عمومی

رییس جمهور سیاست دولت برای کاهش رنج مردم از گرانی‌ها را تبیین کرد

رئیس جمهور علت اصلی تورم را تورم 40 درصدی برای چهار سال دانست و با اشاره به اقدامات دولت برای مهار تورم و تورم، گفت: در ماه‌های آینده این تورم کمتر خواهد شد.

به گزارش تیتر اول، ایرنا نوشت: دیدار هنرمندان آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره علت تورم که چهار سال تورم بالای 40 درصد و رشد اقتصادی نزدیک به صفر است، علت اصلی تورم گفت: رشد محدود است و در ماه های آینده کمتر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه هیچکس حق سوء استفاده از تورم ساختاری موجود را برای منافع شخصی یا گروهی ندارد، افزود: دولت هم سیاست پولی را اصلاح می کند و هم با تورم مبارزه می کند.

رئیس جمهور دستور مهار اسب سرکش را اصلی ترین برنامه معیشتی دولت در 8 ماه گذشته خواند و ادامه داد: چهار سال تورم بالای 40 درصد و رشد اقتصادی منفی یا نزدیک به صفر، قدرت خرید مردم به ویژه مردم را به شدت کاهش داده است. بینوا.” بنابراین فوری ترین دستور کار دولت جلوگیری از سیل تورم و تلاش برای ارتقای قدرت خرید خانوارها بود.

آیت‌الله رئیسی افزود: اتخاذ تصمیم‌های مهم پولی و مالی در این مدت منجر به افزایش نرخ تورم دوازده ماهه از حدود 60 درصد در شهریور 1400 به 46 درصد در اسفند 1400 شد، یعنی بیش از 13 درصد کاهش یافته است. درصد

وی گفت: اقدامات دولت به این معنا نیست که قیمت کالاها و خدمات در این مدت افزایش نیافته است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سیل تورم و ریشه کن شدن آن هنوز به طور کامل متوقف نشده است، افزود: ما در دولت سیزدهم نشان دادیم که می توانیم نرخ تورم را کاهش دهیم و در ماه های آینده انشاالله اقتصاد کمتر و کمتر خواهد شد. ممکن است به تدریج فروکش کند.” زباله های متورم کمر را صاف می کند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: البته علاوه بر تورم به عنوان عامل ساختاری تورم، تخلفاتی نیز وجود دارد که اساساً اصلاح آن بر عهده دستگاه های نظارتی دولت است.

وی با تاکید بر لزوم برخورد با خاطیان به عنوان یک برنامه جدی دولت تصریح کرد: باید مراقب بود که برای حفظ منافع و نیات نامشروع شخصی یا گروهی، به بهانه تورم ساختاری، قیمت هایی که فراتر از واقعیت اقتصادی است، بر مردم تحمیل نشود. “حقوق بشر.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش نهادهای نظارتی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها گفت: تاکنون نهادهای نظارتی در این زمینه مثمر ثمر بوده اند و در برخی موارد با این اقدامات توانسته اند باندهایی را که به مردم فشار می آورند و رفتار ویرانگر بازار آنها را خنثی می کنند، شناسایی کنند. ” به آرامی

آیت الله رئیسی همچنین تاکید کرد: دولت در هر دو بخش یعنی تداوم اصلاح سیاست پولی و مبارزه با فروشندگی به طور جدی اقدامات موثری را انجام خواهد داد تا به تدریج از فشار بر معیشت مردم عزیز بکاهیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا