اقتصادی

تخم مرغ دو زرده چگونه تولید می‌شود؟

شاید دیده باشید که بعضی تخم مرغ‌ها دو زرده دارند، اما علت دو زرده شدن تخم مرغ چیست و چگونه تولید می‌شوند؟

به گزارش تیتر اول، بنا بر گفته کارشناسان تنها یک نوع تخم مرغ در کشور تولید می شود و گونه دیگری وجود ندارد. همچنین علت  دو زرده شدن تخم مرغ نیز به نژاد، جیره غذایی و آب و هوا ارتباطی ندارد.

تولید تخم مرغ دو زرده زیاد نیست، زیرا مربوط به تخم گذاری در دوره خاصی می‌شود. مثلا در یک مرغداری که روزی ۳۰۰ کارتن شش شانه ای تخم مرغ تولید می‌کند، تنها یک کارتن آن دو زرده است و فقط هم در دو ماه اول تخم‌گذاری مرغ‌های جوان این اتفاق می‌افتد.

در حقیقت فرآیند تولید به این صورت است که جوجه یکروزه سه ماه کف زمین و سه ماه در داخل قفس تولید تخم مرغ، پرورش داده می شود. زمانی که مرغ شروع به تخم‌گذاری می‌کند چون جوان بوده و ابتدای تولید است، در دو ماه اول تخم گذاری ممکن است یک تخم مرغ دو زرده بگذارد. 

در برخی منابع آمده است که به طور طبیعی مرغ در طول روز یک زرده (تخمک) آزاد می‌کند. هنگامی که دو عدد زرده به طور همزمان آزاد شوند، ممکن است هر دو زرده درون یک پوسته قرار گیرند و در نتیجه تخم‌مرغ دو زرده تشکیل شود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا