فرهنگ و هنر

جشنواره «شعر شاهنامه» فراخوان داد

دعوتنامه دومین دوره جشنواره شعر شاهنامه منتشر شد.

به گزارش تیتر اول ، در فراخوان این جشنواره آمده است: باشگاه شاهنامه پژوهان ، باشگاه نقالان ، شاهنامه پژوهی و انجمن شاهنامه خوانی دانشجویان ایران (آشا) و فردوسی این جشنواره را با هدف حفظ شاهنامه و زبان فارسی ، گسترش فرهنگ شاهنامه و اسکان این جشنواره برگزار می کنند. مقالات ، نگرش ویژه به چکامه پارسی مجموعه شعرهای مربوط به شاهنامه است و از شاعرانی که سالها در شعرهای خود فردوسی و شاهنامه متمرکز شده اند ، تشکر ویژه می شود. دبیر این جشنواره کوروش جوادی است و جشنواره هر دو سال یک بار برگزار می شود.

دومین جشنواره شعر شاهنامه از سه چکامه سرا با آثاری مرتبط با شاهنامه و زبان فارسی تجلیل می کند.

مضامین دومین جشنواره “شعر شاهنامه” به شرح زیر است:

ایران در آینه شاهنامه
شهنام و داستانهایش
شاهنامه رستم ، کیه هسرو ، سیاوش ، سهراب ، کاوه ، فریدون و قهرمانان …
زنان شهنامک
ناالی
زبان فارسي

قوانین شرکت در جشنواره:
– برای شرکت کنندگان محدودیت سنی وجود ندارد. این جشنواره برای شرکت کنندگان از سراسر جهان ، کشورهای فارسی زبان و جغرافیای فرهنگی ایران بزرگ آزاد است.
– قاب شعرهای ارسالی به جشنواره می تواند کلاسیک و رایگان باشد.
– شرکت کنندگان می توانند یک تا پنج اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
– شرکت کنندگان باید کار خود را با وارد کردن در NAME همراه با یک سند هویت ، شامل نام ، کد کشور ، شهر و شماره تماس به دبیرخانه جشنواره به آدرس shahnameh_pajohan@yahoo.com ارسال کنند.
شرکت کنندگان همچنین می توانند اشعار خود را به همراه یک سند هویت ، شامل نام ، کد کشور ، شهر و شماره تماس ، به تلگرام یا واتس اپ 09386278607 ارسال کنند.
دبیرخانه جشنواره می تواند از آهنگ های ارسال شده به رسانه ها در ارتباط با جشنواره و کتاب ویژه جشنواره استفاده کند. و شعرهای برگزیده دومین جشنواره شعر شاهنامه پس از محاکمه در یک کتاب منتشر می شود.
به سه برنده اصلی هر آهنگ کلاسیک و رایگان لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال آثار 22 سپتامبر 2016 خواهد بود. نتایج جشنواره نیز در پایان ماه اکتبر اعلام و ارزیابی می شود و مراسم اختتامیه جشنواره و شناسایی برندگان در نیمه دوم نوامبر بصورت آنلاین (بصورت آنلاین و مجازی) برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا