جامعه

پلیس کلاهبردار ۲۲۰۰ میلیاردی ارز دیجیتال را به کشور برگرداند

رئیس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از دستگیری و استرداد یک متهم به کلاهبرداری به کشور خبر داد.

به گزارش تیتر اول، سردار مجید کریمی در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: متهمی که با ادعای خرید قانونی ارز دیجیتال اقدام به راه‌اندازی یک سایت جعلی کرده و از همین روش مبلغ دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از هموطنان کلاهبرداری کرده بود، پس از کلاهبرداری و فرار به خارج از کشور، سرانجام دستگیر و به داخل کشور مسترد شد.

وی در توضیح روند عملیات پلیس در این پرونده گفت: بر اساس  اعلام مراجع قضائی مبنی بر متواری شدن نامبرده به خارج از کشور، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار ماموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. در پی تحقیقات پلیسی و اطلاعاتی صورت گرفته، این مجرم پس از کلاهبرداری به صورت غیر قانونی اقدام به ترک کشور کرده و به یکی از کشورهای منطقه متواری شده بود. در همین راستا نیز پلیس بین‌الملل‌ با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر کرد که متعاقباً متهم را در کشور محل اختفاء ردیابی، شناسایی و  نهایتا دستگیر کردند.

کریمی با اشاره به اتهام متهم مبنی بر کلاهبرداری و پولشویی از طریق سه سایت جعلی؛ تصریح کرد: با پیگیری‌های فنی و ردیابی بین المللی، مشخص شد، وی چندی قبل از طریق یکی از مرزهای هوایی آن کشور را به یکی از کشورهای دیگر همسایه ترک کرده بود.این موضوع اخیرا در نشست سازمان اینترپل استرداد و اخراج متهمین ایرانی مقیم کشور موصوف از رئیس سازمان اینترپل پیگیری شد که این موضوع توسط مسئولان پلیس آن کشور مورد استقبال قرار گرفت و این استرداد ثمره همکاری بین المللی دو کشور است.

 کریمی در پایان ضمن اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا، در ردیابی، شناسایی و دستگیری این مجرمان و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرزهای ورودی کشور خاطرنشان کرد: متهم امروز توسط ماموران پلیس بین‌الملل فراجا، مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا