عمومی

فیشیال پوست لک دار

چهره نقش بسزایی در زیبایی فرد ایفا می کند. از این رو اولین تاثیرات پیری، بیماری و استرس خودش را در چهره فرد نشان می دهد. به همین دلیل مراقبت کردن از پوست صورت مسئله بسیار مهمی به حساب می آید. مراقبت از پوست باعث نشاط و شادابی آن می گردد.

سلول های مرده در سطح پوست ما وجود دارند و کار آنها حفاظت از پوست است. به طور طبیعی، این سلول ها به طور ماهانه از بین می روند و سلول های جدید جایگزین آنها می گردد. اما جمع شدن سلول های مرده بر روی پوست مانع از شادبی و درخشندگی پوست می گردد.

در اینجاست که مراقبت مناسب از پوست نقش بسزایی ایفا می کند. روش های خانگی و کلینیکال زیادی برای این منظور وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم و تاثیر آن در رفع لک های صورت اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. تا انتهای مقاله با کلینیک الهام همراه ما باشید.

فیشیال صورت

در حقیقت یک درمان چند منظوره به حساب می آید که شامل ماسک صورت، پاکسازی، لایه برداری و ماساژ صورت با کمک آنها لوسیون و کرم ها است. در واقع، این درمان با هدف بهتر شدن ظاهر پوست صورت می گیرد.

فیشیال یکی از راه های جوانسازی پوست به شمار می آید. فیشیال یک روش کلینیکال غیر تهاجمی به حساب می آید. فیشیال کاربردهای زیادی دارد.

از مهم ترین کاربردهای آن می توان به بهتر کردن لک و خطوط ظریف روی صورت، بالا بردن تولید کلاژن، رفع سلول های مرده پوست، آبرسانی و رطوبت دهی پوست و پاکسازی منافذ اشاره کرد.

انواع گوناگونی از فیشیال پوست وجود داردکه پزشک متخصص ابتدا پوست شما را بررسی کرده و سپس روش و ماده مناسبی را با توجه به پوست شما انتخاب نماید.

بنابراین اگر قصد دارید که انجام دهید، حتما اینکار را در یک کلینیک مطمئن و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید. کلینیک الهام با سال ها تجربه در این زمینه میزبان شما زیباجویان عزیز است.

فیشیال پوست چه مزایایی دارد

فیشیال پوست مزیت های زیادی به همراه دارد و باعث می گردد که پوست شاداب و جوانی داشته باشید. از مهم ترین مزیت های فیشیال پوست می توان به ، پاکسازی عمق پوست، خواص ضد پیری، درمان مشکلات پوستی و بهبود روال مراقبت از پوست اشاره کرد. که در ادامه این مقاله درباره هر یک از این مزایا به طور جداگانه توضیح می دهیم.

پاکسازی عمیق پوست

یکی از این است که می تواند پوست شما را به صورت عمقی تمیز و پاکسازی نماید. از این طریق چربی ها و سموم اضافه از روی صورت شما پاکسازی شده و یک لایه از پوست شما برداشته می شود.

لایه برداری مناسب از روی پوست، باعث می شود که یک ردیف از سلول های مرده از پوست شما برداشته شود و در نتیجه منافذ باز پوست بسته شده یا به طور قابل توجهی کاهش میابد. این کار همچنین باعث می گردد که پوست شاداب و لطیف تری داشته باشید.

جوانسازی پوست 

ماساژ، لایه برداری، بخار و استفاده از ماسک های ویتامینه و مناسب تاثیر بسزایی در جوانسازی پوست ایفا می کند. از این رو، شما می توانید از طریق فیشیال پوستی جوانتر و پرطرافت تر داشته باشید.

در این روش ممکن است شما فورا بعدا از درمان متوجه این مسئله نگردید، اما در دراز مدت تاثیر بسیار خوبی روی پوست شما دارد و حس خوبی نسبت به پوستتان پیدا می کنید.

خواص ضد پیری فیشیال

علاوه بر موارد ذکر شده فیشیال دارای خواص ضد پیری نیز است. به همین دلیل وقتی که شما فیشیال را انجام می دهید به نوعی از بروز چین و چروک های پوستی اجتناب می کند. این باعث می گردد که پوستی جوان، سالم و شاداب داشته باشید.

از طریق ماساژ صورت و ماسک های مناسب، میزان خونرسانی به صورت به طور قابل توجهی بیشتر می گردد. این امر باعث می شود که پوست شروع به کلاژن سازی نماید و در نتیجه خاصیت کشسانی پوست بیشتر شده و چین و چروک ها کمتر بروز می کنند.

بهتر شدن روال مراقبت از پوست

پزشک متخصص ابتدا پوست بیمار را بررسی کرده و بعد از آن تصمیم میگیرد که از چه روشی برای فیشیال پوست استفاده نماید. همچنین پزشک تشخیص می دهد که کدام ماسک ها و مواد برای پوست بیمار مناسب تر است.

