فرهنگ و هنر

بهنام بهزادی در تدارک اکران «من می‌ترسم» و ساخت یک فیلم جدید

کارگردان فیلم «من می‌ترسم» با اشاره به اینکه به زودی برای اکران آن تصمیم‌گیری می‌کند، بیان کرد که این روزها مشغول بازنویسی فیلمنامه جدیدی است تا ساخت آن را به زودی شروع کند.

بهنام بهزادی در گفت‌وگویی با تیتر اول درباره فیلم «من می‌ترسم» که در بخش سودای سیمرغ سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و هنوز به اکران عمومی در نیامده گفت: با توجه به وضعیت این روزهای اکران در سینماها به زودی بررسی تازه‌ای را برای نمایش این فیلم انجام خواهم داد تا شاید در آینده نزدیک آن را به اکران عمومی برسانم.

 الناز شاکردوست، پوریا رحیمی‌سام، امیرجعفری، ستاره پسیانی، مهران احمدی، پیام یزدانی و مجید جعفری از جمله بازیگران فیلم «من می‌ترسم» هستند که بهزادی در تدارک اکران آن است.

این فیلمساز همچنین اضافه کرد که سال گذشته برای فیلمنامه جدیدش با نام «پرندگانی هستند که خواب می‌بیینند» پروانه ساخت گرفته اما با توجه به اتفاقات رخ داده در سال ۱۴۰۱ ساخت فیلم متوقف شد.

بهزادی ادامه داد: این روزها مشغول بازنویسی فیلمنامه هستم تا به زودی با فراهم شدن شرایط آن را به تولید برسانم.

به گفته وی  داستان «پرندگانی هستند که خواب می‌بیینند» بیشتر در حال و هوای فیلم‌های قبلی‌اش با درونمایه مسائل خانوادگی و اجتماعی است.

کارگردان فیلم‌های «قاعده تصادف» و «وارونگی» که این روزها بیشتر سرگرم مدرسه سینمایی‌ای است که آن را راه‌اندازی کرده، درباره شرایط فعلی فیلمسازی گفت: فیلمسازی در ایران حتما گران‌تر شده ولی با این حال در مسیر تولید باید به پتانسیل‌های بین‌المللی یک اثر سینمایی هم فکر کنیم. باتوجه به شرایط ارز در کشورمان و با درنظر داشتن جایگاه سینمای ایران در عرصه بین‌المللی امروز، فرصتی تازه به وجود آمده تا به فیلم و سینما به عنوان یک کالای فرهنگی برای بازارهای جهانی نگاهی دوباره کنیم و علاوه بر بازار داخل، نگاهی بین‌المللی به تولید و توزیع فیلم داشته باشیم.

او افزود: نکته مهم بعدی این است که ما به یک رویکرد و طراحی تازه در مسیر ساخت فیلم نیاز داریم که خارج از جریان مرسوم فعلی باشد تا علاوه بر تولید فیلم با الگوهای دیگر، هم استقلال سینماگران مستقل حفظ شود و هم در جریان تولید، کیفیت کار پایین نیاید. این‌ موضوع مستلزم آن است که به صنعت فیلم و عناصری که یک اثر را تولید می‌کنند و در فروش آن تاثیر دارند، نگاهی تازه داشته باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا