جامعه

تعطیلی موزه‌ها معطل تصمیم ستاد کرونا

چهل و دو شهر از جمله تهران ، اصفهان و شیراز امروز در وضعیت تاج قرمز قرار دارند و 54 شهر به رنگ نارنجی هستند. با این وجود موزه ها و همچنین مکان های تاریخی و گردشگری بدون محدودیت باز هستند.

محمد رضا کارگر ، مدیرکل موزه های تاریخ و املاک منقول ، به تیتر اول گفت که این جلسه قرار است امروز (6 آوریل) در مقر ملی کرونا برگزار شود.

موزه ها علی رغم تعداد کم بازدیدکننده و وضعیت نارنجی و قرمز در حال حاضر در 227 شهر کشور باز هستند.

در هفته دوم جشنواره نوروز ، وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خواستار قرار گرفتن موزه ها در رده دوم ، نارنجی و سرخ شد ، علی رغم افزایش تعداد شهرهای نارنجی که همچنان برای افتتاح موزه ها فشار می آورند. طبق طبقه بندی مشاغل موجود در ستاد ملی تاج ، موزه ها در گروه شغلی سوم قرار دارند که به دلیل وضعیت پرخطر تاج در شهرها باید تعطیل شوند.

در 28 آوریل ، معاون وزیر بهداشت ، آیریس حریریشی ، تأکید کرد که مشاغل در گروه های سوم و چهارم ، مانند تجارت ، تجارت و غیره ، که قبلاً اعلام شده بودند ، باید به مدت دو هفته بسته شوند.

برخی از مدیران موزه معتقدند که معرفی برنامه ، برنامه ریزی و فرصت های محدود برای بازدید و فروش بلیط بصورت آنلاین باعث ازدحام جمعیت در این مکان ها شده است ، در حالی که برخی از راهنمایان موزه می گویند بازدیدکنندگان متعهد به رعایت پروتکل نیستند و باید مرتباً به آنها یادآوری شود. . علاوه بر این ، رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی از موزه ها محدود به استتار است و معیارهای دیگر مانند فاصله و زمان بازدید به درستی اجرا نمی شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا