جامعه

حفظ سرمایه‌های موجود، هدف اصلی طرح «جایگزین جنگل»

معاون وزیر جنگلهای سازمان جنگلها ، خط الراس و آبخیزداری تصریح کرد که طرح مدیریت منابع طبیعی پایدار منطقه هیرکانی (طرح جایگزین) ادامه طرحهای جنگلداری قبلی است. بهره مندی از کارشناسان ، دانشگاهیان ، محققان ، مدیران اجرایی و حتی جانبازان بازنشسته از سال 1392 تاسیس شده است.

به گزارش تیتر اول ، دکتر عباسعلی نوبخت وی همچنین گفت: بیش از 50 جلسه و نشست تخصصی برای تهیه برنامه هایی برای مدیریت پایدار منابع طبیعی در منطقه هیرکونیا با نگاه بلندمدت به مدیریت علمی این منابع خدادادی برگزار شده و بیش از نیمی از آنها را به ارمغان آورده است. قرن تجربه مدیریت و دانش علمی و بین المللی.

وی افزود: در حال حاضر مطالعات نیمه جزئی برای ارزیابی پتانسیل اکولوژیکی 104 حوضه آبریز هیرکانیا در حال انجام است و سپس برنامه های اجرایی مفصلی برای هر منطقه تهیه شده و مطالعات مرحله ای مفصلی در حداقل سه دپارتمان در اداره راه اندازی شده است. یک کل “

معاون سازمان جنگل ، خط الراس و آبخیزداری ملی در خصوص برداشتن درختان شکسته و افتاده گفت: وی در حال حاضر عقب نشینی نکرده و حتی برای افزایش ضربه نیز خسارتی وارد کرده است. به دلیل سیل و اتلاف منابع.

وی ایده تهیه و اجرای یک طرح جایگزین را بر اساس منوی برخی از اساتید و کارشناسان علوم جنگل در مورد نیاز به مدیریت جنگل در اقدامات حفاظتی و یک برنامه مدون با مجموعه ای از اقدامات فنی اجتناب ناپذیر برای حفظ سرمایه گذاری های موجود ، در نظر گرفت.

نوبخت با اشاره به اینکه مسئولان سازمان همواره بر اقدامات حفاظتی و فنی تأکید داشته اند ، ادامه داد: لازم به ذکر است که قانون در قالب برنامه ای برای برداشت درختان شکسته و افتاده و انجام این فعالیت مجوز پیش بینی کرده است. استفاده از آن و فروش چوب نیست ، بلکه فقط برای جلوگیری از آسیب و از دست دادن منابع است که اگر جنگل را ترک نکنند به نفع مردم خواهد بود.

وی تاکید کرد: طرح جایگزین به هیچ وجه طرح مدیریت پایدار جنگل هیرکانی را نفی نمی کند ، بلکه به عنوان اولین گام در اجرای آن تلقی می شود که در آن اقدامات فنی و حفاظتی لازم انجام می شود.

معاون جنگلهای سازمان جنگلها همچنین اظهار داشت: هدف اصلی طرح جنگل جایگزین حفظ داراییهای موجود مانند جادههای جنگلی ، جنگلداری ، حصارها و … است که همگی هزینه بر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگلها ، نوبخت گفت: جنگلها ، خط الراس و سازمانهای آبخیزداری ملی همواره به حمایت ، اجماع و خرد جمعی اندیشمندان ، روزنامه نگاران ، کارشناسان و دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست نیاز دارند. وظایف ، برنامه ها و فعالیتهای اجرایی آن.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا