استان ها

مهم ترین عامل ابتلا به بیماری های مزمن چیست؟

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از مشهد، دکتر فاطمه رودی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز موضوع تغذیه و ارتباط آن با سلامت و سلامت بدن اهمیت پیدا کرده است، زیرا سلامتی زیربنای یک زندگی موفق، بی تلاش و سازنده است.

وی گفت: برای رسیدن به سلامتی، توجه به تغذیه به عنوان عامل سیری کافی نیست و باید به فکر سیری سلولی یا سلامت سلول باشیم. این زمانی به دست می آید که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن در تعادل باشند. در صورت تامین اشباع سلولی، تغذیه عامل مهمی در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها است، اما نقش تغذیه تنها به پیشگیری محدود نمی شود و امروزه از تغذیه و رژیم درمانی در درمان بسیاری از بیماری ها در حوزه پزشکی استفاده می شود.

مدرس گروه تغذیه دانشگاه پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تغذیه در بسیاری از زمینه های زندگی انسان اهمیت دارد و همه افراد باید اصول تغذیه را بیاموزند، خاطرنشان کرد: چربی خون، بیماری های قلبی عروقی، سرطان و …. دانش تغذیه همچنین می تواند به تقویت ایمنی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های عفونی ویروسی، باکتریایی و قارچی کمک کند.

دکتر رودی افزود: بیشتر بیماری ها ناشی از عدم توجه افراد به تغذیه و سبک زندگی مناسب است و متاسفانه در برخورد با بیماران اکثر داروهای ترکیبی تجویز می شود و آموزش بیمار کوتاه است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش صحیح تغذیه یکی از ابزارهای ضروری برای دستیابی به سلامتی است، گفت: این روش برای عموم مردم قابل یادگیری و درک است و در عمل مشکل خاصی ایجاد نمی کند چرا که غذا و نوشیدنی به راحتی قابل مصرف است. کنترل فرد را در دست داشته باشید.

این متخصص تغذیه و تغذیه تاکید کرد: از دیدگاه تغذیه مدرن، مواد مغذی و عناصر زیست فعال غیر مغذی موجود در هر ماده غذایی ارزش غذایی این ماده و تأثیر آن بر بدن انسان را تعیین می کند. اگرچه شرایط نگهداری و پخت نیز بر ارزش غذایی غذا تأثیر می گذارد.

دکتر. رودی افزود: برای همه افراد جامعه با در نظر گرفتن تفاوت های فردی مانند سن، جنسیت، مراحل رشد و بلوغ و همچنین دوره های خاص همراه با تغییرات فیزیولوژیکی و تغذیه مناسب.

وی با اشاره به اینکه تغذیه مناسب برای حفظ سلامتی ضروری است، گفت: تغذیه مناسب تامین انرژی و حفظ متابولیسم مناسب و رشد و نمو سالم، دو عامل ضروری برای سلامتی و تغذیه قدرت بدن بر اساس هرم تغذیه و به مقدار کافی است. فعالیت بدنی.

رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی متعادل

یکی از اعضای هیأت مدیره انجمن تغذیه خراسان رضوی با بیان اینکه رژیم غذایی مناسب باید متعادل، متنوع و حاوی انرژی، کلان و عناصر کمیاب کافی باشد، اظهار داشت: رژیم غذایی مناسب باید متعادل و متنوع باشد. ما معتقدیم که یک رژیم غذایی مناسب و متعادل، رژیمی است که شامل تمام مواد غذایی مختلف باشد. گروه هایی از جمله نان و غلات، سبزیجات، میوه ها، شیر و فرآورده های شیری، گوشت، حبوبات، آجیل و تخم مرغ و گروه های مختلف دیگر.

دکتر. رودی خاطرنشان کرد: در یک رژیم غذایی متعادل، عرضه انواع غذاها متناسب با یکدیگر است، تعادل نه تنها به معنای توجه به میزان ریز عناصر، بلکه به میزان درشت عناصر نیز می باشد. همچنین مصرف یک ماده غذایی نباید سایر مواد مغذی را از بین ببرد و غذا باید در حد اعتدال مصرف شود.

او گفت: چیزی به نام غذای خوب یا بد وجود ندارد. ، تنوع و تناسب گروه های غذایی را نشان می دهد و به دلیل سادگی و احترام به جلوه های بصری به راحتی برای عموم قابل استفاده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا