حوادث

عکس| نمایی از خودروی آینده کره!

آفتاب‌‌نیوز :

کیا EV۹ که ابتدا در قالب یک کانسپت طی نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۱ به نمایش در آمده بود، بهار گذشته به‌صورت رسمی معرفی شد. حالا کیا در جریان نمایشگاه خودرو ژنو که امسال در قطر برگزار می‌شود، این شاسی بلند تمام الکتریکی را به نمایش گذاشته است. این خودروساز کره‌ای طی کنفرانس رسمی خود در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۲۳ کیا EV۹ را به صحنه آورد تا دست‌اندرکاران درباره جوانب طراحی، ساخت و… آن توضیحاتی را ارائه بدهند.

یکی از ویژگی‌های کلیدی این محصول جدید کیا که در همان ابتدای ارائه آن طی کنفرانس مورد اشاره قرار گرفت، فلسفه طراحی جدیدی با نام Opposites United است. کیا بر پایه همین فلسفه، المان‌هایی را که در نگاه اول در تضاد با یکدیگر قرار دارند کنار هم قرار می‌دهد تا به یک خروجی مشترکِ نو دست پیدا کند و در شکل‌دهی به این فلسفه طراحی هم از تضاد طبیعت و کلان‌شهرهای ساخته بشر، تضاد عقاید و ارزش‌های سنتی و مدرن و بقیه تضادهای اساسی این‌چنینی الهام گرفته است.

کیا EV۹، ساخته شده بر اساس پلتفرم E-GMP گروه هیوندای، در نسخه پایه دیفرانسیل عقب با یک موتور الکتریکی می‌تواند ۲۱۵ اسب بخار قدرت تولید کند. بالارده‌ترین نسخه این اس یو وی یعنی GT-Line با بهره‌گیری از یک موتور الکتریکی روی هر محور و سیستم دو دیفرانسیل یا چهار چرخ محرک توانایی تولید قدرت ۳۷۹ اسب بخار را دارد.

به‌خاطر معماری الکتریکی ۸۰۰ ولتی پلتفرم E-GMP امکان شارژ شاسی بلند جدید کیا با سرعت بالا فراهم می‌شود. بنا به ادعای این خودروساز کره‌ای، باتری بزرگ‌تر این خودرو با استفاده از فست شارژر DC ظرف کمتر از ۲۵ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد قابل شارژ است و فقط ۱۵ دقیقه شارژ هم انرژی مورد نیاز آن برای طی کردن مسافت تقریباً ۲۴۰ کیلومتر را تامین می‌کند.

کیا EV۹ که بخشی از برنامه کیا برای عرضه ۱۱ خودرو برقی جدید تا سال ۲۰۲۶ است، در اواخر سال ۲۰۲۳ به فروش گذاشته خواهد شد. همچنین هرچند قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده است، پیش‌بینی می‌شود که با قیمت پایه حدود ۵۶ هزار دلار عرضه شود و قیمت بالارده‌ترین نسخه آن به ۷۳ هزار دلار برسد. 

عکس| نمایی از خودروی آینده کره!

منبع:گجت نیوز

تیم خبری حوادث

نویسنده حوادث با توانایی شناسایی ترندها و انتقال اخبار به زبان ساده هستم. تلاش می‌کنم تا خوانندگان را به روز با ترندهای روز دنیای اخبار نگه دارم.
دکمه بازگشت به بالا