جامعه

رگبار و رعد و برق در ۵ استان/ لزوم احتیاط در سفرهای بین شهری

سازمان هواشناسی نسبت به رگبار و رعد و برق در پنج استان هشدار داد و توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری توصیه کرد.

به گزارش تیتر اول سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی آورده است: از صبح تا اواخر وقت یکشنبه (۴ تیرماه) وقوع رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و برخی نقاط تگرگ در ارتفاعات در تهران، مازندران، البرز، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها به‌ویژه در نواحی البرز مرکزی، احتمال رانش و سقوط سنگ دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از هر گونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه‌کاره، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف توصیه می‌شود.

 به گزارش تیتر اول در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا