جامعه

افزایش نگران‌کننده شمار مبتلایان به کرونا در آلمان

آمارها نشان می دهد که تعداد مبتلایان Covid-19 در آلمان دو برابر شده است و این احتمال وجود دارد که با افتتاح مدارس در آن کشور موج دوم بیماری کشنده رخ دهد.

به گزارش تیتر اول ، اکنون مقامات بهداشتی در آلمان خواستار گزینه های بیشتری برای مقابله با موج دوم احتمالی هستند.

در آلمان تعداد مبتلایان به Covid-19 هر روز ، بیماری ناشی از کروناویروس جدید (Sarsukov-2) ، مدتهاست بین 300 تا 500 نفر بوده است ، اما تعداد موارد جدید در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است.

طبق گزارش موسسه رابرت کوها (RKI) ، مقامات بهداشت عمومی آلمان در 24 ساعت تا صبح دیروز (جمعه) 870 مورد را ثبت کردند.

انستیتوی رابرت کوها ، مهمترین مرجع نظارت بر بیماریهای کرونری در آلمان ، همچنین از 902 مرگ در 24 ساعت قبل از صبح پنجشنبه خبر داد که بیشترین تعداد در دو ماه است.

لوتار ویلر ، رئیس مؤسسه ، روز سه شنبه با اشاره به گسترش سریع کرونا ویروس گفت: “من از وقایع اخیر نگران هستم و هنوز نمی دانیم که آیا با شروع موج دوم بیماری همه گیر روبرو هستیم.” اما چنین چیزی ممکن است.

هم اکنون بحران کرونا ویروس در سه کشور شلسویگ-هولشتاین ، بادن-وورتمبرگ و مکلنبورگ-وورپومرن شدیدتر از سایر کشورهای آلمان است و موارد جدید در این سه کشور به بازگشت مسافران تابستانی نسبت داده می شود.

مقامات بهداشتی از مردم خواستند كه از برگزاری جشن ها و مراسم ها خودداری كنند عدم رعایت نکات بهداشتی ممتنع بسیاری از 35 مهمان در جشن تولد مکلنبورگ – وورپومرن و مراسم تشییع جنازه در بادن-وورتمبرگ به Covid-19 آلوده هستند.

پایان تعطیلات تابستانی و شروع سال تحصیلی جدید نگرانی هایی را در ایالت های مکلنبورگ-وورپومرن ، هامبورگ ، برلین ، براندنبورگ و شلسویگ-هولشتاین ایجاد کرده است.

به گفته دویچه وله ، پزشکان بخش های مختلف بهداشتی آلمان هشدار داده اند که اگر موج دوم اعتصاب تاج ، با مشکلات اساسی از جمله کمبود کارمندان روبرو شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا