بین الملل

انفجار مهیب در انبار مواد شیمیایی ارتش صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین تیتر اول، منابع خبری عبری و عربی شامگاه امروز پنجشنبه از وقوع یک انفجار مهیب در شهر هرتزلیا واقع در شمال تل‌آویو خبر دادند و گفتند که تحقیقات پلیس رژیم موقت صهیونیستی در این زمینه آغاز شده است.

پایگاه خبری «سوا» به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد، بر اساس اطلاعات اولیه، این انفجار در  یک انبار مواد شیمیایی متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفته است و فضای این منطقه را سراسر دو فراگرفته است، ولی هنوز جزئیاتی درباره علت انفجار وجود ندارد.

پلیس صهیونیستی از شهرک‌نشیان اسرائیلی حاضر در این منطقه خواسته است که در منازل خود بمانند و برای جلوگیری از ورود گازهای سمی، پنجره‌های خود را ببندند. گفته می‌شود این انفجار، حفره‌ای به عمق هفت متر ایجاد کرده است.

تصاویر زیر از محل این انفجار منتشر شده است:

 

 

 

پیش از این هم، منابع رژیم صهیونیستی هفدهم خرداد ماه گذشته از وقوع انفجار در کارخانه صنایع جنگ‌افزاری رژیم صهیونیستی موسوم به «البیت» در شهر «رمت هشارون» که متعلق به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی است، خبر دادند.

پس از آن‌که آمبولانس‌هایی برای رسیدگی به این حادثه به محل اعزام شدند، برخی منابع گزارش کردند یک سیلندر گاز منفجر و به آتش‌سوزی منجر شده است. برخی منابع خبری نیز گزارش کردند که در پی وقوع این انفجار، تعدادی زخمی شده‌اند که البته جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه ندادند.

این اولین بار نیست که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع انفجار در این کارخانه جنگ‌افزارهای نظامی خبر می‌دهند. پیش از این نیز اوایل اردیبهشت ماه، برخی منابع رسانه‌ای از وقوع انفجار در داخل کارخانه صنایع جنگ‌افزاری «البیت» در نزدیکی تل‌آویو خبر داده بودند که البته در آن زمان نیز گزارشی از تلفات آن حادثه منتشر نشده بود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی، همچنین ۲۷ خرداد ماه گذشته، از وقوع یک انفجار در شهر «اللد» واقع در مرکز اراضی اشغالی فلسطین، خبر دادند. اما پس از آن نیز، هیچ خبری درباره دلیل این انفجار منتشر نشد و تنها اعلام شد که یک بمب در یکی از محله‌های شهر اللد منفجر شده است اما این انفجار هیچ تلفاتی نداشت.

اما پیش از وقوع این انفجار، «ایتای بلومنتال» خبرنگار حوزه هوایی کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی، از خنثی کردن یک حمله انتقام‌جویانه و بازداشت یک نوجوان فلسطینی خبر داد.  

پس از آن، سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک)، با انتشار بیانیه‌ای مدعی بازداشت یک نوجوان فلسطینی در شهر «اللد» واقع در مرکز فلسطین اشغالی در روز جمعه (۱۶ ژوئن) به اتهام «تلاش برای انجام عملیات خصمانه» شد. 

بر اساس این بیانیه که در شبکه تلویزیونی صهیونیستی i۲۴، منتشر شد، شاباک ادعا کرد : «این نوجوان ۱۶.۵ ساله فلسطینی که به هیچ گروه و سازمانی وابستگی ندارد، بدون مجوز در “اسرائیل” به سر می‌بُرد و قصد انجام عملیات خصمانه و انتقام از فعالیت نیروهای امنیتی ما در نابلس طی هفته‌های اخیر داشت».

نیروهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی، طی هفته‌های اخیر بر شدت عملیات‌های خود در شهرهای مختلف کرانه باختری به ویژه جنین و نابلس افزوده‌اند و در مقابل مقاومت فلسطین نیز دست‌بسته نمانده و به این تجاوزها با تمام توان پاسخ می‌دهد. به طوری که از آغاز سال ۲۰۲۳ تاکنون، هفت صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند. محافل امنیتی رژیم صهیونیستی از اجرای عملیات گسترده نظامی در کرانه باختری در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا