حوادث

اعتراض ۱۰ هزار معلم به رتبه‌بندی فرهنگیان

آفتاب‌‌نیوز :

محمود نقوی یکشنبه ۱۱ تیرماه در شورای آموزش و پرورش استان همدان، اظهار کرد: رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی معلمان از یک هفته قبل آغاز شده است. ۱۰ هزار نفر معترض هستند و برنامه ریزی ما این است که تا قبل از آغاز سال تحصیلی به اعتراضات رسیدگی و احکام صادر شود. 

وی با اشاره به سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان، مطرح کرد: سنوات قبل، والدین در گرمای تابستان باید برای سنجش اقدام می‌کردند، اما با ابتکار آموزش‌وپرورش، سنجش دانش‌آموزان را در طول سال تحصیلی انجام دادیم.

او با بیان اینکه سنجش ۹۵ درصد دانش‌آموزان انجام شده است، تصریح کرد: این اقدام از طریق همکاران ما در مراکز اختلال یادگیری انجام شد و بار مالی هم برای ما نداشت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به ثبت‌نام ۸۰ درصد دانش‌اموزان همدانی، بیان کرد: در ثبت‌نام کتاب‌های درسی نیز مقام دوم کشوری را داریم.

نقوی خاطرنشان کرد: هدف ما این است با توجه به پروژه آنلاین، تا پایان مردادماه ثبت‌نام کتب درسی، دانش‌تموزان و ساماندهی معلمان را انجام دهیم و در یک ماه بعد به رفع نواقص بپردازیم.
 
وی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی گفت: امنیت آزمون و شیوه برگزاری آن متفاوت شده است، الان ادارات درگیر چاپ سؤالات نیستند و از ساعت ۸ صبح کد رمز در اختیار مدیر مدرسه قرار می‌گیرد تا سؤالات را چاپ می‌کند. در پاسخنامه هم اسم چاپ شده و دانش‌آموز امکان جابه‌جایی آن را ندارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به بازرسی دقیق دانش‌آموزان با وسایل پیشرفته، اظهار کرد: با وجود اعتبار پنج میلیارد تومانی که برای تجهیزات حوزه‌های امتحانات نهایی داشتیم، تجهیزات حوزه‌های اجرایی به صورت قرضی بود چراکه اعتبارات کفایت نکرد.
 
نقوی با بیان اینکه تصحیح امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی است، اظهار کرد: سؤال‌ها اسکن می‌شود و مصحح اول و دوم آن را تصحیح می‌کنند که اگر اختلاف بیش از یک‌نمره باشد، مصحح سوم آن را تصحیح می‌کند. ۹۸ درصد برگه‌های امتحانات نهایی تصحیح شده است و مقام دهم کشور را داریم. 

وی در رابطه با برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان، بیان کرد: ۸۵۰ مدرسه برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و ۱۵ هزار دانش‌آموز تا الان ثبت نام کردند.

تیم خبری حوادث

نویسنده حوادث با توانایی شناسایی ترندها و انتقال اخبار به زبان ساده هستم. تلاش می‌کنم تا خوانندگان را به روز با ترندهای روز دنیای اخبار نگه دارم.
دکمه بازگشت به بالا