بهترین های کسب و کاربین الملل

فرصت‌های شغلی در کانادا: راهنمای کامل برای متقاضیان بین‌المللی

حقوق در کانادا

به عنوان کسی که قصد مهاجرت به کانادا را دارید، در درجه اول بایستی اطلاعات کامل در مورد درآمد و حقوق داشته باشید و بدانید درآمد در کانادا چگونه است. میزان حقوق در هر ایالت و استان در کانادا متفاوت است. اما به طور معمول می‌توان گفت متوسط حقوق در کانادا به ازای یک ساعت ۱۴.۶۵ دلار است. البته هر چه سابقه و تخصص شما بیشتر باشد، میزان حقوق نیز بیشتر است. پایه حقوق در کانادا پایه حقوق در کانادا بسته به میزان تحصیلات، تجربه کاری، سوابق، محل کار و زندگی متفاوت است. در جدول زیر حداقل دستمزد بر اساس شهر و استان در کانادا به صورت سالانه مشخص شده است: حداقل درآمد در ایالت‌ها و استان‌های مختلف کانادا، متفاوت است.

ایالت‌های منیتوبا و ساسکاچوان جزو استان‌های کم درآمد و ایالت‌هایی مانند آنتاریو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا دارای بیشترین میزان حقوق در کانادا است.میانگین حقوق در کانادا با توجه به شغل‌ها و تخصصی که دارید، میانگین حقوق در این کشور متفاوت است. به طور کلی متوسط درآمد برای رشته‌های مختلف پزشکی حدود ۷۵ هزار دلار کانادا، برای پزشکان ۱۲۱ هزار دلار کانادا، وکلا ۹۸ الی ۱۳۸ هزار دلار کانادا، پرستاران ۶۶ الی ۸۱ هزار دلار کانادا و رشته‌های مختلف مدیریتی ۶۲ الی ۸۸ هزار دلار کانادا در سال است. در جدول زیر می‌توانید میانگین حقوق در ساعت را برای مشاغل مختلف ببینید.

مالیات حقوق در کانادا چقدر است

علاوه بر مالیات‌هایی که به دولت می‌پردازید، بایستی مالیات استانی را نیز در نظر بگیرید. پرداخت مالیات حقوق توسط افراد شاغل باعث کم شدن فاصله طبقاتی در این کشور شده است. اگر شغل شما جز مشاغل پردآمد در کانادا است، مالیات حقوق در کانادا نیز برای شما بالاتر از افرادی است که درآمد کمتری دارند. مالیات فدرالی با درآمدها در جدول زیر ذکر شده است: شما باید برای سکونت در استان‌های کانادا هم مالیات بپردازید. کمترین نرخ مالیات استانی مانند آلبرتا پنج درصد و بیشترین نرخ مالیات در استان‌هایی مانند نیوبرانزویک و نوااسکوشیا، ۱۵ درصد است.

مشاغل پردرآمد در کانادا

آموزش دیدن برای مشاغل مورد نیاز در کانادا بهتر از پیدا نکردن کار در رشته مورد نظر شما است. گسترش کسب و کار  نیاز به استراتژی‌های بازاریابی موثر دارد . دانستن شغل‌های جدید و پردرآمد در بازار کار کانادا می‌تواند به تصمیم‌گیری شما در این زمینه کمک کند. داشتن مدرک تحصیلی مرتبط برای شروع به کار در برخی از مشاغل پردرآمد کانادا نیاز نیست. 10 شغل پردرآمد در کانادا عبارتند از:

  • نمایندگان فروش
  • مدیر فروش
  • مشاور مدیریت کسب و کار
  • مدیر پروژه مهندسی
  • مهندس هوافضا
  • تحلیلگر کسب و کار
  • حسابدار
  • دستیار اداری
  • مدیر پروژه IT
  • مهندس نرم افزار

شرایط دریافت اقامت بعد از کار در کانادا در صورتی که موفق به دریافت ویزا از طریق برنامه اسکیل ورکر یا اکسپرس اینتری شدید، می‌اگر بنابر شرایط و هدف از سفر خود، قصد اقدام برای ویزای توریستی و یا ویزای تحصیلی کانادا را نداشته باشید، به طور حتم به فکر اقدام برای ویزای کاری کانادا و مهاجرت به این کشور پیشرفته و پهناور هستید. برخورداری از خدمات رایگان بیمه در کانادا مزیت دیگری است که با اشتغال در کانادا از آن بهره‌مند می‌شوید.

