استان ها

افزایش قیمت خودرو محصول نامطلوب بودن سرمایه‌گذاری در بازارهای خرد است

کارشناس خودرو:

فرهاد استادمانش عدم علاقه به اشتغالزایی و سرمایه گذاری در بازارهای خرده فروشی را یکی از عوامل افزایش مصنوعی قیمت خودرو خواند.

فرهاد استاد منش کارشناس خودرو در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا، ثبات بازار ارز را عامل اصلی شکل گیری قیمت کالاهای وارداتی دانست و گفت: قیمت دلار. به عنوان ارز مرجع واردات کشور، قیمت خودرو را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. زیرا تمام قطعات خودرو در داخل تولید نمی شود.

وی افزود: بازار خودروهای داخلی به دلیل گرانی ارز با افزایش قیمت مواجه است. به همین ترتیب موجی از نقدینگی به بازار خودرو، سکه و دلار سرازیر شده و تقاضای کاذب ایجاد کرده است.

این کارشناس خودرو موج جدیدی از افزایش قیمت خودرو را پیش بینی کرد و با اشاره به اینکه قیمت خودرو یک بار به دلیل افزایش دلار و بار دیگر متناسب با تورم افزایش می یابد، گفت: حجم تولید و شرایط اقتصادی جوابگو نیست. تقاضای کاذب در بازار و در حال حاضر، خانوارهایی که بیش از یک خودرو دارند باید مشمول مالیات شوند تا تقاضای کاذب بازار حذف شود و قیمت منطقی شود.

استاد منش تاکید کرد: اقتصاد موضوعی جدا نیست و شبکه ای کار می کند. با افزایش حجم نقدینگی، فرد سرگردان به دنبال اولین بازاری است که بتواند از آن فرار کند تا با موج بازار همراه شود.

وی عدم علاقه به اشتغال زایی و سرمایه گذاری در بازارهای خرد را یکی از عوامل این افزایش مصنوعی قیمت خودرو برشمرد و افزود: بنگاه های خرد با توجه به رشد شرکت های بزرگ خدمات نرم افزاری برای بازدهی اقتصادی مناسب نیستند و به همین منظور . به این دلیل که خدمات کارگزاری در اولویت است، اکثر مردم بوده اند.

این کارشناس اقتصادی افزود: بانک ها به بنگاه های کوچک وام نمی پردازند و نسل جدید دهه شصت نیازمند کار است و نسلی را که تحصیل کرده و اقتصاد می شناسد مجبور به دلال شدن و توقف تولید کند.

استادمان افزایش تولید را برای تثبیت بازار خودرو ضروری دانست و تصریح کرد: وعده های وزیر صمت برای افزایش تولید هنوز محقق نشده است و به همین دلیل شورای اسلامی نیز به آقای فاطمی امین فشار می آورد و وی کارت زرد گرفت. چند وقت پیش از شورا

وی یادآور شد: بازارهای خودرو، سکه و دلار باید جذابیت خود را از دست بدهند تا نقدینگی به سمت تولید هدایت شود و این امر بدون تشویق قانونی، یعنی حمایت از تولیدکنندگان و مجازات، یعنی افزایش مالیات برای چند نفر محقق نمی‌شود. صاحبان خودرو

این کارشناس خودرو تمرکز بر شرکت های دانش بنیان را بزرگترین مزیت کشور عنوان کرد و توضیح داد: امروزه اکثر خودروهای تولید شده توسط شرکت های بین المللی از نظر کیفیت چه از نظر مواد تولیدی و چه از نظر زیبایی معادل هستند اما آنچه در این بازار مهم است. . ماشین‌هایی هستند که شرکت‌ها فناوری‌هایی مانند سیستم خودران تسلا ایجاد کرده‌اند که صنعت را متحول کرد و تقاضای زیادی برای این شرکت ایجاد کرد.

انتهای پست/

انتهای پست/

دکمه بازگشت به بالا