوب بلوط :

هنگام کار با چوب بلوط حتما مراقبت ویژه به عمل آورید چرا که چوب بلوط از دسته ی چوب هایی هستند که حساسیت زا می باشد این نوع حساسیت علایمی مانند خارش چشم و پوست را به همراه دارد.

فینگر جوینت و کاربردهای آن و هر آنچه باید بدانیم

دانستن راجع به فینگر جوینت و کاربردهای آن برای هر کسی که در صنف چوب فعالیت می‌کند، حیاتی است. در واقع فینگرجوینت، روشی است که با آن قطعات کوچک چوب را با روش شانه‌ای به یکدیگر وصل می‌کنند. در زبان فارسی فینگرجوینت به معنای اتصال انگشتی است. علت این نام‌گذاری شباهت اتصال فینگر جوینت به انگشت‌های دست هنگام گرفتن یکدیگر می‌باشد.

البته باید به این موضوع درمورد فینگر جوینت و کاربردهای آن توجه کرد که آن‌ها از چوب‌های کوچک تشکیل شده‌اند نه از ضایعات چوبی. در مقایسه با نئوپان که از ضایعات چوبی ساخته شده است از مقاومت بالایی برخوردار هستند. در ابتدا تکه‌های کوچک مستطیلی شکل چوبی را به یکدیگر می‌چسبانند و پروفیل را ایجاد می‌کنند. سپس از اتصال این پروفیل‌ها فینگرجوینت را می‌سازند.

چگونه می‌توانیم یک فینگر جوینت مرغوب تهیه کنیم؟

فینگرجوینت‌ها در مقایسه با صفحات چوبی دیگر دارای مزایای زیادی هستند. بعضی از این ویژگی‌ها عبارت اند از:

  • فینگرجوینت‌ ۱۰۰% از چوب طبیعی است و ماده زیان آور و سرطان‌زا در آن‌ها بسیار کم است
  • کاملا بهداشتی هستند و در انواع محیط‌ها از جمله آشپزخانه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  • یکی از ویژگی‌های بارز فینگرجوینت‌ مقاوم در برابر پوسیدگی و حرارت هستند.
  • هزینه باند و لبه نداشته و سطح صاف و صیقلی درخشنده‌ای دارند.
  • در ابعاد بالا نیز از پایداری بالایی برخوردار هستند.
  • استفاده از چسب طبیعی و کاملا سازگار با طبیعت و عاری از هرگونه مواد سمی
  • از فینگرجوینت می‌توان برای ساخت انواع سازه های چوبی استفاده کرد.

بهترین چوب برای ساخت صفحات فینگرجوینت چه نوع چوبی است؟

برای ساخت فینگرجوینت از چوب‌های مختلفی استفاده می‌شود. هر یک از این فینگرجوینت‌ها کاربرد متفاوت خود را دارند. برخی از چوب‌هایی که در ساخت فینگرجوینت مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارت اند از: راش، بلوط، صنوبر، بلوط، گردو، آکاسیا، روسی، ونگه، ساپلی، رابروود و پالونیا، درخت باران؛ که می‌توان با توجه به نوع نیاز از هر یک از این چوب‌ها استفاده کرد. همچنین میتوان از ترکیبی از این چوب‌ها استفاده کرد و یک ترکیب زیبا و محکم از صفحات فینگر جوینت ایجاد کرد. به فینگر جوینت‌های ترکیبی فینگر جوینت میکس نیز می‌گویند.

فینگر جوینت چگونه ساخته می‌شود ؟

برای ساخت فینگر جوینت همانند صفحات چوبی دیگر، اولین کاری درخت موردنظر را قطع می‌کنند و پوسته‌ی آن را جدا می‌کنند. بعد از این مراحل تنه‌های درختان را برش می‌دهند و الوارهای چوبی را در کوره های مخصوص خشک می‌کنند. اگر الواری معیوب بود و ایراد داشت آن را برای تولید نئوپان کنار می‌گذارند.

برای ساخت ورق فینگر جوینت، الوارها را در قطعات کوچک‌تر برش می‌زنند. آن‌ها در اندازه‌های یکسان دسته‌بندی می‌کنند. بعد از این قطعات را شانه زده و مقدمات اتصال انگشتی را ایجاد می‌کنند. قطعه‌های شانه زده را علامت‌گذاری و در کنار یکدیگر قرار می‌دهند. در مرحله آخر با استفاده از چسب‌های مخصوص قطعات را به یکدیگر متصل می‌کنند.

در مرحله‌ی بعدی برای ساخت پروفیل، قطعه‌های به هم چسبیده را پرس‌کاری می‌کنند. سپس پروفیل‌ها را از قسمت سر و ته رندگی- گندگی می کنند تا سطوح صافی به دست آید. در این مرحله فینگر جوینت خام را می‌سازند که صفحات ایجاد شده را با دستگاه سندینگ فیشینگ می‌کنند و در صورت درخواست مشتری به آن رنگ می‌زنند.

چگونه از آسیب خوردن فینگر جوینت جلوگیری کنیم ؟

با آشنایی با فینگر جوینت و کاربردهای آن متوجه میشوید یکی از جزئیات زیبایی و راحتی اماکن زیبایی بوده و اغلب بخاطر نمای طبیعی، عمر طولانی و اقتصادی بودن مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار می‌گیرند. فینگرجوینت برای زیبا ماندن نیاز به نظافت و مراقبت با مواد صحیحی می باشند. بدین منظور جهت نظافت و نگهداری راحت و مطمئن شما روش هایی ارائه کرده ایم که با رعایت آن ها میتوانید زیبایی و تمیزی همیشگی را برای صفحات فینگرجوینت خود به ارمغان بیاورید.

  • قدم اول در تمیز کردن، گردگیری می‌باشد که میتوان با دستمال نرم این کار را انجام داد.
  • مرحله بعدی مرحله شستشوی صفحات فینگرجوینت است. در این مرحله انتخاب مصالح درست یکی از مهم ترین اصول به شمار می رود. با انتخاب درست مواد شوینده عمر و زیبایی صفحات فینگرجوینت بیشتر می شود. بعد از شستشوی صفحات میبایستی سطح مورد نظر را خشک کرد. با وجود اینکه صفحات فینگرجوینت نسبت به رطوبت مقاومت بالایی دارند ولی رطوبت طولانی مدت سبب پوسیدگی صفحات می شود.
  • اگر هرگونه ماده شیمیایی نظیر رژ لب، لاک و مرکب و مواد چسبنده ای که تمیز کردن آن‌ها سخت است بر روی فینگر جوینت ریخت، با کمی ماده نظافتی ویژه فینگرجوینت بر روی دستمال مرطوبی آن را پاک کنیم.
  • به این نکته توجه کنیم که در دستمال‌هایی که برای پاک کردن سطوح فینگر جوینتی استفاده می‌کنیم نباید مواد فلزی وجود داشته باشد؛ زیرا ممکن است خراش هایی بر روی صفحات فینگرجوینت ایجاد کند.
  • در تمیز کردن سطوح فینگرجوینت توجه داشته باشید که از مواد شیمیایی با غلظت بالا استفاده نکنید.
  • همچنین سطوح صفحات فینگرجوینت را در معرض اجسام سنگین،سخت و نوک تیز قرار ندهید.
دکمه بازگشت به بالا