همانطور که در مطالب گذشته به این موضوع اشاره کردیم، Work in Canada ، کسب درآمد و زندگی در این کشور برای متقاضیان بین المللی، تنها از طریق اخذ جاب آفر و یا پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی قابل انجام است، البته در این بین طرح  یک استثناء بوده و نیازی به دریافت جاب آفر ندارد.در همین زمینه خواندن مطلب  را به شما پیشنهاد می کنیم. اما در حالت کلی، برای سایر طرح های مهاجرتی ویزای کاری کانادا، داشتن job offer از کارفرمای کانادایی الزامی بوده و موجب کسب امتیاز متقاضی از سیستم معروف اکسپرس اینتری کانادا می شود. برای آشنایی بیشتر با این سیستم مهاجرتی کانادا بد نیست نگاهی به  بیاندازید.

در عین حال با داشتن پیشنهاد شغلی در کانادا، سایر امور مهاجرت و استقرار شما در این کشور به مراتب آسان تر خواهد شد. اما بسیاری از متقاضیان مهاجرت کاری و زندگی در کانادا، با روند درخواست جاب آفر از خارج از این کشور مشکل داشته و از روش پیدا کردن کارفرمای کانادایی مناسب شغل خود مطلع نیستند. باید به این موضوع توجه داشته باشید که تنها برای  در دسترس است که نیازمند تجربه کاری و سوابق تحصیلی مناسب و مرتبط است. برای اینکه به اهمیت داشتن پیشنهاد شغلی در این زمینه پی ببرید، بد نیست تا به مطلب  مراجعه کنید.

با این اوصاف، قصد داریم تا در ادامه به روشهای اخذ جاب آفر یا پیشنهاد شغلی برای  پرداخته و از جنبه جدیدی به موضوع مهاجرت کاری به کانادا بپردازیم. آژانس های استخدام و کاریابی به طور معمول برقراری ارتباط با یک یا دو آژانس استخدام و کاریابی متمرکز در شغل و حرفه شخصی، می تواند روش خوبی برای تضمین دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی باشد.این بدین خاطر است که شرکت ها و کارفرماها امکان دسترسی به استعدادهای بالقوه را از طریق تمام منابع ندارند و برای جستجوی کاندیداهای مناسب به طور فزاینده ای به موسسات کاریابی وابسته هستند.

عموماً شرکت های کانادایی به این  پول پرداخت می کنند، از این رو از دادن هرگونه مبلغی در ازای دریافت این گونه خدمات خودداری کنید.باید به این موضوع توجه داشته باشید که بسیاری از این آژانس های کاریابی و استخدام مختص نیروی کار خارجی هستند و برخی از آنها از هماهنگی لازم برای ارائه خدمات به نیروی کار خارجی برخوردار نیستند. اما با این حال، سازمان های استخدام کانادایی راهنمایی و کمک زیادی ارائه داده و در صورتی که نتوانند مورد مناسبی برای شما پیدا کنند، به طور حتم بازخورد مفیدی از کارتان در کانادا به شما ارائه خواهند داد.

در همین زمینه خواندن مطالب  و  را به شما پیشنهاد میکنیم. شبکه ارتباطات جمله معروفی در زمینه داشتن دایره ارتباطی هست که در بردارنده پیام” افراد مناسب، در مکان مناسب و زمان مناسب است” و به وضوح قدرت داشتن ارتباط در هر زمینه ای را نشان می دهد. اگر دارای دوست و یا افراد خانواده در کانادا هستید که در دامنه کاری مشابه شما کار می کند و یا به طور اتفاقی کارفرمایی را می شناسد که به دنبال استخدام نیرو در یک موقعیت کاری است، می توانند تاثیر بسزایی در دریافت جاب آفر از کارفرمای کانادایی داشته باشند.

به طور حتم، این روش راحت ترین راه برای تضمین یک پیشنهاد شغلی برای  است و بدون شک داشتن ارتباط خانوادگی و دوستی در کانادا مزیت های خاص خودش را برای شما خواهد داشت. به بیانی دیگر، این سازمان از این موضوع مطمئن می شود که استخدام نیروی کار خارجی تاثیر منفی در بازار کار کانادا نخواهد گذاشت. هر یک از استانهای کانادا به طور مقطعی و بنابر نیاز بازار کار خود، برنامه های مهاجرتی مختلفی را به جریان می اندازند که از این میان می توان به برنامه tech pilot استانهای انتاریو و بریتیش کلمبیا برای حوزه IT اشاره کرد.

در همین زمینه بد نیست نگاهی به مطلب  بیاندازید. متقاضی خودجوش بسیاری از کارها هیچوقت در آژانس های کاریابی و یا هر جای دیگری تبلیغ نمی شوند. به جای آن، کارفرماها موقعیت های شغلی این چنینی را به اشخاصی می دهند که از قبل ملاقات کرده و می شناسند. بنابر این، تنها راه بدست آوردن این دسته از جاب آفرها و پیشنهادات شغلی اینست که در محل و زمان مناسب قرار بگیرید و با یک تماس از طریق تلفن، ایمیل و یا سایر روش های ارتباطی از این موقعیت کاری برخوردار گردید. شما می توانید با استفاده از روش های زیر از مزیت برخوردار شوید:

  •  کارفرما به شما این پیشنهاد را بدهد که رزومه کاری شما را نگه داشته و در صورت نیاز به شما زنگ بزند
  •  به شما این پیشنهاد را بدهند تا برای یک شغل و مهارت مناسب با رزومه کاری تان که به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت، با آنها تماس بگیرید
  •  پیشنهاد کارآموزی و یا کار داوطلبانه اولیه برای کسب تجربه را در یک موقعیت شغلی به شما پیشنهاد دهند
  •  شما را در جریان یک موقعیت شغلی از یک کارفرمای دیگر قرار دهند

مزایای کار در کانادا

یکی از مزایای کار در کانادا درآمد بالایی است که می‌توانید با پس انداز کردن آن، زندگی مرفه‌تری را تجربه کنید. شرایط کار در کانادا برای ایرانیان می‌تواند با درآمد بالایی همراه باشد. گرچه مالیات‌های سنگین کانادا را نیز نمی‌توان نادیده گرفت، اما حمایت و رفاهی که از کار در کانادا به دست می‌آورید، هزینه بالای مالیات را پوشش می‌دهد. دولت کانادا با در نظر گرفتن توان مالی خانواده، قسمتی از مالیات را پرداخت می‌کند تا از این طریق به این خانواده‌ها کمک کند. شما می‌توانید با وجود موسسات کاریابی مختلفی که در کانادا وجود دارد با هر سن و تخصصی برای کار در کانادا اقدام کنید.

به طور معمول کارفرماها با ارائه یک پیشنهاد شغلی از کاندیداهای دارای پتانسیل و انگیزه قدردانی می کنند. از این رو اگر به نوعی قادر به جلب توجه و رضایت اولیه کارفرمای کانادایی شوید، مهم نیست در کجای دنیا قرار دارید، آنها برای شما پیشنهاد شغلی معتبر فرستاده و منتظر حضور شما در موقعیت کاری مورد نظر خواهند ماند. در همین زمینه خواند مطلب  را به شما پیشنهاد می کنیم. از این رو جستجوگران کار و کارفرمایان می توانند فهرستی از مشاغل را به صورت رایگان در این پورتال پیدا کرده و می توانند فرصت های شغلی فراوانی را با جزئیات شرایط شغلی و تحصیلی،

میزان حقوق و مهم تر از همه چشم اندازها و روندهای فعلی استخدام را برای جاب آفر ویزای کانادا مدنظر خود قرار دهند.پرتال جاب بنک به خوبی با برنامه های مهاجرت کاری و نیاز بازار کار این کشور هماهنگ و تنظیم شده، اما در هر حال، پورتال اصلی جستجوی پیشنهاد شغلی برای شما محسوب نخواهد شد. این بدین خاطر است که بسیاری از کارفرمایان خصوصی از چندین پلتفرم استخدام و آژانس های کاریابی برای پیدا کردن نیروی کار مورد نظر خود استفاده می کنند و ممکن است از تبلیغ موقعیت شغلی خود در این پورتال بگذرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت کاری به کانادا خواندن مطلب “” را به شما پیشنهاد می کنیم.

شبکه LinkedIn با بیش از نیم میلیارد عضو، یکی از ابزارهای حرفه ای و بسیار مفید برای ارتباط با کارمندان قبلی یک شرکت و یا چک کردن پورتال شغلی یک کمپانی محسوب می شود. در هر زمینه کاری که مشغول به کار هستید و قصد دریافت پیشنهاد شغلی برای ویزای کانادا را دارید، به شما اکیداً پیشنهاد می شود تا یک حساب کاربری حرفهای در این شبکه اجتماعی محبوب و تخصصی ایجاد کنید.از این رو بهتر است اینکار را سریعاً انجام داده و صفحه لینکدین خود را با جدیدترین اطلاعات کاری، تجارب، دستاوردهای و موارد مرتبط به روز رسانی کنید.

یک نیروی کار بالقوه می توان از چندین روش مختلف از شبکه LinkedIn استفاده کند که شامل ایجاد حلقه ارتباطی حرفه ای و تخصصی و یا جستجوی موثر عنوان شغلی و جاب آفر می شود. بسیاری از کارفرمایان با توجه به ابزارهای خوب تجزیه و تحلیل کاندیداهای احتمالی، از پروفایل لینکدین خود به عنوان معیار ارزیابی نامزدهای جاب آفر برای ویزای کار کانادا استفاده می کنند. از این رو در راستای برنامه های شغلی خود و دستیابی به هدف مهاجرت کاری و زندگی در کانادا، بهتر است به طور هوشمندانه و دقیق، پروفایل لینکدین خود را به روز رسانی کرده و به آن به طور مستمر سر بزنید.

دکمه بازگشت به بالا