عمومی

دنیا به کام هادی – تیتر اول

برجسته‌ترین چهره ورزش ایران در سالی که گذشت، هادی چوپان بود. او هنوز در صدر اخبار رسانه‌ها قرار دارد. هادی چوپان در دو استیج متوالی آرنولدکلاسیک (اوهایو و لندن) با اقتدار، سامسون دائودا یکی از قوی‌ترین و بهترین بدنسازان حال حاضر دنیا را شکست داد و توانست تمجید جهانی را برانگیزد.

به گزارش تیتر اول، جام جم نوشت: دنیس جیمز یکی از معروف‌ترین بدنسازان تاریخ و مربی مرحوم بیت‌الله عباسپور، از جمله کسانی بود که به شکل بی‌سابقه‌ای از هادی تعریف و اعلام کرد او دنیای پرورش اندام را تحت تاثیر قرار خواهد داد. تعدادی از ورزشکاران نیز رفتار هادی را باورنکردنی خواندند. به طور مثال دلاروزا، بدنساز انگلیسی خاطره‌ای از هادی تعریف کرد که با تمجید همگانی مواجه شد. او برای رسانه‌ها این‌طور تعریف کرد: «در نمایشگاه آرنولد کلاسیک انگلیس، در کشور خودم در غرفه‌ای نشسته بودم و خیلی خلوت بود. در طرف دیگر انگلیسی‌ها برای گرفتن عکس و امضا با هادی صف کشیده و بیش از نیم ساعت منتظر بودند. در یک لحظه دیدم هادی چوپان از من می‌خواهد پیش او بروم. لحظه‌ای بعد یکی از همراهانش را فرستاد و من را پیش هادی برد تا هواداران با من هم عکس بگیرند. باید واقعیت را بگوییم. در دنیای امروز بدنسازی چند نفر این کار را می‌کنند؟» 
سامسون دائودا هم به رفتار زیبای هادی بعد از قهرمانی‌اش اشاره کرد و گفت: «وقتی دوم شدم و او قهرمان، مرا در آغوش گرفت و یک لحظه متوجه شدم مرا از زمین بلند کرده. گفتم واو! چه زور زیادی دارد. او دست مرا به عنوان قهرمان بالا برد.» دائودا حتی بعد از نایب قهرمانی دوم در خاک انگلیس، دوباره به تمجید از هادی پرداخت و گفت: «برایم افتخار بود که با قهرمانی مثل او رقابت کردم.» 
ظاهرا دل همه برای هادی چوپان تنگ شده و دوست دارند هر چه زودتر او را دوباره روی استیج ببینند. حدود ۶ ماه دیگر به رقابت‌های مسترالمپیا زمان مانده و خیلی‌ها برای دیدن هادی روی استیج این مسابقه، لحظه‌شماری می‌کنند. خیلی‌ها هم او را قهرمان دوباره این مسابقات می‌دانند و می‌گویند درک لانسفورد (قهرمان دوره قبل) این بار شانسی برابر هادی نخواهد داشت. 

تمجید جهانی
آرنولد شوارتزنگر، اسطوره بدنسازی که در آخرین مسابقه هادی نیز در کنار او بود، تمجیدی فوق‌العاده از او داشت. او دراین‌باره گفت: «برای من عجیب بود که در حد فاصل دو مسابقه آرنولد کلاسیک او اینقدر پیشرفت داشت. من ۱۰ سال پیش از بدنسازی انتقاد کردم چون می‌دیدم ورزشکاران روی استیج نفس کم می‌آورند و شکم‌های آویزان دارند. چیزی به اسم وکیوم شکم در مسابقات نمی‌دیدم ولی در دو مسابقه قبلی، هادی چوپان را دیدم که حتی نفس نفس هم نمی‌زد. طوری وکیوم می‌گرفت که انگار برایش عادی بود. با خودم گفتم این اتفاق فوق‌العاده است. تحت تاثیر قرار گرفتم. هادی حتی زمان وکیوم گرفتن لبخند می‌زد.» 