این مسئله بسیار حائز اهمیت است زیرا برخی داروها ممکن است که با پوست بیمار سازگاری نداشته باشد. اما زمانی که از ماده مناسبی برای پوست استفاده می شود، پوست در موقعیت خوبی قرار می گیرد و چیزهایی به آن می رسد که می تواند روال را بهبود ببخشد.

یکی دیگر از مزایای فیشیال پوست این است که می تواند برخی مشکلات پوستی را درمان کند. فیشیال پوست به نوعی باعث بهتر شدن پوست و درمان برخی بیماری های پوستی می گردد.

برای مثال، می توان از طریق فیشیال پوست یک سری مشکلات نظیر جوش های سر سفید، جوش های سر سیاه و یا جای زخم و آکنه را از بین برد. یا می توان جای برخی از اسکارها را به حداقل ممکن رساند.

انواع فیشیال 

همان طور که گفتیم انواع مختلفی از وجود دارد. هر یک از این فیشیال ها دارای یک سری از ویژگی های خاص است که برای متناسب با هر پوست خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

بستگی دارد که بیمار چه هدفی از فیشیال داشته باشد. برای مثال فیشیال با هدف های مختلفی از جمله پاکسازی عمیق پوست، رفع چین و چروک ها، پیشگیری از آکنه، روشن کنندگی، لایه برداری و پیلینگ شیمیایی صورت می گیرد.

از این رو، پزشک ابتدا باید پوست شما را بررسی نماید و با توجه به آن فیشیالی را انتخاب کند که کارآمدی بیشتری برایتان داشته باشد. برای اینکه نتیجه مطلوب بگیرید حتما فیشیال را در یک کلینیک مطمئن و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهد. کلینیک الهام با سالها تجربه میزبان شما زیباجویان عزیز است.

مراحل فیشیال پوست

  1. برای انجام فیشیال باید پزشک متخصص بیمار را ببیند و بررسی های لازم را انجام دهد و تصمیم بگیرد که یا خیر. در صورتی که فیشیال مناسب باشد کار آغاز می گردد.
  2. مرحله بعد پاکسازی پوست بیمار است. در این مرحله گردن و صورت با کمک مواد پاک کننده ماساژ داده می شود تا هر گونه مواد آرایشی و اضافه از روی پوست پاکسازی شوند. سپس با پنبه یا دستمال های مخصوص پوست را پاک و خشک می کنند.
  3. قدم بعدی بخار دهی است. در این مرحله به پوست بخار می دهند تا پوست شل شده و پاکسازی عمیق تر صورت بگیرد.
  4. مرحله بعد لایه برداری است. در اینجا با کمک اسکرایپ های مخصوص لایه هایی از پوست و سلول های مرده را از روی پوست برمی دارند.
  5. گام بعدی تخلیه است. در این مرحله منافذی را که با چربی پر شده اند تخلیه می کنند. معمولا از ابزارهای مخصوص برای اینکار استفاده می شود. این مرحله بسیار حساس است و باید به درستی انجام شود.
  6. مرحله بعدی مجددا مرحله ماساژاست که بخش های فوقانی مجددا ماساژ داده می شوند که هدف از اینکار سم زدایی بدن است. در آخر نیز با توجه به پوست و نیاز بیمار از انواع ماسک و مواد مناسب استفاده می گردد.

توجه داشته باشید فیشیال یک کار تخصصی است و برای نتیجه گرفتن باید این کار را در یک کلینیک معتبر و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید. زیرا اگر در طول این دوره از مواد مناسبی برایتان استفاده نشود، پوستتان دچار آسیب می گردد.

سخن آخر

فیشیال یکی از روش های کلینیکال برای داشتن پوستی جوان و شاداب است.  در این روش ابتدا یک لایه از سلول های مرده پوست را بر می دارند و این به تدریج باعث می گردد که پوست شادابی داشته باشید وبه تدریج متوجه نشاط و شادابی پوستتان خواهید شد.

همچنین فیشیال خاصیت کشسانی پوست را از طریق تحریک کلاژن سازی بیشتر می کند. از این رو چین و چروک های پوسدرمان لک با فیشیال چگونه است؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

☎☎

☎☎

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

یکی از مهم ترین عارضه های پوستی ما، لکه های رنگارنگ هستند! برخی از افراد دچار لکه های قهوه ای می شوند. بعضی دیگر باید با لکه های قرمز رنگ سر و کله بزنند.

فرقی نمی کند که رنگ لکه های پوستی چه باشد، به هرحال مشکل آزاردهنده ای است و باید هرچه سریع تر فکری به حالش شود. اینجاست که پای درمان هایی مثل فیشیال پوست صورت مطرح می شود.

در این مقاله از وبسایت می خواهیم در مورد درمان لک با فیشیال صحبت کنیم. آیا درمان خاصی برای رفع لکه های پوستی وجود دارد؟ آیا فیشیال تخصصی برای درمان لک پوستی وجود دارد؟

اگر به دنبال پاسخی برای تمام این سوالات هستید، این مقاله را از دست ندهید.

مراحل فیشیال با دستگاه

درمان لک با فیشیال چگونه است؟ پاسخ این سوال در یکی از مراحل فیشیال پوست صورت نهفته است: مزوتراپی!

بله! تمام مراحل فیشیال پوست برای رفع لکه های پوستی موثر هستند اما مزوتراپی می تواند به طور تخصصی و ویژه این مشکل را برطرف کند.

پیش از اینکه به سراغ معرفی کامل درمان مزوتراپی برویم، می خواهیم شما را با دستگاه فیس آپ و درمان هایی که با آن صورت می گیرد، آشنا کنیم:

فیس آپ چیست؟

دستگاه کوچک میکرودرم ابریژن را که می شناسید؟! دستگاه فیس آپ، نسل جدید میکرودرم هاست.

این دستگاه که مجهز به نوعی هندپیس است، می تواند برای رفع لکه های پوستی خیلی به کار می بیاید. هندپیس این دستگاه مجهز به چند هد مجزاست. این هدها می توانند پوست را تا عمق های متفاوتی لایه برداری کنند. به همین دلیل کنترل بیشتری بر پروسه ی لایه برداری صورت می گیرد.

اپراتور دستگاه، هندپیس را به شکل دورانی روی پوست صورت می کشد و به این ترتیب، پوست را نیز ماساژ می دهد.

اما مزیت های دستگاه فیس آپ:

  • رفع لکه های پوستی
  • روشن ساختن پوست
  • از بین بردن ترک های پوستی و اسکارهای مختلف
  • بهبود جریان خون در پوست
  • بهبود اکسیژن رسانی به پوست

و…

تمام این مزیت ها باعث شده است که استفاده از دستگاه فیس آپ در روند فیشیال پوست خیلی رایج باشد. این دستگاه می تواند در جهت رفع لکه های ناشی از بارداری و هورمونی نیز بسیار موثر باشد. به همین جهت ترکیب آن با می تواند کارایی زیادی داشته باشد.

مزوتراپی چیست؟

اما همان طور که در ابتدای متن نیز توضیح دادیم، یکی از اصلی ترین روش های درمان لک با فیشیال، استفاده از کوکتل های مزوتراپی است. در طول این درمان، ویتامین ها، مواد معدنی و آبرسان های مختلفی به پوست می رسند و به این ترتیب، کلاژن و الاستین بیشتری در پوست تولید می شود.

حاصل به کار بردن کوکتل های مزوتراپی، رفع لکه های پوستی است. در نتیجه اگر می خواهید با درمان فیشیال، لکه های پوستی تان را از بین ببرید، حتما استفاده از دستگاه فیس آپ و مزوتراپی را در نظر داشته باشید.

فیشیال صورت در آرایشگاه

یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد لکه های پوستی، انجام درمان های متفرقه در سالن های آرایشی یا مراکز غیرتخصصی است. بارها توضیح داده شده که آرایشگران نمی توانند مشکلات پوست را تشخیص دهند. بنابراین انجام درمان فیشیال نزد آن ها، بی فایده است.

گاهی حتی منجر به ایجاد لکه های پوستی می شود. بارها دیده ایم که افراد برای درمان میکرونیدلینگ یا میکروردم به آرایشگاه مراجعه می کنند اما در نهایت با پوستی پر از جوش و لکه، خارج می شوند.

برای درمان فیشیال، ابتدا باید پوست شما توسط پزشک متخصص پوست معاینه شود. بعد از آن، با توجه به شرایط آن و عارضه هایش، بهترین روند فیشیال صورت در نظر گرفته می شود.

گاهی ممکن است پوست شما صرفاً به یک درمان فیشیال ساده نیاز داشته باشد و هرگونه اضافه کاری روی آن، منجر به بدتر شدن عارضه های پوستی شود. گاهی هم لازم است که از پکیج های vip فیشیال استفاده شود تا نتیجه ی خوبی حاصل گردد.

تشخیص این مسئله، صرفاً به عهده ی پزشک متخصص پوست است. کسی که در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها نمی توانید پیدا کنید…

عوارض فیشیال صورت

یکی از سوالات مهمی که در خصوص فیشیال صورت پرسیده می شود این است که ایا این درمان؛ عوارض خاصی دارد؟!

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که فیشیال صورت در صورتی که توسط متخصص پوست انجام شود، هیچگونه عارضه ای نخواهد داشت.

بیشتر مواقع اگر فیشیال پوست توسط افراد ناوارد و غیرپزشک صورت بگیرد، منجر به ایجاد لکه های پوستی، زخم های سطحی و…می شود. عوارضی که با مراجعه به یک پزشک پوست می توان نگرانشان نبود!!

به طور کلی درمان فیشیال صورت شامل عوارض زیر است:

  • قرمزی و التهاب( بعد از 24 ساعت خود به خود از بین می رود)
  • کبودی و تورم( در صورت به کار بردن درمان های تهاجمی مثل تزریق مزوتراپی)
  • عفونت( در صورتی که از مواد تقلبی و ماسک های بی کیفیت استفاده شود)

در صورتی که مرکز زیبایی و پزشک متخصص پوست خود را با دقت انتخاب کنید، این مشکلات و عوارض را نخواهید داشت.

هزینه فیشیال صورت 1401

در این قسمت از مقاله، می خواهیم در مورد هزینه های درمان لک با فیشیال صحبت کنیم. اگر به طور تخصصی می خواهید لکه های پوستی تان را با فیشیال صورت از بین ببرید، پس باید از پکیج های تخصصی فیشیال استفاده کنید.

این پکیج ها شامل درمان های زیر هستند:

  • استفاده از دستگاه فیس آپ
  • مزوتراپی
  • نوردرمانی
  • ماساژ ( با دست، سنگ گواشا و دستگاه فیس آپ)

هر یک از این مراحل درمانی می تواند شما را یک گام به داشتن پوستی بدون لک نزدیک تر کند. اما هزینه ی فیشیال های تخصصی گران تر است. مخصوصا با توجه به اینکه در سال 1401، شاهد گران تر شدن قیمت مواد اولیه ی زیبایی بوده ایم.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه فیشیال صورت 1401، به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

معرفی بهترین کرم های ضد لک ایرانی

شاید برایتان عجیب باشد اما در میان محصولات ایرانی هم می توانید کرم های ضد لک پیدا می کنید. محصولاتی که کیفیت خیلی خوبی دارند و می توانند به خوبی نیاز شما را پاسخ گو باشند.

در کنار فیشیال پوست صورت، بد نیست که مصرف این کرم ها را نیز در نظر داشته باشید.

در جدول زیر می توانید مارک و قیمت حدودی این کرم ها را ببینید:

سرم پیگمنتا آردن 400 هزار تومان هیالورونیک اسید

عصاره شیرین بیان

اسید لاکتیک

اسید الاژیک

اسید آزلائیک

کرم لایتنینگ درماتیپیک 200 هزار تومان کوجیک اسید

سالیسیلیک اسید

عصاره شیرین بیان

کرم ساین دی کالر ساین اسکین 150 هزار تومان روغن آرگان و زیتون

رزورسینول

عصاره شیرین بیان

لاکتیک اسید

کرم اینتنس ملا اسکین وان 150 هزار تومان توکوفرول

رتینول

رزورسینول

سخن آخر

در نهایت باید عنوان کنیم که مرکز زیبایی شریعتی که در شمال تهران واقع شده است، می تواند بهترین مرکز برای انجام فیشیال های تخصصی مثل درمان لک باشد.

بنابراین اگر به دنبال درمان لک با فیشیال هستید، حتما با این مرکز تماس بگیرید. همکاران ما آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند.

منتظر دیدن روی ماه شما عزیزان هستیم…

نگارنده: ناصری

ویرایش: ناصری

ت کمتر می گردد.

فیشیال پوست چیست ؟

فیشیال پوست، درمان پوستی چند منظوره است که شامل بخار، ، ، پاکسازی، ماساژ صورت و انواعی از کرم‌ها و لوسیون هاست. به بیان ساده تر، درمانی که با هدف بهبود ظاهر پوست و آرامش بیشتر پوست و صورت انجام می‌شود. درمانی که نیازی به استفاده از محصولات خاصی نیست و اگر به درستی و متناسب با نوع پوست شما انجام شود، مزایای بسیاری را به همراه دارد. به عنوان مثال، این نکته باید در نظر گرفته شود که، لایه برداری نباید برای پوست‌های حساس انجام شود.

فیشیال از جمله روش‌های جدیدی است که به منظور انجام می‌شود و از آن جایی که کاملا غیر تهاجمی است، بسیاری از افراد این روش را به دیگر روش‌های تهاجمی ترجیح می‌دهند. از دیگر کاربردهای فیشیال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش تولید کلاژن،
  • برداشت سلول‌های مرده پوست،
  • بهبود ظاهری خطوط و لک‌های ظریف روی صورت،
  • پاکسازی منافذ،
  • رطوبت دهی و .

انواع مختلفی درمان فیشیال پوست وجود دارد که پزشک با توجه به نوع پوست و هم چنین مشکلات پوستی، بهترین نوع را در نظر می‌گیرد. برخی از این روش‌ها حکم آبرسانی دارند، برخی دیگر کمک می‌کنند تا پوست شما سفت و ترمیم شود، در حالی که برخی دیگر بر روی رفع مشکلات خاص پوستی تمرکز می‌کنند.

مزایای فیشیال پوست

  • پاکسازی عمقی : پاکسازی به مراتب بهتر و عمقی تر از روش‌های پاکسازی خانگی، که کمک می‌کند هر گونه تجمع چربی، سموم و کثیفی‌ها و هم چنین باکتری‌هایی که در بروز مشکلات پوستی دخیل هستند، برداشته شوند و از بین بروند. لایه برداری مناسب و خوب مانند ، هر گونه سلول مرده را از روی پوست برمی دارد، منافذ از بین می‌برد و امکان جذب بهتر دیگر محصولات را فراهم می‌کند. این کار هم چنین کمک می‌کند تا پوستی شاداب، نرم تر و جوان تر داشته باشید.
  • ضد پیری : درمان‌های فیشیال، روند افزایش سن و پیری را کند می‌کنند و جلوی بروز چین و چروک‌های پوستی را می‌گیرند. ماساژ صورت با کرم ضد پیری باعث بهبود خونرسانی و اکسیژن رسانی و در نهایت افزایش تولید و بهبود خاصیت کشسانی پوست شما می‌شود و نتیجه آن، کاهش خطوط و چین و چروک‌های پوستی خواهد بود.
  • جوانسازی پوست : لایه برداری، ماساژ، بخار و ماسک در طول درمان فیشیال به جوانسازی پوست کمک می‌کند، به عبارت دیگر، پوستی شاداب، جوان و سالم خواهید داشت. ممکن است نتایج بلافاصله بعد از درمان مشاهده نشود، اما پوست در دراز مدت ترمیم می‌شود و شما این را به خوبی احساس خواهید کرد. البته توصیه می‌شود درمان ادامه دار باشد.
  • بهبود روال مراقبت از پوست : پزشک با بررسی پوست به این نتیجه می‌رسد که کدام روش فیشیال برای شما مناسب تر است و هم چنین محصول مناسب برای پوست‌تان نیز تجویز خواهد شد. این موارد از اهیمت بالایی برخوردار هستند، چرا که می‌توانند از بروز مشکلات پوستی پیشگیری کنند و پوست شما را در وضعیت خوبی نگه دارند.
  • درمان مشکلات پوستی : بعد از تشخیص بیماری و مشکل پوستی، فیشیال پوست می‌تواند به درمان و بهبود شرایط پوست کمک کند. مشکلاتی از قبیل جوش‌های سر سیاه، سر سفید، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و زخم‌های آکنه با درمان فیشیال به حداقل می‌رسند یا به طور کامل درمان می‌شوند.

مراحل فیشیال پوست

هر جلسه فیشیال پوست با مشاوره آغاز می‌شود و پزشک تشخیص می‌دهد که کدام محصول و درمان برای پوست شما مناسب تر است. در واقع، همان طور که در ابتدا مطلب اشاره کردیم، فیشیال یک روش درمانی چند منظوره است که شامل چندین روش مراقبت پوستی در یک درمان می‌باشد. در ادامه به بررسی مراحل این درمان پوستی می‌پردازیم.

  • : در ابتدا، نواحی صورت و گردن ماساژ داده می‌شوند تا هر گونه مواد آرایشی و آلودگی از روی پوست برداشته شود. سپس، پاک کننده با استفاده از آب گرم و اسفنج صورت یا پد پنبه‌ای پاک می‌شود، صورت کاملا خشک می‌شود و پوست بررسی خواهد شد. این مرحله تعیین می‌کند که در ادامه از چه نوع ماسکی باید برای پوست شما استفاده شود.
  • بخاردهی یا بخور : بخاردهی با هدف پاکسازی عمقی تر پوست انجام می‌شود و به مرطوب شدن و شل شدن پوست برای انجام مراحل بعدی کمک می‌کند. ممکن است در مواردی که پوست بیمار بسیار حساس باشد، پزشک تشخیص دهد که از استفاده نشود.
  • لایه برداری : در این مرحله و با توجه به نوع پوست شما، سلول‌های مرده پوستی با استفاده از کرم لایه بردار، اسکراپ یا بخاردهی از روی پوست برداشته می‌شوند. لایه بردارها، حاوی آنزیم‌ها و مواد شیمیایی هستند که پیوند میان سلول‌های پوستی را شل می‌کنند و باعث می‌شود لایه برداری بهتر انجام شود.
  • تخلیه : این مرحله برای باز کردن منافذی که با چربی‌های اضافی یا سلول‌های مرده پوستی، مسدود شده‌اند انجام می‌شود، چرا که منافذ بسته علت ایجاد جوش‌های سر سیاه و آکنه‌ها هستند. این مرحله می‌تواند به صورت دستی یا با استفاده از ابزارهای مخصوص انجام شود. اگر این مرحله به درستی انجام نشود، احتمال دارد که صورت بیمار دچار قرمزی یا کبودی شود و افرادی که پوست حساس تری دارند، ممکن است کمی احساس درد داشته باشند.
  • ماساژ : فیشیال عمدتا شامل ماساژ صورت و اغلب قسمت‌های فوقانی بدن است که به منظور بهبود تخلیه سیستم لنفاوی و سم زدایی بدن انجام می‌شود.
  • ماسک و دیگر موارد : در این مرحله، ماسک مناسب پوست یا یک آبرسان بر روی پوست زده می‌شود تا خشکی پوست از بین برود و مراحل فیشیال با سرم، مرطوب کننده و ضد آفتاب به پایان می‌رسد.

توصیه ها

  • در خصوص محصولات پوستی که استفاده می‌کنید و هم چنین هر نوع مشکل پوستی خود با پزشک صحبت کنید، چرا که با کمک شما بهترین روش درمانی در نظر گرفته می‌شود و جلوی تحریکات و آسیب‌های پوستی در طول درمان و بعد از آن گرفته خواهد شد.
  • توصیه می‌شود از چند روز قبل از فیشیال، از محصولات لایه بردار زبر استفاده نشود.
  • آقایانی که قصد انجام فیشیال دارند، صبح روز درمان نباید صورت خود را شیو کنند، بلکه چند روز قبل باید نسبت به شیو کردن اقدام کرده باشند.
  • توصیه می‌شود افرادی که دچار آفتاب سوختگی هستند، نسبت به انجام فیشیال اقدام نکنند. برای این دسته از افراد، درمان‌های مناسب تری در نظر گرفته می‌شود.
  • اگر مراسم خاصی پیش رو دارید، فیشیال را چند روز قبل تر انجام دهید تا پوست ظاهر طبیعی تری داشته باشد.
  • از آن جایی که بیشتر قسمت‌های صورت و گردن ماساژ داده می‌شود، توصیه می‌شود زیور آلات همراه خود نداشته باشید.

مراقبت ها

  • اگر محصولات پوستی که در گذشته استفاده می‌کردید، زبر و سفت بوده باشند یا منافذ به خوبی پاکسازی نشده باشند، ممکن است بعد از فیشیال مواردی از قبیل جوش و سوزش ایجاد شود. توصیه می‌شود جهت به حداقل رسیدن قرمزی و لک‌های بعد از درمان، حتما دستورالعمل‌های گفته شده از سوی پزشک را رعایت کنید و پوست صورت را با استفاده از فوم یا کرم غیر جوش زا، به آرامی تمیز کنید.
  • بهتر است تا چند روز بعد از درمان از شیر پاک کن برای شست و شوی پوست استفاده نکنید. چرا که بعد از فیشیال، پوست بسیار حساس است و به مدت 48 تا 72 ساعت، نباید از هیچ گونه تمیز کننده و اسکراب زبری استفاده شود.
  • به دلیل حساس بودن پوست بعد از درمان، شست و شوی صورت باید به آرامی انجام شود.
  • تا جایی که می‌توانید تا چند روز بعد از درمان در مقابل نور خورشید قرار نگیرید و حتما از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید.
  • از ماساژ دادن پوست بعد از فیشیال، باید خودداری شود.

اثرگذاری و نتایج

فیشیال پوست در حدود 60 دقیقه طول می‌کشد، با این حال مدت زمان انجام درمان تا حد زیادی به نوع فیشیال و هم چنین نوع پوست بستگی دارد. به عنوان مثال، برخی فیشیال‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به بهبود برخی مشکلات پوستی مانند آکنه‌ها کمک می‌کنند و می‌توانند شامل خارج کردن جوش‌های سرسیاه و سر سفید یا لایه برداری شیمیایی باشند. برخی دیگر موارد ممکن است تنها آبرسانی و تغذیه پوست در نظر گرفته شود.

بسته به نوع فیشیال، ممکن است از ابزارهایی مانند لامپ چوبی یا میکرودرم استفاده شود تا نتایج ایده آل تری حاصل گردد. آن چه که اهمیت دارد این است که پزشک باید اطلاعات و دانش کافی در خصوص نوع پوست و درمان مناسب را داشته باشد و مراقبت‌های لازم بعد از درمان را در اختیار بیمار قرار دهد. اما در نهایت، بعد از یک جلسه درمان، شما پوستی هیدراته، درخشان، نرم با جوش‌های کمتری خواهید داشت.

ممنوعیت استفاده

  • همانند سایر روش‌های درمانی، بهتر است در صورت بارداری، شیردهی یا ابتلا به دیگر شرایط سلامتی، حتما قبل از درمان با پزشک مشورت کنید.
  • بهتر است در طول تابستان، پیلینگ شیمیایی یا دیگر درمان‌های لایه برداری انجام نشود، چرا که در این روش‌ها لایه فوقانی پوست از بین می‌رود و پوست بیش از هر زمان دیگری نسبت به آفتاب سوختگی و آسیب‌های نور فرابنفش حساس می‌شود و گرمای تابستان می‌تواند باعث تشدید شرایط شود.

در صورتی که پوستی حساس یا مستعد آکنه و جوش دارید، حتما با پزشک در این خصوص صحبت کنید چرا دستیابی به پوست سالم و زیبا چیزی نیست که در منزل نتوانید به آن برسید اما اگر نیاز به رسیدگی تخصصی به پوست دارید و مایلید مراقبتی فراتر از حد معمول برای پوست خود داشته باشید، می‌توانید فیشیال صورت را امتحان کنید. لایه برداری، پاکسازی پوست، آبرسانی عمیق به پوست و از بین بردن سلول‌های مرده مراحلی هستند که در فیشال صورت انجام می‌گیرند. قرمزی، لکه دار شدن پوست و سوزش از جمله عوارض فیشیال صورت هستند که در موارد نادر رخ داده و معمولا خیلی زود از بین می‌روند. در این مقاله شما را با فیشیال صورت و انواع آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

فیشیال صورت چیست؟

 

اگر به دنبال جوان‌سازی پوست خود هستید، اطلاعات مربوط به خرید و قیمت در داروخانه را با کلیک روی لینک مربوطه می‌توانید ببینید.

انواع فیشیال صورت

فیشال صورت انواع مختلفی دارد که مهم‌ترین آن به شرح زیر است:

قرص هیرویت هلث اید 60 عددی

قیمت با تخفیف:97.600 تومان

قرص هیرویت هلث اید 60 عددی

قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

  • فیشیال کلاسیک: در این روش بیشتر به مراقبت از پوست پرداخته می‌شود. مثلا پاکسازی، لایه برداری و … صورت می‌گیرد.
  • فیشیال ضد پیری: بعضی از انواع فیشال می‌توانند به کلاژن سازی در پوست کمک کرده و چین و چروک‌ها را کاهش دهند. برای اینکه بدانید چیست همین حالا کلیک کنید.
  • فیشیال ضد لک: برای روشن کردن پوست و از بین بردن لک‌های صورت از این روش استفاده می‌شود.
  • فیشیال برای درمان جوش: به منظور از بین بردن جوش و آکنه نیز می‌توان از فیشال استفاده نمود.

فیشیال صورت ممکن است انواع دیگری هم داشته باشد. بعضی از انواع آن همزمان می‌توانند برای رفع چند نوع از مشکلات پوستی موثر باشند.

عکس فیشیال صورت را در اینجا می‌توانید مشاهده کنید:

 

مراحل انجام فیشیال صورت

قبل از انجام فیشیال صورت باید با یک متخصص زیبایی مشورت کنید. نوع پوست شما، هدف شما از انجام فیشال و سن شما باید مشخص شود. همچنین متخصص مربوطه باید هر نوع نگرانی شما را در مورد فیشیال و تاثیری که روی پوست شما می‌گذارد، برطرف نماید. در تمام انواع فیشیال پوست معمولا مراحل زیر صورت می‌گیرد:

 

پاکسازی پوست

متخصص فیشیال صورت با استفاده از یک محصول پاک کننده همه بقایای آرایش و هر نوع آلودگی را از روی پوست صورت، گردن و دکلته پاک می‌کند. معمولا یک پد پنبه‌ای به یک پاک کننده مناسب با پوست فرد آغشته می‌شود تا مراحل پاکسازی صورت گیرد.

لایه برداری

با یک یا اسکراب سلول‌های مرده از روی پوست پاک می‌شوند. به منظور باز کردن منافذ پوست ممکن است از بخور نیز استفاده شود.

استخراج

پاکسازی عمقی پوست در این مرحله صورت می‌گیرد. این فرآیند به پاک کردن منافذ پوست از چربی اضافی یا سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند تا از بروز جوش‌های سرسیاه و آکنه پیشگیری به عمل آید. با دست یا با ابزار فلزی مخصوص این مرحله صورت می‌گیرد.

ماساژ

فیشیال صورت معمولا شامل ماساژ صورت و قسمت بالا تنه نیز می‌شود. این مرحله در واقع می‌تواند ورزشی برای پوست بوده و حس آرامش‌ را هم به زیباجو منتقل کند.

استفاده از ماسک

بسته به نوع پوست و مشکلی که پوست دارد، در این مرحله از ماسک مخصوص استفاده می‌شود. ماسک ممکن است بر پایه خاک رس و برای درمان چربی‌ باشد یا اینکه ماسکی آبرسان باشد که به برطرف شدن خشکی پوست کمک می‌کند.

در مرحله آخر به صلاحدید متخصص مربوطه روی پوست از سرم، مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده می‌شود.

عوارض فیشیال صورت

بعد از انجام فیشیال صورت ممکن است برخی از افراد دچار عوارض زیر شوند:

تحریک پذیری و قرمزی پوست

این مورد جزء معمول‌ترین عوارضی است که بعد از فیشیال صورت ممکن است رخ دهد. فشاری که به دلیل لایه برداری یا استخراج چربی‌ها و آلودگی‌ها از سطح پوست به پوست وارد می‌شود، ممکن است عامل بروز این عوارض باشد. در صورت مشاهده این مشکلات احتمالا متخصص فیشیال به فرد توصیه می‌کند که تا چند روز از به کار بردن لوازم آرایشی روی پوست خود اجتناب نماید.

جوش و آکنه

زخم

وقتی متخصص زیبایی از دست خود یا تجهیزاتی که به منظور حذف ناخالصی‌ها از پوست صورت می‌گیرد، استفاده می‌کند ممکن است به لایه بیرونی پوست آسیب جزئی وارد شود. در موارد نادر اگر زخم ایجاد شده، عفونت به وجود آورد، مشکلات عدیده‌ای حاصل خواهد شد. برای جلوگیری از عفونت، پوشیدن دستکش توسط ارائه دهنده خدمات زیبایی ضروری است.

خشکی پوست از عوارض فیشیال صورت

لایه برداری از پوست جزء مراحلی است که در فیشیال معمولا صورت می‌گیرد تا لایه‌های جدید پوست جایگزین سلول‌های مرده شوند. افرادی که پوست خشک و حساس دارند، اگر لایه برداری روی پوستشان بیش از حد صورت گیرد، ممکن است دچار خشکی پوست شوند. با استفاده از یک مرطوب کننده می‌توان مانع از خشکی پوست شد. همچنین فرد نباید بلافاصله بعد از فیشیال، پوست خود را در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید قرار دهند زیرا خشکی پوست تشدید خواهد شد. بهترین مرکز فیشیال در تهران به متقاضیان کمک می کند تا افراد بتوانند جهت انجام فیشیال صورت در یک جلسه نتیجه ایده آل و بی نظیری را دریافت کنند

هزینه فیشیال صورت

قیمت فیشال صورت به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثل: مرکزی که به آنجا مراجعه می‌کنید، میزان تبحر متخصص پوست، نوع فیشیال و کیفیت موادی که مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی در سال 1402 قیمت فیشیال صورت در یک کلینیک حداقل از 400 هزار تومان است. اما اغلب مراکز به ویژه به مناسبت‌های مختلف تخفیفاتی را روی خدمات خود قرار می‌دهند و شما با قیمت‌های کمتر هم می‌توانید فیشال انجام دهید.

فواید فیشیال صورت چیست؟

فیشیال صورت پوست شما را به طور عمیق تمیز کرده و با مشکلات پوستی مانند آکنه و خشکی پوست مبارزه می‌کند. برخی از مزایای فیشیال شامل موارد زیر است:

  • پوست را درخشان و روشن می‌کند.
  • آرامش‌بخش است و معمولا ماساژ یکی از مراحل آن است.
  • به رفع چین و چروک‌ها و خطوط ریز روی چهره کمک می‌شود.
  • کلاژن سازی در پوست بهبود می‌یابد و در نتیجه پوست سفت‌تر و دارای خاصیت ارتجاعی بیشتری خواهد بود.
  • به برطرف شدن برخی از مشکلات پوستی مثل خشکی، آکنه و لک کمک می‌شود.

آیا فیشیال صورت برای آقایان هم مفید است؟

فیشیال فقط مختص خانم‌ها نیست. آقایان هم جهت مراقبت از پوست خود و بهبود سلامت آن می‌توانند فیشیال انجام دهند. مراحل فیشیال برای آقایان تقریبا شبیه بانوان است اما از آنجایی که مشکلات پوستی مردان با زنان کمی متفاوت است، بعضی از مراحل هم متفاوت هستند. زخم ناشی از تیغ و اصلاح صورت، کدر شدن پوست، موهای زیر پوستی و سوختگی پوست بخشی از این مشکلات هستند که متخصص زیبایی به برطرف شدن آنها کمک خواهد کرد.

آیا فیشیال صورت چین و چروک‌ها را از بین می‌برد؟

فیشیال به طور موقت ظاهر و سلامت پوست را بهبود می‌بخشد اما حقیقت این است که برای رفع مشکلات پوستی شدید کاربرد ندارد. یعنی چین و چروک‌های شدید یا لک‌های تیره روی پوست را به کمک این روش نمی‌توان به طور کامل از بین برد. در این موارد حتما باید به پزشک متخصص پوست مراجعه نموده و از روش‌هایی مانند لایه برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن یا لیزر بهره گرفت.

چند وقت یکبار فیشیال انجام دهیم؟

چرخه گردش سلولی پوست انسان حدود 28 روز طول می‌کشد. به همین دلیل اغلب توصیه می‌شود که فیشیال صورت هر ماه یکبار صورت گیرد. در بعضی موارد به صلاحدید متخصص مربوطه ممکن است فاصله بین جلسات کمتر یا بیشتر شود.

خلاصه مطلب

فیشیال صورت به شما کمک می‌کند تا پوستی شفاف، سالم و زیبا داشته باشید و تا حدودی برخی از مشکلات پوستی مثل لک و آکنه را بهبود می‌بخشد. بسته به نوع مشکل پوستی تعداد جلسات فیشال برای هر فرد متفاوت است. اگر علاقمند به ارتقا سلامت پوست خود هستید و می‌خواهید ساخت کلاژن و در پوست شما بهبود یابد، حتما حتی شده یک بار فیشال را امتحان کنید.

  • که در برخی موارد فیشیال می‌تواند باعث تحریک یا آسیب بیشتر پوست شود.

 

دکمه بازگشت به بالا