جامعه

ارائه خدمات رایگانِ حمل‌ونقل به افراد کم‌توان و ناتوان در سطح شهر

رئیس کمیته هوشمندسازی و شفافیت شورای شهر تهران از تسهیل‌گری روند خدمت‌رسانی به افراد کم‌توان خبر داد و گفت: نیازمندان برای دریافت خدمات رایگان می‌توانند با شماره تماس ۶۳۰۵ تماس بگیرند.

به گزارش تیتر اول احمد صادقی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ بر تعداد مشترکان سامانه حمل و نقل افراد کم‌توان و ناتوان اضافه شده است، اظهار کرد: افزایش ظرفیت و تقویت ناوگان این سامانه بر تعداد مشترکان آن هم اضافه کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت پیش‌بینی شده برای نیازمندان به این سامانه اظهارکرد: درحال حاضر سامانه جانبازان و افراد کم‌توان و ناتوان با ۱۰۹ دستگاه ون، اتوبوس و مینی‌بوس شامل ۸۱ دستگاه ون، ۲۰ دستگاه اتوبوس و هشت دستگاه مینی بوس مناسب سازی شده است.

صادقی با اعلام تعداد افرادی که از خدمات سامانه حمل‌ونقل استفاده می‌کنند، گفت: ابتدای سال جاری تعداد مشترکان این سامانه ۴۲۰۰ نفر بودند که با تقویت ناوگان و افزایش ظرفیت، این میزان به ۴۶۶۰ مشترک رسیده است همچنین به طور میانگین روزانه این سامانه به ۳۵۰ تا ۴۰۰ مشترک خدمت رسانی می‌کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گستردگی خدمات ۲۴ ساعته سامانه حمل‌ونقل در ۲۲ منطقه شهرداری تهران تصریح کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی ضمن ارائه خدمات به ۱۱۶ موسسه و تشکل‌ مرتبط با افراد کم‌توان و ناتوان، جانبازان و سایر مشترکان، به سایر افرادی که با شماره ۶۳۰۵ تماس گرفته‌اند نیز خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس کمیته هوشمندسازی و شفافیت شورای شهر همچنین با اشاره به خدمت‌رسانی سازمان تاکسیرانی برای دانش‌آموزانِ مدارس استثنایی گفت: در حال حاضر ارائه خدمات سرویس دانش آموزان مدارس استثنایی شهر تهران در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ از خانه به مدرسه و بالعکس در حال انجام است.

صادقی با بیان اینکه ساعات خدمات‌رسانی طبق فعالیت مدارس تنظیم می‌شود، تاکید کرد: سازمان تاکسیرانی شهر تهران متعهد است پس از دریافت صورت وضعیت ماهانه سرویس مدارس استثنایی که توسط آموزش و پرورش تایید شده است، مبالغ را برابر مصوبه تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ شورای اسلامی شهر تهران به حساب معرفی شده از سوی شرکت واریز کند.

وی افزود: سازمان تاکسیرانی پس از بررسی و تایید صورت وضعیت، در طول مدت ۱۵ روز نسبت به پرداخت آن اقدام خواهد کرد همچنین سازمان تاکسیرانی باید هزینه‌های مربوط به دانش آموزان که اطلاعات آن‌ها از سوی آموزش و پرورش تایید شده است را نیز پرداخت کند.

به گزارش سایت شهر، این عضو شورای شهر در پایان با تاکید بر نظارت آموزش و پرورش بر حسن عملکرد این شرکت‌ها گفت: والدین دانش آموزان استثنایی باید اطلاعات فرزندانشان را در سامانه schoolbus.tehran.ir ثبت کنند.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا