عمومی

میانگین ضریب پوشش شبکه ملی اطلاعات روستاهای کشور ۹۲ درصد است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، رضا باقری اصل امروز پنج شنبه در جلسه بررسی مشکلات ارتباطی شهرستان رشت اظهار کرد: کشور در موقعیت حساسی در حوزه ارتباطات قرار دارد و بر اساس گزارش مرکز ملی فضای مجازی توسعه شبکه ملی اطلاعات از ۲۳ درصد در ابتدای دولت، در بهمن‌ماه سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است.

باقری اصل گفت: وزارت ارتباطات با درک اینکه توسعه ارتباطات ثابت یک موضوع کلیدی، ضروری و حیاتی برای جمهوری اسلامی ایران است، پروژه FTTX (توسعه شبکه فیبر نوری) را آغاز کرد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه توسعه فیبر نوری از برنامه‌های دولت در جهت ترمیم و بهسازی زیرساخت‌های ارتباطی است، گفت: در همین راستا بنا داریم تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد پورت‌های فیبر نوری را در گیلان از ۷۰ هزار فعلی به ۳۰۰ هزار پورت افزایش دهیم.

باقری اصل تصریح کرد: در ارتباطات ثابت بر خلاف ارتباطات سیار، زیرساخت‌ها باید تا درب منزل برود و مشکل بازسازی شبکه‌ای است که از سال ۱۳۵۰ تا حالا وجود داشته، از طرفی با توسعه شهرها، در حال حاضر حدود ۱۴۴۰ شهر در کشور داریم که تعداد آن افزایش می‌یابد.

وی گفت: یارانه‌ای که دولت برای هر اتصال در نظر می‌گیرد حدود ۳ میلیون تومان است، از این جهت می‌توانیم ارتباط خوب و با کیفیتی را برقرار کنیم. آنجایی که شبکه دسترسی وجود دارد فیبر گذاری انجام گیرد و شبکه فیبری شود.

باقری با اشاره به اینکه توسعه شبکه فیبر نوری برای اپراتورها هم درآمد زاست، افزود: استان گیلان دو میلیون نفر جمعیت ساکن دارد که آخر هفته‌ها و تعطیلات هم این آمار به ۴ میلیون نفر می‌رسد لذا سرمایه گذاری در این استان، اقتصادی بوده، با شرایط اقلیمی استان شبکه محیطی زیرزمینی پایدارتر از روی زمین است.

وی بیان کرد: میانگین ضریب پوشش شبکه ملی اطلاعات روستاهای کشور ۹۲ درصد و برای روستاهای استان گیلان ۹۴.۶ درصد است، این آمار در شهرستان رشت به جز سه سایت در دست بهبود، ۱۰۰ درصد است و به عبارتی ارتباطات روستایی این شهرستان، توسعه یافته است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: باید پوشش ارتباطات جاده‌ای استان را تقویت کنیم، ان‌شاءالله تا آخر سال جاری ضریب پوشش ارتباطی استان به ۱۰۰ درصد برسد، سپس از ابتدای سال آینده فاز دوم یعنی بهبود ارتباط نقاطی که ارتباط ضعیف دارند را آغاز کنیم، اول باید مناطق فاقد ارتباط را توسعه دهیم پس از آن به سراغ نقاط با ارتباط ضعیف برویم.

دکمه بازگشت به بالا