جامعه

دستگیری شرور مسلح متواری در آمل

تیتر اول/مازندران فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری یک شرور مسلح که با تیراندازی و درگیری موجب سلب آسایش شهروندان شده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی داداش تبار” در این باره گفت: به دنبال کسب خبر مبنی بر اینکه یکی از اراذل و اوباش منطقه با تیراندازی و درگیری، موجب سلب آسایش شهروندان شده بود، ماموران بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان آمل پس از هماهنگی‌های قضائی در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی، موفق شدند این شرور متواری را دستگیر و جهت بررسی بیشتر به دادسرا انتقال دهند.

سرهنگ داداش تبار با بیان اینکه این فرد تحت تعقیب دستگاه قضایی، انتظامی و زندانی فراری بوده است، اضافه کرد: با تشکیل پرونده در این خصوص، متهم دستگیر شده به زندان اعزام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل اظهار کرد: پلیس با پوشش اطلاعاتی کامل و حضور به موقع خود در محل حادثه، به هیچ عنوان اجازه عرض اندام به اراذل و اوباش و هنجار شکنان را نخواهد داد.

انهدام باند سارقان در کشف اموال مسروقه مازندران

رئیس پلیس آگاهی مازندران از انهدام دو باند سارقان در حرکت با بیش از ۳۰ فقره سرقت منزل و کشف ۱۰۰ میلیارد ریال اموال مسروقه در سطح استان خبر داد.

سرهنگ کاراگاه “علی قیصری” در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در مازندران، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی، بررسی‌های همه‌جانبه، گشت‌های هدفمند و استفاده از روش‌های نوین کشف جرم، موفق شدند سارقان را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران تصریح کرد: ماموران انتظامی و پلیس آگاهی شهرستان‌های استان مازندران با هماهنگی قضائی، سارقان را با اقدامات پیچیده و تعقیب و مراقبت در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه ارزش اموال مسروقه با نظر کارشناسان بیش از ۱۰۰میلیارد ریال است، اظهار کرد: متهمان در تحقیقات پلیسی به سرقت طلاجات از منازل شهروندان مازندرانی با روش توپی، دیلم زنی و بالکن روی اعتراف کردند که متهمان در این رابطه مورد تحقیقات گسترده علمی و فنی توسط کارآگاهان پلیس قرار گرفته اند.

سرهنگ قیصری به شهروندان توصیه کرد: ضمن توجه به هشدارهای پلیس، در زمان ترک منزل اقدامات ایمنی و پیشگیری از سرقت را رعایت کرده و در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمدهای مشکوک در محل سکونت خود، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

رمزگشایی۱۰فقره سرقت موتورسیکلت در گلوگاه

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از شناسایی و دستگیری سارق حرفه‌ای موتور سیکلت و کشف ۱۰ فقره سرقت موتور سیکلت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمود کلوانی” در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع سرقت موتورسیکلت توسط سارقان از منازل و پارکینگ شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق و کشف سرقت‌های احتمالی در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات وآگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تحقیقات میدانی در نهایت سارق موتورسیکلت شناسایی و در یک عملیات هماهنگ در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: ضمن کشف موتورسیکلت مسروقه از مخفیگاه سارق، متهم در تحقیقات تکمیلی پلیس به بزه ارتکابی و ۱۰ فقره سرقت در سطح شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ کلوانی با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی از شهروندان خواست تا ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، از پارک و رها کردن موتورسیکلت خود بدون قفل و زنجیر و تجهیزات بازدارنده سرقت خودداری کنند.

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در سوادکوه

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ عبدالله اکبری در تشریح این خبر بیان کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان شهر زیراب و ارائه شکایت مبنی بر اینکه شخصی به بهانه استخدام وی در اداره راه آهن شمال مبلغ ۳۱۰ میلیون ریال دریافت کرده است. موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با هماهنگی قضائی و با بررسی‌های صورت گرفته کارآگاهان توانستند متهم را که یک کلاهبردار حرفه ای و سابقه دار بوده را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ اکبری گفت: در تحقیقات به عمل آمده متهم به بزه ارتکابی خود و ۳ پرونده دیگر کلاهبرداری در استان‌ها و شهرستان همجوار اعتراف کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، خاطر نشان کرد: شهروندان مراقب باشند در صورتی که از آنان به بهانه استخدام در شرکت‌ها، ادارات دولتی و معافیت معاینه پزشکی کلاهبرداری شده برای طرح شکایت به پلیس آگاهی شهرستان سوادکوه مراجعه کنند.

دستگیری اراذل و اوباش در بهشهر

جانشین انتظامی شهرستان بهشهر از شناسایی و دستگیری یکی از اراذل و اوباش متواری که بارها باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده بود، خبر داد.

سرهنگ “ابوالقاسم ابراهیمی” در بیان جزئیات این خبر اظهار کرد: به منظور حفظ امنیت و آرامش شهروندان، ماموران پلیس اطلاعات با کار اطلاعاتی یک نفر از اراذل و اوباش که سابقه جرائم متعدد در فضای حقیقی و مجازی داشته و تحت تعقیب قضائی بوده را شناسایی کردند.

جانشین انتظامی شهرستان بهشهر تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، متهم متواری که از اراذل و اوباش سابقه دار بود، با اقدامات اطلاعاتی و رصد پلیسی شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ ابراهیمی با بیان این که استقرار نظم و امنیت در جامعه از وظایف ذاتی پلیس است، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا