جامعه

درخواست امیرعبداللهیان از کمیسر عالی پناهندگان برای ممانعت از شکل گیری موج جدید آوارگی فلسطینان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در ژنو، با فلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تیتر اول،در این دیدار که آقای مبینی، معاون وزیر کشور و مدیران همراه وی نیز حضور داشتند، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از کمیسر عالی به دلیل‌ برگزاری خیلی خوب اجلاس مجمع جهانی پناهندگان در ژنو تشکر کرد و آن را فرصتی ارزشمند برای تمرکز تخصصی بر مسئله پناهندگان و آوارگان و تلاش برای تقلیل مشکلات پناهجویان و کشورهای میزبان آنان دانست.

حسین امیرعبداللهیان با اشاره به حضور چند میلیون آواره خارجی در ایران و خدمات گسترده کشورمان به آنها که بویژه در سایه تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه دولت آمریکا علیه ایران ارائه می‌شود، انتظارات و درخواست‌های حمایتی جمهوری اسلامی ایران از کمیساریا و سازمان ملل در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

وی بر ضرورت عدم تعامل تبعیض آمیز کمیساریا و سازمان‌های مسئول بین‌المللی در خصوص آوارگان و پناهندگان کشورهای مختلف و کشورهای میزبان آنان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اظهار نگرانی نسبت به تحولات غزه، از اقدامات خطرناک رژیم صهیونیستی برای کوچاندن فلسطینیان از شمال به جنوب غزه و از آنجا به کشورهای همسایه اظهار نگرانی کرد و با اشاره به گفتگوهای خود با گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در این زمینه، خواستار حمایت قوی کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل از مردم فلسطین و ممانعت از شکل گیری موج جدید آوارگی فلسطینان شد.

گراندی نیز در این دیدار ضمن تشکر از حسن میزبانی جمهوری اسلامی ایران از حجم بزرگی از پناهندگان و آوارگان خارجی، از تلاش‌ها و حمایت‌های خدماتی بسیار خوب ایران از جمع بزرگ آوارگان و پناهندگان در ایران تشکر کرد.
وی با تبیین سیاست‌های حمایتی کمیساریا در حمایت از کشورهای میزبان پناهندگان از طریق بسیج توانمندی‌ها و نیز جلب کمک‌های کشورهای کمک کننده افزود: کمیساریا در تلاش است که با تامین جبران کمبودهای مالی و بودجه‌ای از طرق مختلف، حمایت‌های خود را از کشورهای میزبان افزایش دهد.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا