اقتصادی

تمایل ارمنستان برای حضور سرمایه گذاران ایرانی و آذربایجان شرقی در این کشور

تیتر اول / آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینكه مقامات ارمنستان علاقه مند هستند كه شركتهای ایرانی و حوزه شرق در آنجا نقش آفرینی كنند ، ارمنستان در حال بازسازی و گسترش زیرساختهای حمل و نقل و توسعه خود است.

عصر روز سه شنبه ، محمد اسلامی پس از بازگشت از ارمنستان ، در بازدید از پایانه مرزی نوردوز در آذربایجان شرقی ، در رابطه با دستاوردهای سفر ارمنستان گفت: “جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای به همکاری و مبادلات با کشورهای همسایه می دهد.” اعتماد و اعتماد به نفس با ما

وی ادامه داد: در این سفر سعی کردیم مباحثی را ارائه دهیم که بتواند شرایط و فرصت های همکاری بین دو کشور را افزایش دهد و یکی از مباحث افزایش سطح تجارت بین دو کشور به یک میلیارد دلار بود ، مذاکرات خوب و سه سند امضا شد.

وی گفت: “ارمنستان در حال بازسازی و توسعه زیرساخت های حمل و نقل و توسعه خود است.” “مقامات ارمنستان علاقه مند هستند شرکت های ایرانی در آنجا نقش آفرینی کنند.”

وزیر راه و شهرسازی به ایجاد کمیته مشترک ما بین دو کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث این بود که در این کمیته مشترک صادرات خدمات مهندسی فنی ، سرمایه گذاری مشترک در جاده ها ، بزرگراه ها و راه آهن ، پل ها و تونل ها و مراکز تدارکات ، که همگی می توانند در گسترش حمل و نقل و مبادلات موثر باشند.

وی ادامه داد: به زودی هیئتی از ارمنستان برای بازدید و گفتگو به جمهوری اسلامی ایران سفر می کند و ما همچنین شرکت های معتبر ایرانی را با آنها همراه خواهیم کرد.

در بخشی دیگر از سخنرانی ، اسلامی به کاهش عوارض متقابل بین دو کشور اشاره کرد و افزود: برای تسهیل در رفت و آمد خودروها بین دو کشور و رانندگان برای استفاده از جاده ها و مسیرهای ایران و ارمنستان ، حداقل نرخ را تعیین کنیم امضاء کردن.

وی در مورد بحث در مورد راه آهن تبریز – جلف و قطار گفت: طبق تفاهم نامه سه جانبه ای که پس از حوادث اخیر ما بین روسیه ، آذربایجان و ارمنستان امضا شد ، در مورد فعال سازی قطار تبریز – جلف. – نخجوان »و از آنجا به گفتگوهای« ایروان – تفلیس »که می تواند تأثیر زیادی در آذربایجان شرقی و جلفا داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی در بخشی دیگر از سخنان خود ارمنستان را به عنوان یکی از اعضای موثر کشورهای اوراسیا توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه ارمنستان برای بسیاری از اقلام تعرفه های ترجیحی با اروپا دارد ، این کشور می تواند دروازه مهمی برای تجارت باشد. شانس. فرصت.

وی در مورد تقاضای سرمایه گذاران ارمنی برای سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی صحبت کرد و افزود: در این زمینه جلسه ای با استاندار صهیونیکا داشتیم و درخواست سرمایه گذاری دریافت کردیم تا گفتگوی مفصلی با استاندار آذربایجان شرقی برای تصرف این فرصت. “سطح و افزایش درآمد سالانه.

اسلامی در مورد وضعیت اخیر در منطقه مرزی جلف که شاهراه اصلی ورود به کشورهای اوراسیا محسوب می شود ، گفت: به نظر من قانون اساسی را در این زمینه توجیه نمی کنم.

وی نتیجه گیری کرد: “ما همه مسیرهای جاده ای را براساس تحقیقات تخصصی تعیین می کنیم و عامل تعیین کننده تحقیقات فنی و مهندسی است که با توجه به جنبه های جمعی تصمیم گیری می شود. خوشبختانه مجتمع مس سونگون از مشارکت و مشارکت خوبی برخوردار است.” مقدار که یکی از پروژه های اولویت دار است.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در سخنان خود گفت: در این سفر گفتگوهایی در مسیر ترانزیت کریدور شمال-جنوب و استفاده از این ظرفیت بسیار زیاد و همچنین لغو گمرک انجام شد. وظایف در دو کشور “و راهرو دریای سیاه.

داریوش امانی ادامه داد: “موضوع بعدی صادرات دانش فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران به ارمنستان بود تا آنها بتوانند از تجربه این سازمان در استفاده از پایانه های مرزی ، افزایش ترانزیت و غیره استفاده کنند. ایران می خواست شرکت ها سرمایه گذاری در ارمنستان.

وی در مورد انطباق با استانداردها در ناوگان حمل و نقل هر دو کشور گفت: “اگر از ظرفیت ترانزیت هر دو کشور استفاده شود ، باید استانداردهای کنوانسیون مرکور رعایت شود و در تفاهم نامه ای که با ارمنستان داشتیم ، اظهار داشتیم که اگر ناوگان ارمنستان در اعماق جمهوری اسلامی قرار دارد ، آنها باید استانداردهای روز دنیا را داشته باشند.

به گزارش تیتر اول ، اسلامی و معاونان وی پس از بازدید از مدیران کل اداره راه شمال ، شهرسازی ، راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ، بازدید از پایانه مرزی نوردوز و چندین مرکز حمل و نقل در آذربایجان شرقی ، تبریز را به مقصد تهران ترک کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا