سلامت و تندرستی

بیماران کرونایی در ساوه ردیابی می شوند

تیتر اول / مرکزی سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوها از تبدیل وضعیت اضطراری شهرستان به وضعیت هشدار خبر داد و گفت: برای کاهش تعداد بیماران ، طرح استفاده از ماسک در مکان های عمومی و جلوگیری از خروج بیماران Covid 19 از خانه از طریق یک طرح ردیابی هوشمند اجرا می شود.

تیتر اول ، دکتر محمود کریمی در مصاحبه ای اظهار داشت که وضعیت ساوها تا پایان محدودیت ها قرمز است و طبق لیست اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ، وضعیت شهر از 6 دسامبر سال جاری نارنجی می شود. دستیابی به وضعیت نارنجی و زرد و سفید به اجرای درست و دقیق طرح شهید سلیمانی بستگی دارد.

وی با تأکید بر اجرای دقیق طرح حاج قاسم سلیمانی و پایبندی به پروتکل های بهداشتی ، افزود: واقعیت این است که فاصله وضعیت قرمز و نارنجی برای اولین بار است ، به عنوان مثال با 9 نفر در بیمارستان بستری ، نارنجی و 10 نفر بستری می شوند. مردم در وضعیت قرمز قرار می گیرند ، بنابراین اگر به مسائل بهداشتی توجه و توجه نکنیم ، بلافاصله وضعیت را تغییر خواهیم داد.

دکتر کریمی گفت: بر اساس این طرح ، میزان بستری شدن در بیمارستان باید 30 درصد در یک ماه و 50 درصد در سه ماه کاهش یابد و میزان مرگ و میر در یک ماه 10 درصد و 40 درصد در سه ماه کاهش یابد. با این برنامه می توانیم عاقلانه ، هدفمند و امیدوارانه به جنگ کوید برویم و با هوشیاری اجتماعی و قرنطینه های زیرکانه ، می توانیم سه درصد از افراد بیمار جامعه را از بین ببریم تا مجبور به اعمال محدودیت و تعطیلی طولانی مدت نباشیم.

وی افزود: در حال حاضر ، در مقایسه با دو هفته آخر ماه نوامبر با 12 روز اول دسامبر ، در مجموع 48.6 درصد در تعداد بستری های مثبت و مثبت در مدت مشابه 42.6 درصد و در تعداد موارد مثبت سرپایی و مرگ کاهش یافته است. کاهش 35.8٪ مشاهده شد.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه به عنوان طرح دیگری برای کاهش تعداد بیماران و جلوگیری از زنجیره ویروس کرونا ، در ادامه طرح ماسک را اجرا کرد و گفت: این طرح باید از همه افراد مثبت مبتلا به ویروس کرونا پیروی کند و از رانندگی آنها جلوگیری کند. اتوبوس ، تاکسی و غیره و همچنین جلوگیری از ورود آنها به دفاتر ، بانک ها و فروشگاه های بزرگ.

وی اظهار داشت که دفاتر ، فروشگاه های بزرگ و غیره برای اجرای این طرح تشکیل شده است و از مقامات مربوطه خواسته شده است تا تمام تلاش خود را برای اطمینان از اجرای دقیق و صحیح این طرح انجام دهند.

وی گفت: با نصب نرم افزار هوشمند در دفاتر ، پایانه ها ، بانک ها و … در محل ها و ورودی ها ، افرادی که با ارائه کارت کنترل دولتی مراجعه می کنند و در صورت آلوده شدن به ویروس کرونا با استفاده از شماره ایالتی شناسایی نمی شوند و اجازه ورود ندارند و می توانند ارائه دهند خدمات. به بیماران داده نمی شود.

دکتر کریمی همچنین به کارگران در شهر ساوی اشاره کرد و افزود: کارگران کرونا نیز بیماری خود را پنهان کردند و از ترس اخراج به کارخانه رفتند و با هماهنگی کارفرمایان در ورودی کارخانه ، از طریق شماره ورودی ملی کنترل شدند. جلوی آنها گرفته می شود. برای جلوگیری از آسیب رساندن به کارمندان کرونا ، هماهنگی های لازم با سازمان تأمین اجتماعی به منظور رفع مشکلات معیشتی با پرداخت حقوق آنها انجام شده است.

وی از مردم و همه نهادها و ارگان ها خواست تا برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و پروتکل های بهداشتی ، حفظ وضعیت شکننده شهر و کمک به کادر بهداشتی و درمانی برای مقابله با ویروس با هم همکاری کنند.

دکتر کریمی گفت: اجرای این طرح با تیم های پشتیبانی به این معنی است که افراد مبتلا به کوید 19 حتی برای خرید نان مجاز به بیرون رفتن از خانه نیستند و تمام نیازهای روزانه آنها توسط تیم های پشتیبانی متشکل از بسیج و هلال احمر تأمین می شود.

وی تأکید کرد: اگر شخصی قرنطینه منزل را رعایت نکند و بخواهد از خانه خارج شود ، قرار است از طریق ارتباطات از راه دور ردیابی شود و بار اول و دوم – اخطار کلامی ، سومین بار – اخطار کتبی و بار چهارم اقدام دادگاه از آن است. این کار توسط دادستانی شهرستان انجام خواهد شد.

وی بیماران مبتلا به کوید 19 را که 3 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند ، تشویق کرد که از پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی پیروی کنند تا از ابتلای 97 درصد دیگر مردم به این بیماری جلوگیری کند. البته با حمایت تیم پشتیبانی ، نیازهای زندگی آنها برآورده می شود و از این بیماری در خانه جان سالم به در می برند و با سلامتی به جامعه برمی گردند و زندگی عادی خود را ادامه می دهند و در این شرایط سخت و دشوار اقتصادی مجبور به تصمیم گیری نمی شوند. سختگیر باشید و محدود کنید.

وی همچنین گفت: مراکز آزمایشی Quid 19 منتخب در مناطق ساوه و زرندیه از دو مرکز به پنج مرکز ارتقا یافته اند و ما همچنان در نظر داریم تا پایان ماه جاری دو مرکز دیگر به این مراکز اضافه کنیم و به هفت مرکز افزایش دهیم.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوفا همچنین از آلودگی 72 نفر و 16 بیمارستانی در ساوه و زرندیه در روز گذشته خبر داد و گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون در مجموع 12044 نفر در ساوه و زرندیه آلوده شده اند. 288 نفر آلوده و متأسفانه کشته شدند.

وی گفت: در حال حاضر 99 نفر در بیمارستان بستری هستند كه از این تعداد 16 نفر شب گذشته بستری شدند و متأسفانه دو نفر جان خود را از دست دادند. 72 نفر قطعاً در میان موارد مثبت جدید Korona در شب خود هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا