جامعه

چرا در آزمون آموزگاری تعدد رشته‌ داشتیم؟

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، علت ایجاد امکان برای ثبت نام فارغ التحصیلان رشته‌های متعدد در آزمون آموزگاری آموزش و پرورش، شناسایی و جذب نخبگان بوده است.

به گزارش تیتر اول، معصومه نجفی پازوکی در خصوص فرآیند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش، اظهار کرد: از جمله پرسش‌هایی که مطرح می‌کردند این بود که چرا برای آموزش ابتدایی به جز رشته علوم تربیتی راضی به درج سایر رشته ها شدید؟ در پاسخ باید گفت معلم دوره ابتدایی علاوه بر دانستن فنون معلمی و اصول پداگوژی، اگر  قرار است درس ریاضی یا علوم یا فارسی را تدریس کند باید مسلط به ریاضی، علوم و فارسی باشد. لذا تعدد رشته ها با خاطر شناسایی و جذب نخبگان بود.

وی تصریح کرد: ما نگران اینکه این افراد بعدها در کلاس چکار می‌کنند نبودیم چراکه می‌خواستیم برای این افراد دوره آموزشی قوی برگزار کنیم، افزود: پس از برگزاری آزمون، مهم ترین قسمت ارزیابی و مصاحبه داوطلبان بود که ۶۰ درصد امتیاز معلم مربوط به این بخش بود. ابزار طراحی شده برای این امر مهم بود چراکه این ابزار باید می‌توانست ظرفیت مخاطب را برای شغل معلمی شناسایی می‌کرد و بر اساس شیوه علمی و دقیق رتبه بندی معلم ها را انجام می‌داد تا ما بهترین افراد را در ظرفیتس که نیاز داریم جذب کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره فرآیند مصاحبه داوطلبان در ارزیابی تکمیلی آزمون آموزگاری فزود: معلم در مسیر مصاحبه علاوه بر نقش معلمی که باید در کلاس درس ایفا کند،  طبق آنچه در سند تحول آمده و گفته شده “مدرسه کانون تربیت محله است” باید نقش آفرینی اجتماعی هم می‌داشت. از این رو در این ابزارها با طراحی سناریویی که به معلم داده می‌شد او را به فضای بحث گروهی می‌برد و معلم باید درباره مشکلات و مسائل جامعه اظهار نظر می‌کرد و ایفای نقش و مهارت معلمی خود را به نمایش می‌گذاشت.

نجفی پازوکی، عنوان کرد: در بخش دیگر، سوابق عمومی مورد توجه قرار می‌گرفت و افرادی که سالها معلم و مسلط هستند به کسانی که با این فضا آشنا نیستند ارجیحت دارند. در قسمت گزینش به لحاظ مسائل عمومی و اخلاقی نیز دقت‌هایی شد تا معلمی که به عنوان الگو تربیتی وارد کلاس می‌شود تمام جنبه ها برایش لحاظ شده باشد.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا