جامعه

امکان کشف موادمخدر از مرسوله‌های پستی

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از امکان کشف موادمخدر از داخل مرسوله‌های پستی خبر داد.

به گزارش تیتر اول، در میان پرونده‌های پلیس مبارزه با موادمخدر، موارد قابل توجهی وجود داشته که در جریان آن موادمخدر از داخل بسته‌های پستی کشف و ضبط شده است. موضوعی که توان بالای پلیس در ردزنی سوداگران مرگ و همچنین رصد موادمخدر در مرسوله‌های پستی را نشان می‌دهد. این مواد عمدتا از مقصد ایران در حال ارسال به خارج از کشور بوده و سوداگران مرگ نیز از پوشش‌های مختلفی برای آن استفاده کرده بودند که از جمله آن می‌توان به آغشته کردن پارچه و لباس به موادمخدر، جاساز موادمخدر درون قاب عکس و … اشاره کرد.

سرهنگ حسین باباپور، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ درباره نحوه شناسایی قاچاق موادمخدر از طریق بسته‌های پستی گفت: در این زمینه تعامل و همکاری خوبی میان پلیس مبارزه با موادمخدر  ادارات پست استان تهران شکل گرفته است. در کنارر آن پلیس نیز ظرفیت رصد و توان اطلاعاتی بالایی دارد، به‌گونه‌ای که بسیاری از سوداگران مرگ تحت نظر پلیس قرار دارند و ارتکاب کوچکترین خطایی از سوی آنان با برخورد ماموران همراه خواهد شد. 

وی با بیان اینکه پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ کارکنان مراکز پستی را تحت آموزش قرار داده‌اند. ، گفت: همچنین از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا در زمینه رصد مرسوله‌های پستی در دفاتر پستی استفاده می‌شود و ارتباط میان پلیس و این مراکز به صورت شبانه روزی برقرار است. در همین راستا نیز فرستنده مرسوله پستی که در آن موادمخدر جاساز شده باشد، در کوتاهترین زمان ممکن دستگیر و به قانون سپرده خواهند شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ همچنین با اشاره به اشراف اطلاعاتی پلیس بر سوداگران مرگ، گفت: نه فقط در این عرصه، بلکه پلیس در تمامی فضاها بر مجرمان و سوداگران مرگ از دانه درشت‌ها و خرده فروشان اشراف دارد و با آنان برخورد می‌شود. از مردم نیز می‌خواهیم که در صورت مشاهده موارد مشکوک حتما موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا