بهترین های کسب و کارجامعه

اجاره خودرو فرودگاه اصفهان

اجاره خودرو با راننده در اصفهان

جهت رفاه حال مسافران با توجه به راه اندازی سرویس cip فرودگاه اصفهان، خدمات خودرویی در این شهر زیبا توسط تیم ما راه اندازی شد. در حال حاضر خودروهای موجود محدود است لکن درصددیم تنوع خودرویی را در شهر اصفهان طی سال جاری افزایش دهیم.

اجاره خودرو اصفهان شرایط باورنکردنی

اجاره خودرو در اصفهان شامل خدمات ماشین های بدون راننده ، با راننده و ماشین عروس است. شما به راحتی و با تماس تلفنی می توانید ماشین موردنیازتان را رنت و در هر منطقه ای از اصفهان تحویل بگیرید. ما برای خدمات کرایه ماشین اصفهان بهترین خودرو با هزینه بسیار مقرون به صرفه در نظر گرفته ایم. اجاره روزانه خودرو، خودروهای صفر کیلومتر، شرایط آسان بخشی از خدمات ما به مشتریان عزیز است. در زیر می توانید مدارک ، شرایط و لیست قیمت اجاره ماشین در اصفهان را مشاهده کنید. برای اجاره خودرو دراصفهان می توانید با کارشناسان اجاره خودرو کافه رنت تماس بگیرید و خودروی موردنظرتان را رزرو کنید. در صورت هر گونه سوال با کارشناسان ما در تماس باشید.

اجاره ون در اصفهان

اجاره ون با راننده در اصفهان با ارزان ترین قیمت ون تویوتا هایس یا هیوندای تشریفاتی خود را در اصفهان اجاره کنید. مجموعه ما مرکز ارائه خدمات اجاره ون در کل کشور می باشد و این بار با اجاره ون در اصفهان در خدمت ساکنان و گردشگران محترم این شهر بزرگ است که با استفاده از دکمه زیر میتواند به صفحه اصلی وب سایت منتقل شوند و با مشاهده تمامی اطلاعاتی که برای استفاده از خدمات به آن نیاز دارند، اقدام به رزرو ون نمایند.

قیمت اجاره ون در اصفهان

قیمت اجاره ون در اصفهان بسته به نوع سرویس، مسافت و میزان ساعت در اختیار بودن خودرو مشخص می شود که استعلام دقیق آن فقط با تماس با پشتیبانی وبسایت مقدور خواهد بود. در زیر قیمت حدودی اجاره ون اصفهان برای دو خودرو هیوندای h350 و تویوتا هایس سقف بلند اعلام شده است که بعد از بررسی میتوانید برای رزرو ون با ما تماس بگیرید.

اجاره ماشین اصفهان

تاریخچه اصفهان

شهری باستانی در مرکز ایران است. این شهر مرکز استان اصفهان و نیز مرکز شهرستان اصفهان است. اصفهان، سومین شهر پهناور و سومین شهر پر جمعیت ایران پس از تهران و مشهد است.این شهر در میان سال‌های ۱۰۵۰ تا ۱۷۲۲ میلادی به ویژه در قرن شانزدهم میلادی در میان حکومت صفویان هنگامی که برای دومین بار (پس از دوران سلجوقیان) پایتخت ایران شد، رونق فراوانی گرفت. حتی امروزه نیز شهر مقدار زیادی از شکوه گذشته خود را حفظ کرده‌است. بناهای تاریخی متعددی در شهر وجود دارد که تعدادی از آن‌ها به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

موقعیت جغرافیایی اصفهان

اصفهان در ۴۳۵ کیلومتری تهران و در جنوب این شهر قرار دارد. شهر اصفهان دارای طول جغرافیایی ۵۱ درجه و ۳۹دقیقه و ۴۰ ثانیه شرقی و عرض جغرافیایی ۳۲ درجه و ۳۸ دقیقه و ۳۰ ثانیه شمالی می‌باشد. محدوده شهری آن به چهارده منطقه شهری تقسیم می‌شود و در خارج از محدوده شهری نیز از غرب به سمت خمینی شهر، از جنوب کوه صفه و سپاهان شهر، از سمت شمال به شاهین شهر و از شرق نیز به دشت سگزی منتهی می‌شود.

زبان مردم اصفهان

مردم اصفهان به زبان پارسی و لهجه اصفهانی سخن می‌گویند. از ویژگی‌های لهجه اصفهانی اضافه کردن حرفِس به آخر واژگان می‌باشد که به جای واژهٔ است استفاده می‌شود.

اجاره خودرو طباطبایی این امکان را برای مردم شهر اصفهان قرار داده است که براحتی کرایه ماشین انجام دهند. اجاره خودرو میتوانید برای سفر ، قرار دادهای کاری ، جشن ها و عروسی ها استفاده کرد.

اجاره ماشین اصفهان

شما میتوانید به راحتی خودرو مورد نظرتان را به صورت تماس یا وب سایت رزرو اجاره ماشین انجام دهید.برای تحویل اجاره خودرو ، ماشین مورد انتخابتون هم میتوانید خودتان تحویل بگیرید و هم میتوانید مشاوران و رانندگان ما به آدرس و محل تحویل شما به شما برسانن.

مدارک مورد نیازکرایه ماشین اصفهان

  1. یک فقره چک یا سفته به مبلغ خودرو
  2. گواهینامه رانندگی
  3. کارت شناسایی معتبر از قبیل شناسنامه و کارت ملی
  4. یکی از موارد ذیل میتوانید انجام دهید
  • هفت تا ده درصد ارزش خودرو به عنوان ودیعه (برای خودرو های ایرانی پانزده درصد ارزش خودرو)
  • سند ملکی به نام متقاضی
  • توقف خودروی شخصی متقاضی در پارکینگ عمومی و تحویل سند آن به شرکت

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو بدون راننده اتباع خارجی در اصفهان

  • کارت شناسایی معتبر
  • ویزا و پاسپورت متقاضی
  • تصویر بلیط رفت و برگشت متقاضی
  • گواهینامه رانندگی
  • هفت تا ده درصد ارزش خودرو به عنوان ودیعه (به ریال و یا سایر ارزهای خارجی) (برای خودرو های ایرانی پانزده درصد ارزش خودرو)

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اجاره ماشین با راننده اصفهان

برای این روش شما لازم به مدارک و چکی ندارید و شما میتوانید به راحتی با راننده که در نظر دارید به مکان های شهر زیبای اصفهان سفر کنید.

چرا اجاره ماشین برای مسافرت انتخاب درستی است؟

اجاره خودرو برای هدف‌های گوناگونی انجام می‌شود و یکی از این اهداف اجاره ماشین برای سفر است. ایران کشوری چهار فصل بوده و شما در هر زمانی می‌توانید منطقه‌ای را پیدا کنید که شرایط مورد نظر شما را داشته باشد. برای سفر می‌توانید از هواپیما، قطار و یا اتوبوس استفاده کنید. یک راه دیگر هم وجود دارد که در سفر بتوانید از مناظر طبیعی لذت بیشتری ببرید و هر جایی که تمایل داشتید توقف کنید و از محیط پیرامون لذت ببرید و آن اجاره خودرو است. با انتخاب بهترین خودروی اجاره‌ای تجربه به یادماندنی از سفر خواهید داشت و با آزادی کامل می‌توانید به مناطق دیدنی بروید و نگران رفت و آمد نباشید.

انواع مختلفی از اجاره ماشین برای سفر را می‌توانید در تشریفات ما پیدا کنید. اگر شما می‌خواهید به مناطق روستایی، جنگل، کویر و جاهایی بروید که از جاده‌های آسفالت در آن جاها خبری نیست، در زمان اجاره خودرو می‌توانید ماشینی را انتخاب کنید که برای جاده‌های بیرون شهری مناسب بوده و بتواند در جاده‌های ناهموار تجربه رانندگی خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد، مانند خودروهای شاسی بلند و مخصوص بیرون جاده که امکانات آنها برای عبور از این جاده‌ها مناسب هستند.

تجربه سفری بی نظیر با اجاره خودرو ارزان

چه کسی گفته است که اگر نتوانید هزینه های یک سفر عالی را بپردازید، نمی توانید آن را تجربه کنید؟ خدمات ارزان اجاره خودرو می تواند رویاهای شما را به واقعیت تبدیل کند. با قیمت های باور نکردنی، شما می توانید یک ماشین با قیمتی پایین که حتی ارزش چانه زدن نداشته باشد، کرایه کنید. وقت آن رسیده است که اوقات فراغت خود را با ما بگذرانید. همه افراد توانایی تامین یک زندگی و خودروی لوکس را ندارند و به همین دلیل است که فکر می کنند برای اینکه بی خطر و سریع به مقصدشان برسند باید هزینه های زیادی را بپردازند. برای اطلاع از هزینه‌های اجاره خودرو به مقاله ما در این مورد مراجعه یا با ما در تماس باشید.

اگر در حال برنامه ریزی برای رفتن به سفر هستید، وقت آن رسیده است تا از خدمات ارزان اجاره خودروی ما دیدن کنید. یکی از چیزهایی که مردم باور دارند، این است که ارزان بودن نشانه بی کیفیت بودن است، و این باور اشتباه است. اجاره ماشین ارزان قیمت همیشه به نوع ماشین مورد نظر شما بستگی دارد.

خدمات اجاره ماشین برای سفر ما انواع مختلفی از وسایل نقلیه را ارائه می دهد که شامل: شاسی بلند، اتومبیل های لوکس، اسپورت و وسایل نقلیه جادار می شود به این معنی که شما دقیقا چیزی که می خواهید را دریافت خواهید کرد. خودروهای شاسی بلند نیز برای کسانی که در گروه های بزرگ سفر می کنند در دسترس هستند. برخی استفاده از خدمات اجاره ماشین، تجربه کافی ندارند بنابراین قبل از اینکه از خدمات اجاره خودرو ارزان قیمت استفاده کنید، تحقیقات کافی در مورد آنها انجام دهید.

تعطیلات باید آسان و مقرون به صرفه باشند. با استفاده از خدمات اجاره ماشین در تهران ، درون شهر بچرخید و از مکان های دیدنی به ساده ترین شکل بازدید کنید. برای فراتر نرفتن از میزان بودجه خود، شما نیاز دارید که به چند نکته در خصوص خدمات اجاره خودرو توجه کنید. ارزانی خوب است اما شما باید انعطاف پذیر باشید، باید تاریخ دقیق رفت و برگشت خود را از قبل اعلام کنید و بعد از آن رزرو خود را انجام دهید.

صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر

استفاده از خودرو شخصی در کنار آسایش هزینه‌های زیادی از جمله بیمه‌نامه، مالیات، استهلاک وسایل خودرو، تعمیرات و سرویس دوره‌ای را دربردارد. اما با اجاره خودرو هر زمان که نیاز به ماشین دارید آن را تحویل می‌گیرید، بنابراین هزینه‌های اضافی به شما تحمیل نمی‌شود.

قیمت اجاره در شرکت‌های اجاره‌ای را به روش‌های مختلفی همچون قیمت بر اساس کیلومتر طی‌شده یا بدون محدودیت کیلومتر و فقط بر اساس تعداد روزهای اجاره محاسبه می‌کنند. با این روش شما می‌توانید به میزان قابل توجهی در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. با اجاره خودرو امکان انتخاب خودروی مورد علاقه و مناسب برای سفر جاده‌ای بدون صرف هزینه‌های معمول خودروی شخصی برای شما فراهم شده است.

رانندگی با خودروهای لوکس جهان لذت بی‌نظیر و مثال‌زدنی دارد. شاید برای خرید این خودروها سرمایه مالی لازم را نداشته باشیم اما با اجاره پورشه ماکان، پورشه پانامرا، بنز C200، لندکروز، BMW X4 و… می‌توان لذت رانندگی در جاده‌های پرپیچ و خم به هنگام سفر را چشید. این تجربه کم نظیر را از خودتان دریغ نکنید.

تحویل آسان خودرو در هر مکان

اجاره ماشین در هر زمان و مکانی برای شما امکان‌پذیر است. با اجاره به راحتی می‌توانید خودروی مورد نظر را در کمتر از یک ساعت بدون نیاز به تحویل چک یا سند تحویل بگیرید. ممکن است در مسیر سفر نوروزی جایی را انتخاب کرده باشید که بخواهید بخشی از مسیر را با خودرو بروید و بقیه سفر را با هواپیما طی کنید. بنابراین می‌توانید خودرو بدون راننده را در شهر مبدا اجاره کنید و در شهر مقصد آن را به آسانی تحویل دهید. اجاره ماشین در سفرهای طولانی و چندبخشی بسیار کاربردی است.

ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که تنها رسیدن به مقصد برایتان مهم نباشد و مایل باشید از سفر جاده‌ای در کنار عزیزانتان لذت ببرید. شاید تصمیم گرفته باشید با چند خانواده از اقوام یا دوستان به سفر نوروزی بروید و بخواهید یک دستگاه ون اجاره کنید تا از لحظات با هم بودن در سفر لذت ببرید. می‌توانید ون را با راننده یا بدون راننده اجاره کنید و با آن به شهرهای مختلف ایران سفر کنید.

برخورداری از خودروی مطمئن

یکی از دغدغه‌های اصلی رانندگان در مسافرت نقص فنی خودرو و برهم خوردن اوقات خوش سفر است. خودروهایی که شرکت‌های اجاره خودرو ارائه می‌کنند در حد خودروی نو است و سلامت آن پس از هر بار اجاره ماشین توسط تیم فنی متخصص بررسی می‌شود، بنابراین احتمال بروز نقص فنی در جاده بسیار کاهش می‌یابد.

حتی اگر خودرویی که اجاره کرده‌اید در طول مسیر سفر دچار هرگونه نقص فنی شود در کمترین زمان ممکن از طرف شرکت اجاره‌ای امدادرسانی لازم انجام می‌شود. در فاصله زمانی که تعمیر خودرو انجام می‌شود، برای آسایش افراد تمهیداتی در نظر گرفته می‌شود. اگر تعمیر مشکل فنی خودرو پیچیده و زمان‌بر باشد، خودرو توسط شرکت اجاره خودرو با خودرو دیگری جایگزین می‌‌شود تا به راحتی بتوانید به مسیر خود در سفر ادامه دهید و وقفه‌ای در سفر شما ایجاد نشود.

مزایای اجاره ماشین در سفرهای نوروزی حتما شما را نیز به فکر انداخته است. در کمترین زمان و به صورت آنلاین می‌توانید اجاره لکسوس NX یا هر خودروی مناسب دیگری را برای هر محدوده زمانی انتخاب کنید و با خیالی مطمئن و آسوده همراه با خانواده و دوستان راهی سفر نوروزی شوید.

اجاره خودرو برای تهران و شهرهای بزرگ

مجموعه ما در تهران و شهرهای بزرگ دارای نمایندگانی است، انواع خودروهای سدان و هاچ بک را می‌توانید در زمان اجاره ماشین در شهرهای بزرگ انتخاب کنید. البته باید در نظر داشت خودروهای لوکس برای انجام تشریفات و عروسی یکی از بهترین گزینه‌ها خواهند بود.

هر خودرویی کارآیی مخصوص به خود را دارد و شما می‌توانید انواع ماشین‌ها را برای اجاره در تشریفات ما پیدا کنید. هر ماشینی که می‌خواهید را اجاره کنید و می‌توانید اطمینان داشته باشید که از نظر فنی، از سلامت کافی برخوردار است. در تشریفات ما تمامی ماشین‌ها بعد از این که به پارکینگ آورده می‌شوند، از تمام جهات بررسی شده و هر موردی که خراب باشد به بهترین نحو تعمیر شده و آماده انجام خدمات خواهد بود.

برای اجاره خودرو در تهران و شهرهای بزرگ می‌توانید انواع ماشین‌ها را با راننده اجاره کنید و بدون نگرانی، به کارهای خود رسیدگی کنید. همچنین برای مراسم عروسی خودروهای لوکس با راننده، تجربه یک عروسی به یاد ماندنی را برای شما ایجاد خواهند کرد، لازم نیست نگران حوادث باشید و فقط از عروسی لذت ببرید.

از جهت دیگر برای استقبال از مهمانان شرکت لازم نیست شما به استقبال آنها بروید، فقط یک خودروی با راننده اجاره کنید و رانندگان ما مهمانان را به دفتر شما خواهند رساند و از آنها می‌توانید در دفتر خود استقبال کنید. هر نوع از اجاره خودرو که مناسب با نیازهای شما باشد با هر ماشینی را می‌توانید در تشریفات ما تجربه کنید و مشتری دائم ما شوید. ما امکانات مطلوبی را به شما ارائه خواهیم داد تا رضایت شما را جلب کنیم.

تحویل خودرو در دیگر شهرها یا فرودگاه

در بسیاری از مواقع افراد اجاره خودرو را در یک شهر انجام می‌دهند و آن را در شهر دیگری تحویل می‌دهند. شما می‌توانید خودروهای ما را در شهر مقصد تحویل دهید و به کارهای خود برسید. لازم نیست در زمان اجاره خودرو اگر آن را در تهران اجاره کردید دوباره به تهران بیاورید. ما در شهرهای مختلفی نمایندگانی داریم که خودرو را از شما تحویل خواهند گرفت.

ممکن است شما بخواهید چند روز را در شهر مقصد خود بمانید و نیازی به خودروی اجاره‌ای نداشته باشید. می‌توانید در شهر مبداء خودرو را اجاره کنید و در شهر مقصد آن را تحویل داده و در صورت تمایل برای برگشت به شهر مبداء خودوریی را اجاره کنید و در طول اقامت در شهر مقصد دیگر هزینه‌ای را برای اجاره خودرو پرداخت نکنید. یکی دیگر از مواردی که در زمان اجاره خودرو می‌توانید انتخاب کنید، تحویل در فرودگاه است. ماشین را در تهران اجاره کرده و آن را در فرودگاه به نمایندگان ما تحویل می‌دهید. همچنین می‌توانید این کار را برعکس انجام دهید، نمایندگان ما خودرو را برای شما به فرودگاه خواهند آورد و آن را تحویل شما خواهند داد.

در مورد هزینه های اضافی اطلاع کسب کنید

در بعضی موارد برخی از شرکت ها ممکن است هزینه اضافی را برای سوخت دریافت کنند، ما توصیه می کنیم سوخت درون باک را خودتان پر کنید. هنگام پرداخت، باید بررسی کنید که آیا هزینه های مالیاتی را نیز شامل می شود یا خیر. خدمات اجاره خودرو ارزان ممکن است دارای عملیات متفاوتی باشند و به همین دلیل مهم است که شرکت های مختلف موجود را مقایسه کنید. درخواست از دوستان و انجام تحقیقات آنلاین بهترین راه برای این کار است و شما ممکن است از قیمت های نسبتا پایین برای اجاره ماشین مورد نظر خود شگفت زده شوید.

به هنگام انجام تحقیقات آنلاین باید به پیشنهادات و بسته های تخفیفی نیز توجه داشته باشید. برخی از ارائه دهندگان خدمات اجاره اتومبیل این پیشنهادات را برای افرادی که تصمیم به کرایه خودرو برای یک هفته یا بیشتر دارند، ارائه می دهند. اگر ماشین را به صورت محلی اجاره می کنید، توصیه می شود به صورت استانی این کار را انجام دهید. صرفه جویی های زیادی در هزینه های شما به هنگام اجاره ماشین ارزان رخ می دهد. فارغ از این که آیا شما خودرویی لوکس یا نوع ساده ای از ماشین را انتخاب می کنید، چندین مورد تضمین شده وجود دارد: بازده، قابلیت اطمینان، راحتی و کیفیت.

برای جلوگیری از ایجاد آشفتگی به هنگام استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، به این موضوع فکر کنید که با اجاره یک خودروی ارزان تا چه میزان می توانید راحتی را برای خود به ارمغان بیاورید. لذت بردن از سفر با ماشین های اجاره ای ارزان، این روزها خیلی آسان است. فقط کافیست با تشریفات ما تماس بگیرید.

اجاره ماشین در سفر

اجاره ماشین برای سفر می تواند کمک زیادی در هنگام سفر به شما داشته باشد.اجاره ماشین برای سفر به دو صورت اجاره خودرو با راننده و بدون راننده انجام می شود.شرکت های  مختلفی در سراسر کشور خدمات اجاره خودرو را ارائه می دهند که هر کدام خدمات متعددی را علاوه بر اجاره خودرو به افراد می دهند.اجاره ماشین برای سفر دارای یک سری شرایط است که در ادامه مقاله به آن اشاره می کنیم.

بهترین ماشین برای اجاره در سفر کدام است ؟

به طور کلی نمی توان گفت که کدام خودرو برای اجاره در سفر گزینه مناسب تری به نظر می رسد؛چرا که شما بسته به نیاز و شرایطی که دارید، می بایست یک خودرو برای اجاره در سفر انتخاب کنید.به طور نمونه اگر تعداد افراد حاضر در سفر نسبتا بالاست و قصد دارید به نقاط نزدیکی در محل اقامت خود در سفر بروید، می توانید از خودروی کیا اسپورتیج استفاده کنید.اگر می خواهید به نقاط دور دست بروید و سخت ترین جاده ها را به راحتی پشت سر بگذارید، خودروی قدرتمند تویوتا لندکروز  به شما پیشنهاد می شود.

اگر  قصد دارید در زمان اقامت در سفر، در شهر بگردید و یا کارهای مختلفی دارید که باید در نقاط مختلف شهر انجام دهید، می توانید از خودرو های سدان استفاده کنید.از برترین خودرو های سدان می توان به مزدا ۳، برخی از مدل های BMW و غیره استفاده کنید.اگر می خواهید در طول سفر به سراغ رانندگی با لوکس ترین خودرو های روز دنیا بروید می توانید مدل های مختلف پورشه را امتحان کنید.

نکات مهم در اجاره ماشین در سفر

طرفین قرار داد اجاره خودرو که شرکت های اجاره خودرو و افراد اجاره کننده می باشند، نسبت به یکدیگر تعهداتی دارند که می بایست به طور کامل رعایت شود.شرکت های اجاره خودرو موظفند خودرو های خود را با امکانات کامل در اختیار افراد قرار دهند.علاوه بر این، خودرو ها می بایست بیمه نامه معتبر و مجوزهای لازم را داشته باشند.در مقابل، افراد می بایست یک سری مدارک شامل کارت ملی و گواهینامه، یک جلد سند مالکیت ملک و یک چک ضمانت به اندازه مبلغ خودرو را در اختیار شرکت قرار دهند.

این مدارک فقط برای ضمانت از افراد گرفته می شود. در زمان هایی که به خودرو آسیب وارد می شود ممکن است مدارک به اجرا گذاشته شوند.گرچه احتمال رخ دادن چنین اتفاقاتی بسیار پایین است اما  انجام این کار از لحاظ قانونی لازم است.چنانچه شخصی غیر ایرانی در هنگام سفر قصد دارد خودرو اجاره کند، می بایست تصویر بلیط رفت و برگشت، گذرنامه، و یک مبلغ معین که می بایست به دلار باشد را به همراه گواهینامه بین الملی در اختیار شرکت اجاره خودرو قرار دهد.خودرو های اجاره ای طی یک قرارداد معین به افراد واگزار می شوند که در آن زمان و میزان مسافت مجازی که فرد می تواند از خودرو استفاده کند در آن ذکر شده است.افراد می بایست پس از رسیدن به زمان و مسافت معین خودرو را به شرکت بازگردانند چرا که به ازای هر ساعت و یا هر کیلومتر اضافه تر که از خودرو استفاده شود، می بایست هزینه مازاد پرداخت شود.

اجاره خودرو در سفرهای بین شهری

سفر به شمال کشور به‌خاطر طبیعت منحصربه‌فردش در همه فصل‌ها دلخواه افراد است. جاده‌های پرپیچ‌وخم به همراه مناظری از کوه، جنگل، دشت، دریا، آبشار و… نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. اگر مایل هستید به شمال کشور سفر کنید و از سفر جاده‌ای لذت ببرید ولی خودرو ندارید، خدمات اجاره خودرو را بررسی کنید. اجاره خودرو در سفرهای بین شهری خاطرات خوشی از سفر را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

با وسیله نقلیه‌های مختلفی می‌توان به سفر رفت. هواپیما برای صرفه‌جویی در وقت و سفرهایی که مسافت طولانی دارند انتخاب می‌شود اما باید در نظر داشت که هزینه سفر با هواپیما معمولا مقرون‌به‌صرفه نیست. مسافرت با قطار هم علاوه بر ایمن‌بودن لطف خاصی دارد. صدای حرکت قطار روی ریل و دور هم بودن افراد خانواده یا دوستان در کوپه قرار لحظات خوشی را برای مسافران رقم می‌زند.

اما برای کسانی که به دیدن مناظر جاده‌ای علاقه دارند و مایل هستند تا مقصد از شهرهای مختلف دیدن کنند یا کنار جاده هر منظره زیبایی که دیدند توقف کنند و در کنار همسفرانشان خوش بگذرانند مسافرت با خودرو لطف دیگری دارد. هنگامی که با خودرو سفر می‌کنیم در همه لحظات کنار همسفران خود هستیم و با گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه و گفت‌وگو با افراد ضمن تماشای منظره‌های زیبا از سفر لذت می‌بریم. در سفر با خودرو تنها رسیدن به مقصد مهم نیست بلکه جاذبه‌های طول مسیر نیز برای افراد لذت‌بخش است.

رعایت مقررات رانندگی در سفر

نحوه رانندگی با خودرو در سفر بسیار اهمیت دارد. رانندگان موظف هستند که اصول و مقررات رانندگی را به خوبی رعایت کنند تا برای خود و دیگران مشکلی ایجاد نکنند. یکی از مهم‌ترین عوامل بروز تصادفات جاده‌ای خواب‌آلود بودن و کاهش سطح هوشیاری رانندگان به ویژه در هنگام شب است. بهتر است رانندگان قبل از شروع سفر به خوبی استراحت کنند و خواب کافی داشته باشند تا با حواس کامل به رانندگی در جاده بپردازند.

بستن کمربند ایمنی برای راننده و دیگر سرنشینان به‌ویژه سرنشین جلوی خودرو ضروری است. استفاده از کمربند ایمنی میزان جراحت و آسیب به راننده و دیگر سرنشینان را کاهش داده و در بسیاری از موارد از ضربات مغزی جلوگیری می‌کند. وسایل اضافی مانند کیف یا اسباب‌بازی کودکان را در قسمت پنجره پشت خودرو قرار ندهید تا مانع دید راننده نشود.

پیشگیری از حواس‌پرتی در هنگام رانندگی

در سفر جاده‌ای باید به عواملی که ممکن است حواستان را از رانندگی پرت کند توجه کنید. اگر در حال صحبت با همسفران خود هستید از برقرار کردن تماس چشمی بپرهیزید و حواستان را معطوف جاده کنید. در طول مسیر لباس و کفش راحتی بپوشید تا در هنگام رانندگی بدنتان در وضعیت خوبی قرار داشته باشد. اگر کودکی در خودروی شما حضور دارد در هنگام رانندگی برای مراقبت از او یا برداشتن وسیله‌ای از صندلی عقب به عقب برنگردید زیرا احتمال تصادف افزایش می‌یابد.

قبل از آغاز سفر باید خودرو را در تعمیرگاه‌های مجاز بررسی کرد تا اگر ایراد فنی دارد برطرف شود. اطمینان از سالم بودن ترمز، چراغ‌های راهنما، میزان روغن موتور، بررسی آب رادیاتور، فیلتر روغن و فیلتر هوا، سیستم روشنایی، برف‌پاک‌کن، تنظیم باد لاستیک‌ها، بخاری خودرو و… پیش از سفر ضروری است. اگر در هر یک از موارد نقصی وجود داشت حتما باید آنها را برطرف کرد.

ممکن است برنامه سفر خود را قطعی کرده باشید و سپس متوجه شوید خودرو دچار نقص فنی است و نمی‌توانید با آن به سفر بروید یا اصلا خودروی شخصی نداشته باشید. در این صورت می‌توانید از خدمات اجاره خودرو در سفرهای بین شهری استفاده کنید و با توجه به بودجه مورد نظر خودروی مناسب برای جاده را انتخاب کنید. اجاره خودرو برای سفر به‌ویژه در تعطیلات نوروز بسیار مورد درخواست افرادی است که خودروی شخصی ندارند. اجاره خودرو به کاهش هزینه سفرهای داخلی و یا سفر به کشورهای همسایه بسیار کمک می‌کند.

مزایای اجاره خودرو در سفرهای نوروزی

معمولا از بهمن ماه صحبت درباره تعطیلات نوروز و برنامه‌ریزی برای سفر شروع می‌شود. تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای سفرهای خانوادگی و دسته‌جمعی است. گرچه بعضی افراد مسافرت هوایی یا سفر با قطار را در تعطیلات نوروز ترجیح می‌دهند، اما سفر جاده‌ای با خودرو در کنار اعضای خانواده یا دوستان حس و حال منحصربه‌فرد خود را دارد. اجاره ماشین برای سفر مزایایی دارد که بعضی افراد با اینکه خودروی شخصی دارند ترجیح می‌دهند اجاره ماشین در سفرهای نوروزی را تجربه کنند. اما سفر نوروزی با اجاره ماشین چه مزایایی دارد که افراد را به این کار ترغیب می‌کند؟ در ادامه مقاله همراه ما باشید تا اجاره ماشین برای سفر های نوروزی را بررسی کنیم.

صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر

استفاده از خودرو شخصی در کنار آسایش هزینه‌های زیادی از جمله بیمه‌نامه، مالیات، استهلاک وسایل خودرو، تعمیرات و سرویس دوره‌ای را دربردارد. اما با اجاره خودرو هر زمان که نیاز به ماشین دارید آن را تحویل می‌گیرید، بنابراین هزینه‌های اضافی به شما تحمیل نمی‌شود.

قیمت اجاره در شرکت‌های اجاره‌ای را به روش‌های مختلفی همچون قیمت بر اساس کیلومتر طی‌شده یا بدون محدودیت کیلومتر و فقط بر اساس تعداد روزهای اجاره محاسبه می‌کنند. با این روش شما می‌توانید به میزان قابل توجهی در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. با اجاره خودرو امکان انتخاب خودروی مورد علاقه و مناسب برای سفر جاده‌ای بدون صرف هزینه‌های معمول خودروی شخصی برای شما فراهم شده است.

رانندگی با خودروهای لوکس جهان لذت بی‌نظیر و مثال‌زدنی دارد. شاید برای خرید این خودروها سرمایه مالی لازم را نداشته باشیم اما با اجاره پورشه ماکان، پورشه پانامرا، بنز C200، لندکروز، BMW X4 و… می‌توان لذت رانندگی در جاده‌های پرپیچ و خم به هنگام سفر را چشید. این تجربه کم نظیر را از خودتان دریغ نکنید.

تحویل آسان خودرو در هر مکان

اجاره ماشین برای سفر در هر زمان و مکانی برای شما امکان‌پذیر است. با اجاره به راحتی می‌توانید خودروی مورد نظر را در کمتر از یک ساعت بدون نیاز به تحویل چک یا سند تحویل بگیرید. ممکن است در مسیر سفر نوروزی جایی را انتخاب کرده باشید که بخواهید بخشی از مسیر را با خودرو بروید و بقیه سفر را با هواپیما طی کنید. بنابراین می‌توانید خودرو بدون راننده را در شهر مبدا اجاره کنید و در شهر مقصد آن را به آسانی تحویل دهید. اجاره ماشین در سفرهای طولانی و چندبخشی بسیار کاربردی است.

ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که تنها رسیدن به مقصد برایتان مهم نباشد و مایل باشید از سفر جاده‌ای در کنار عزیزانتان لذت ببرید. شاید تصمیم گرفته باشید با چند خانواده از اقوام یا دوستان به سفر نوروزی بروید و بخواهید یک دستگاه ون اجاره کنید تا از لحظات با هم بودن در سفر لذت ببرید. می‌توانید ون را با راننده یا بدون راننده اجاره کنید و با آن به شهرهای مختلف ایران سفر کنید.

برخورداری از خودروی مطمئن

یکی از دغدغه‌های اصلی رانندگان در مسافرت نقص فنی خودرو و برهم خوردن اوقات خوش سفر است. خودروهایی که شرکت‌های اجاره خودرو ارائه می‌کنند در حد خودروی نو است و سلامت آن پس از هر بار اجاره ماشین توسط تیم فنی متخصص بررسی می‌شود، بنابراین احتمال بروز نقص فنی در جاده بسیار کاهش می‌یابد.

حتی اگر خودرویی که اجاره کرده‌اید در طول مسیر سفر دچار هرگونه نقص فنی شود در کمترین زمان ممکن از طرف شرکت اجاره‌ای امدادرسانی لازم انجام می‌شود. در فاصله زمانی که تعمیر خودرو انجام می‌شود، برای آسایش افراد تمهیداتی در نظر گرفته می‌شود. اگر تعمیر مشکل فنی خودرو پیچیده و زمان‌بر باشد، خودرو توسط شرکت اجاره خودرو با خودرو دیگری جایگزین می‌‌شود تا به راحتی بتوانید به مسیر خود در سفر ادامه دهید و وقفه‌ای در سفر شما ایجاد نشود.

مزایای اجاره ماشین در سفرهای نوروزی حتما شما را نیز به فکر انداخته است. در کمترین زمان و به صورت آنلاین می‌توانید اجاره لکسوس NX یا هر خودروی مناسب دیگری را برای هر محدوده زمانی انتخاب کنید و با خیالی مطمئن و آسوده همراه با خانواده و دوستان راهی سفر نوروزی شوید.

۵ پیشنهاد برای سفر زمستانی

از نظر بسیاری از افراد که ترجیحشان سفر در فصل بهار و تابستان است، سفر زمستانی لطفی ندارد. سرمای هوا و اوضاع نامعلوم جوی در زمستان باعث می‌شود بیشتر افراد از سفر کردن در این فصل صرف‌نظر کنند. اما ایران کشوری چهارفصل است و جاهای زیادی دارد که در طول فصل زمستان بسیار دیدنی هستند و لحظات خوبی را برای گردشگران رقم می‌زنند.

اگر مایل هستید از سفر در جاده‌های دیدنی لذت ببرید، اما خودرو ندارید یا رانندگی با خودروی خاصی مدنظرتان است، اجاره ماشین برای سفر را امتحان کنید. اجاره خودرو در سفرهای داخل کشور خاطرات خوشی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. منطقه جنوب ایران امکان‌های زیادی برای سفر در زمستان در اختیار شما قرار می‌دهد. با ما همراه باشید تا با پنج منطقه دیدنی ایران در زمستان آشنا شوید.

جزیره کیش

جزیره کیش یکی از بهترین مقاصد سفر در زمستان است. از ماه دی تا ماه فروردین دمای هوا در کیش به طور متوسط ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است و تجربه هوایی بهاری و مطبوع را به مسافران می‌بخشد. کیش علاوه بر مناظر طبیعی و ساحل دریا مراکز تفریحی، ورزشی و مراکز خرید بسیاری دارد که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

پارک دلفین‌ها، کشتی یونانی، گذر هنرمندان، باغ راه ایرانی، پایاب، آکواریوم، پارک‌های ساحلی و… در کیش لحظات خوبی برای مسافران رقم می‌زنند. اگر قصد خرید داشته باشید می‌توانید به بازارهای دامون، زیتون، پانیذ، مرکز خرید مروارید، مرکز خرید ونوس و… بروید و حسابی سرگرم شوید.

تفریحات آبی ورزشی بسیاری نظیر پارک آبی کیش، غواصی، پاراسل، جت اسکی، فلای‌برد، کیبل اسکی و… در کیش ارائه می‌شود که به‌ویژه نظر جوانان را بسیار جلب می‌کند. سایر تفریحات نظیر بولینگ، کارتینگ، تیراندازی، اسب‌سواری، سافاری، اسکیت روی یخ، ماهیگیری تفریحی، بانجی جامپینگ، شترسواری، فیش اسپا و… تجربه‌های هیجان‌انگیزی را در کیش برای مسافران به ارمغان می‌آورد.

جزیره هرمز

جزیره پر از شگفتی هرمز که نزدیک جزیره قشم قرار دارد سفر زمستانی کم‌نظیری را برای مسافران رقم می‌زند. این جزیره که به سرزمین خاک‌های رنگی مشهور است هر سال طبیعت‌گردان بسیاری را به خود می‌بیند. همه چیز در هرمز از خاک گرفته تا کوه‌ها و صخره‌ها رنگ دارند. قدم زدن در این جزیره حس ناشناخته‌ای را در شما بیدار می‌کند. یادتان باشد در هرمز هتل و مرکز خرید وجود ندارد و باید در خانه محلی‌ها اقامت کنید. در عوض یک سفر خاطره‌انگیز در منطقه‌ای بکر و طبیعی با آسمانی صاف و پرستاره را تجربه خواهید کرد.

جزیره قشم

جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران و خلیج فارس، مقصد گردشگران بسیاری در فصل زمستان است. تجربه آب و هوای معتدل بهاری با دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد در فصل زمستان در جزیره قشم امکان‌پذیر است. جزیره قشم جاذبه‌های طبیعی و شگفت‌انگیز بسیاری دارد. ژئوپارک با وجود ۲۵ ژئو سایت نخستین ژئوپارک در خاورمیانه است. غار نمکی به عنوان طولانی‌ترین غار نمکی جهان در جزیره قشم مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار گرفته است.

دره ستارگان، بام قشم، تنگه چاهکوه، کاسه سلخ، جنگل حرا، جزایر ناز، روستای باسعیدو، روستای لافت، پارک کروکودیل، قلعه پرتغالی‌ها و… از دیگر دیدنی‌های جزیره قشم است که لحظات خوشی برای مسافران در سفر زمستانی رقم می‌زند.

اهواز

اهواز مرکز استان خوزستان همان جایی است که کارون پرآب‌ترین رودخانه ایران از میان آن می‌گذرد و چشم‌اندازهای زیبایی را به معرض نمایش می‌گذارد. پل سیاه، پل سفید، پل طبیعت و پل غدیر از روی کارون می‌گذرند و به محل تفریح برای شهروندان و مسافران شهر اهواز تبدیل شده‌اند. شب‌گردی در اهواز در حاشیه رود کارون و پارک‌های ساحلی حس زندگی را در مسافران سرشار می‌کند. اجاره خودرو برای سفر یکی از بهترین روش‌ها برای بازدید از جاذبه ها و مناظر شهرهای جنوبی می‌باشد.

آبشار شوی در مرز استان خوزستان و لرستان، تالاب شادگان، آبشار پل هفتم و… از جاذبه‌های طبیعی اهواز است. غذاهای متنوع، خوش‌طعم و قهوه دمی نیز در شهر اهواز آن هم در فصل زمستان لطف خاصی دارد. سفر به این شهر زنده و جذاب را از دست ندهید.

شیراز

شیراز شهر گل و راز هم می‌تواند مقصد سفرهای زمستانی باشد. بناهای تاریخی و باغ‌های کم‌نظیر، مقبره شاعران پارسی‌گوی، موزه‌ها و آثار باستانی شیراز گردشگران بسیاری را از سراسر ایران و جهان به سوی خود فرا می‌خواند. مسجد نصیرالملک با وجود شیشه‌های رنگی، فرش‌های پرنقش‌ونگار ایرانی و کاشی‌کاری منحصربه‌فرد فضایی زیبا و چشم‌نواز را پیشکش چشمان گردشگران می‌کند. این مسجد در نزدیکی شاه چراغ قرار دارد و از آن با عنوان «مسجد صورتی» یاد می‌شود.

آرامگاه سعدی، آرامگاه حافظ، باغ ارم، باغ نارنجستان، تخت جمشید، آرامگاه شاه چراغ، بازار وکیل، مسجد و حمام وکیل، ارگ کریم خان، خانه زینت‌الملک، مدرسه خان، موزه هفت‌تنان، موزه پارس، موزه پرسپولیس و… مکان‌های دیدنی شهر شیراز هستند که خاطرات خوشی را برای گردشگران شیراز به ارمغان می‌آورند.

سفر خاطره‌انگیز تابستانی با اجاره خودرو

تعطیلات تابستانی همیشه برای رفتن به سفر وسوسه‌کننده است. مدرسه بچه‌ها تمام شده و حالا نوبت استراحت و تفریح رسیده است. با یک برنامه‌ریزی خوب همه اعضای خانواده می‌توانند دسته‌جمعی به سفر بروند و تجدید انرژی کنند. درست است که سفر با هواپیما در زمان ما صرفه‌جویی می‌کند و سفر با قطار برای مقصدهایی خاص مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است، اما سفر با اتومبیل لذت دیگری دارد.

گذشتن از جاده‌های مختلف و دیدن مناظر طبیعی، ایستادن کنار جاده و نوشیدن چای یا خوردن قاچ‌های هندوانه، گرفتن عکس‌های یادگاری کنار رودخانه، صرف صبحانه با چای زغالی یا ناهار در کنار خانواده همه و همه را با سفر با اتومبیل می‌توان تجربه کرد. اگر خودروی شخصی ندارید یا خودروتان دچار مشکل فنی است می‌توانید با اجاره خودرو سفری خاطره‌انگیز را برای خود و عزیزانتان بسازید.

ممکن است از خارج کشور برای گذراندن تعطیلات و یا دیدار اقوام به ایران آمده‌ باشید و مایل باشید با خودرو ایران‌گردی کنید. ایران کشور چهار فصلی است و شما می‌توانید در اوج گرمای تابستان شهرهایی را برای سفر انتخاب کنید که هوای خنک و مطبوعی دارند. از آنجایی‌ که شمال کشور همیشه مقصد سفر دلخواهی برای اکثر مردم به شمار می‌آید پنج مقصد گردشگری در این خطه را به شما معرفی می‌کنیم که در فصل گرم تابستان هوای خنکی دارند. با اجاره ماشین برای سفر مناسب به این مناطق بروید و از تابستانتان لذت ببرید.

فیلبند

فیلبند روستایی ییلاقی در بخش جنوبی دو شهر بابل و آمل است. در فیلبند انگار بر روی دریایی از ابرها ایستاده‌اید. ارتفاع این منطقه ۲۷۰۰ متر از سطح دریاست. مناظر فوق‌العاده این منطقه باعث شده گردشگران بسیاری به آنجا سفر کنند و از نزدیک زیبایی‌های آن را لمس کنند. اگر از تهران به فیلبند می‌روید باید به جاده هراز بروید. بعد از گذشتن از رودهن و آبعلی به روستای سنگچال می‌رسید. حالا دیگر راهی تا فیلبند نمانده است.

جواهرده

جواهرده روستایی در شهرستان رامسر است که با وجود طبیعت زیبا و هوای مطبوع گردشگران بسیاری را در طول سال به سوی خود فرا می‌خواند. در سفر به جواهرده از دیدن جویبارهای بالادست و آبشارهای مختلف لذت خواهید برد و رستوران‌های متنوعی غذاهای محلی شمالی نظیر کباب ترش، بادمجان قلیه، میرزا قاسمی و انواع ترشی‌ها را در اختیارتان خواهند گذاشت. صرف غذا در رستوران‌های جواهرده با چشم‌اندازی به کوه‌های سرسبز و پوشیده از درختان سبز و درخچه‌های گل خاطرات وصف‌نشدنی برایتان رقم خواهد زد.

آلاشت

آلاشت شهرستانی در سوادکوه استان مازندران و زادگاه رضاشاه پهلوی است. اگر از سمت تهران قصد سفر به این منطقه را دارید و تصمیم به اجاره خودرو گرفته‌اید، باید جاده فیروزکوه را انتخاب کنید. بعد از گذشتن از شهر پل سفید وارد دوراهی آلاشت شوید. بعد از ۳۷ کیلومتر به این منطقه رویایی خواهید رسید. آلاشت در لغت به معنای آشیانه عقاب است و به دلیل بلندی این منطقه این نام به آن تعلق گرفته است. اگر مایل به تجربه چشم‌اندازهای خاص و بکر هستید به آلاشت سفر کنید. طبیعت وصف‌ناپذیر این منطقه گردشگران بسیاری را از سراسر ایران مجذوب خود کرده است. آبشارها و غارهای دیدنی همچون سرخ غار در اطراف آلاشت وجود دارند که هر بیننده‌ای را محظوظ می‌کنند.

ماسال

ماسال ییلاقی وصف‌ناپذیر در استان گیلان همیشه سرسبز است. اگر عکس‌های این منطقه را دیده باشید احتمالا آن را با مناظر اروپایی اشتباه گرفته‌اید. روستای اولسبلنگاه با چشم‌اندازی بی‌نظیر معروف‌ترین منطقه گردشگری ماسال است. اگر از تهران قصد سفر به ماسال را دارید به رشت که رسیدید به سمت صومعه‌سرا رانندگی کنید. به دوراهی ماسال که رسیدید لذت سفر دوچندان می‌شود.

داماش

داماش از روستاهای ییلاقی شهر رودبار است که بین لوشان و منجیل قرار گرفته است. وقتی از جاده‌های پرپیچ و خم کوهستانی گذر کردید و به داماش ‌رسیدید انگار بال پرواز باز کرده‌اید و در آسمان و کنار ابرها سیر می‌کنید. ارتفاع این منطقه از سطح دریا زیاد است و به همین دلیل تابستان‌های خنک و معتدلی را تجربه می‌کند. روستای سوسن چلچراغ شناخته‌ترین جاذبه گردشگری داماش است که در اوایل فصل تابستان تماشای مناظر بکر و استثنایی را نصیب گردشگرانش می‌کند.

با اجاره ماشین راحت و بدون دغدغه به هر کجای ایران سفر کنید. با توجه به نوع جاده خودروی مناسب را انتخاب کنید؛ خودرویی که نیازهای شما را برطرف کند، برای اطلاع از شرایط و خدمات اجاره خودرو با ما در مقاله مرتبط با آن همراه باشید. تابستان خوشی را برایتان آرزومند است !

با اجاره خودرو به شهرهای تاریخی ایران سفر کنیم

ایران شهرهای بزرگ تاریخی زیادی دارد که مقصد گردشگری بسیاری از مسافران از سراسر دنیاست. تبریز، اصفهان، شیراز، همدان، یزد، کرمان، کاشان، قزوین، کرمانشاه و… با بناهای تاریخی و معماری کم‌نظیر چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. برای سفر به شهرهای تاریخی ایران می‌توانید اجاره خودرو را امتحان کنید و از این طریق با یک خودروی مناسب به همراه عزیزان خود سفری ایمن و هیجان‌انگیز را آغاز کنید.

تبریز

تبریز از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و یکی از کانون‌های تمدن در جهان است. قدمت این شهر به چهار هزار سال پیش می‌رسد. جاذبه‌های تاریخی شهر تبریز گردشگران زیادی را به سوی خود فرا می‌خواند.ائل گلی معروف‌ترین گردشگاه این شهر است که از آن با عنوان نگین شهر تبریز یاد می‌شود. این باغ قدیمی دارای دریاچه‌ای است که مردم در آن قایق‌رانی می‌کنند. وجود هتل، رستوران، کافی‌شاپ و شهربازی در این گردشگاه باعث شده جنبه جهانی داشته باشد.

اگر به تبریز سفر کردید حتما از بازار تبریز که بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان است دیدن کنید. این بازار دارای ۵۵۰۰ حجره فعال است و مردم در آن به خرید و فروش مشغول هستند. بازار تبریز در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. خانه مشروطه، برج ساعت، مسجد کبود، مقبره‌الشعرا، موزه آذربایجان، برج آتش‌نشانی و خانه بهنام تبریز از دیگر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر تبریز است که مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری تبریز به مقاله سفر تابستانی به تبریز شهر اولین‌ها مراجعه نمایید.

اصفهان

اصفهان یا همان «نصف جهان» از شهرهای تاریخی بنام ایران است که همواره مورد استقبال گردشگران از سراسر ایران و کشورهای خارجی قرار دارد.میدان نقش جهان مهم‌ترین جاذبه تاریخی اصفهان است. این میدان از بزرگ‌ترین میدان‌های جهان است که چهار اثر مهم تاریخی نظیر مسجد امام، مسجد شیخ لطف‌الله، کاخ عالی قاپو و سردر بازار قیصریه همچون نگینی در آن می‌درخشند. میدان نقش جهان در دوران صفویه در اصفهان که در آن زمان پایتخت کشور بوده بنا شده است.

عمارت هشت بهشت یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی اصفهان است که در زمان شاه اسماعیل اول بنا نهاده شده است. یک حوض هشت ضلعی از جنس مرمر در وسط تالار عمارت هشت بهشت قرار دارد که به حوض مروارید مشهور است. وجود در و پنجره‌های خاتم‌کاری‌شده زیبایی خاصی به این عمارت بخشیده است.باغ چهل‌ستون با ستون‌های چوبی، آینه‌کاری‌ها و نقاشی‌های بزرگ دیواری از دیگر جاذبه‌های تاریخی اصفهان است که کمتر کسی پیدا می‌شود که به اصفهان سفر کرده و آن را ندیده باشد. عمارت این باغ در واقع بیست ستون دارد که با انعکاس آنها در آب حوض مقابل عمارت، چهل ستون دیده می‌شود.

مسجد جامع، منارجنبان، سی‌وسه پل، پل خواجو، مدرسه چهارباغ، کلیسای وانک، آتشگاه، حمام شیخ بهایی، باغ پرندگان، باغ گل‌ها، قلعه سارویه، بازار قیصریه، آرامگاه صائب تبریزی و… از دیگر دیدنی‌های شهر اصفهان هستند که سالانه گردشگران بسیاری را به خود می‌بینند.

شیراز

حافظ شیرازی قرن‌ها قبل در ستایش شهر شیراز فرموده «خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش». شیراز شهر تاریخ و شعر یکی از مهم‌ترین شهرهای تاریخی و توریستی ایران است که با وجود بناهای تاریخی کم‌نظیر، باغ‌های روح‌افزا، مقبره شاعران نامی، موزه‌ها و آثار باستانی گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. باغ ارم شیراز یکی از باغ‌های معروف این شهر است که در فهرست میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است. عمارت وسط باغ ارم از شاهکارهای معماری زمان قاجاریه است. ستون‌های این عمارت با الهام از تخت جمشید ساخته شده است.

مسجد نصیرالملک در نزدیکی شاه چراغ از مشهورترین بناهای شیراز است که از آن با عنوان «مسجد صورتی» یاد می‌شود. این بنا در دوره قاجاریه بنا شده است و به دلیل وجود شیشه‌های رنگی، فرش‌های پرنقش‌ونگار ایرانی و کاشی‌کاری منحصربه‌فرد فضایی زیبا و چشم‌نواز دارد. آرامگاه سعدی و حافظ شاعران پرآوازه پارسی‌زبان، میعادگاه عاشقان شعر پارسی است که از سراسر جهان خود را به این نقطه رسانده‌اند. «بر سر تربت ما چون گذری همت خواه/ که زیارتگه رندان جهان خواهد بود».

تخت جمشید پایتخت هخامنشیان نیز در هفتاد کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد. بازدید از این مجموعه چند ساعتی به طول خواهد کشید. در سفر به شیراز دیدن نقش رستم، نقش رجب و پاسارگاد را از دست ندهی آرامگاه شاه چراغ، بازار وکیل، باغ نارنجستان، ارگ کریم خان، خانه زینت‌الملک، مدرسه خان، مسجد و حمام وکیل، موزه هفت‌تنان، موزه پارس، موزه پرسپولیس و… از دیگر مکان‌های دیدنی شهر شیراز هستند که خاطرات خوشی را برای گردشگران شیراز رقم می‌زنند.

سخن آخر اجاره خودرو

در این مقاله به موضوعات مربوط به اجاره ماشین در سفر پرداختیم. امیدواریم به خوبی از این مقاله بهره برده باشید و بتوانید با رعایت نکات گفته شده، تجربه خوبی از اجاره ماشین در سفر برای خود رقم بزنید. برای اجاره خودرو در سفر توصیه می کنیم به سراغ شرکت هایی بروید که خودرو های با امکانات کامل و کلیه خدمات لازم را به شما ارائه می دهند. شرکت اجاره خودرو ما، با سال ها تخصص و تجربه اجاره خودرو در تهران، آماده تحویل انواع خودروهای روز دنیا به مسافرین در این شهر است. برای رزرو خودرو می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا اطلاعات و مدارک شما را دریافت و سپس خودروی مورد نظر را در اختیارتان قرار دهند.

دکمه بازگشت به بالا