به بهانه درخشش این ستاره ایرانی دردنیا مرورمی‌کنیم اظهارات بعضی ازچهره‌های مطرح بدنسازی دنیا رادرباره این‌قهرمان‌ملی. 

دنیس جیمز، قهرمان اسبق و مربی فعلی بدنسازی: برایم جالب بود که همه بدنسازان دیگر به هادی چوپان نگاه می‌کردند، چون می‌دانستند بهتر می‌شوند. فکر می‌کنم رشته بدنسازی در دو سال آینده تغییرات زیادی می‌کند و یکی از عوامل بزرگ این تغییر، هادی چوپان خواهد بود. می‌خواهم شفاف حرف بزنم. این رشته آمریکایی است ولی حالا یکی از ایران آمده که دارد بدنسازی را به همه یاد می‌دهد. این دیوانه‌کننده است. 

دلازارو، بدنساز انگلیسی: هادی چوپان را زیر نظر داشتم. همه بدنسازان قبل از مسابقه ۱۵ دقیقه گرم می‌کنند تا عضلات‌شان دم کند ولی او ۴۵ دقیقه تمرین کرد. من هم از روی دستش کپی و ۴۵ دقیقه تمرین کردم و با بهترین نسخه بدنی‌ام روی استیج رفتم. راستش هادی چوپان مثل ساعت است. من او را کامل بررسی کردم. به نظرم هر حرکتی که روی استیج انجام می‌داد را یک میلیون بار تمرین کرده بود. می‌دانست چطور نفس بگیرد و چطور عضلاتش را منقبض کند. 

کریس کورمیر،قهرمان سابق بدنسازی‌: بااین استیل‌بدنی که ازهادی چوپان دیدم،هیچکس درمسترالمپیا۲۰۲۴ رقیب او نخواهد بود. 

تریک الکیندی، داور معروف بدنسازی‌: این نسخه‌ که از بدن هادی چوپان دیدم، بهترین او بود. شک نکنید اگر با همین بدن به مسترالمپیا ۲۰۲۳ می‌رفت هرگز اجازه نمی‌داد درک لانسفورد قهرمان شود. هادی با فتح دو آرنولد کلاسیک یک پیام واضح برای درک داشت که من بزرگترین تهدید در مسترالمپیا بعدی هستم. 

ویلیام بوناک، بدنساز مطرح جهان‌: باز هم مسابقه هادی چوپان را دیدم. او شایسته قهرمانی هر دو مسابقه بود. 

فیلکس ویلر، نایب قهرمان مسترالمپیا: درباره هادی چوپان چه چیزی باید بگوییم؟ او با اقتدار قهرمان دو آرنولدکلاسیک شد. او روی استیج مسابقات، مثل یک فرمانده می‌ماند. 

نیک واکر، از رقبای هادی در مسترالمپیا ۲۰۲۴: من هر دو مسابقه آرنولدکلاسیک را دیدم. اختلاف بین هادی چوپان و سامسون دائودا فاحش بود. از روز اول هر دو مسابقه گفتم چوپان قهرمان می‌شود. به نظرم او بزرگترین تهدید برای همه ما در مسترالمپیا ۲۰۲۴ است. 

میلوش سارچف، مربی سابق سامسون دائودا: باور نمی‌کنم هادی چوپان این‌قدر پهن و بزرگ شده است. نمی‌دانم او این حجم را چطور به دست آورد. هادی یک قهرمان فوق‌العاده است و قطعا می‌تواند عناوین بیشتری را به دست بیاورد. 

هانتر لابرادا، بدنساز معروف: در نمایشگاه قبل از مسابقه اوهایو، هادی چوپان را از دور دیدم. نمی‌خواستم برایش مزاحمتی ایجاد کنم ولی از دور که من را دید، با سرعت به سمتم دوید و رفتار گرمی با من داشت. این رفتار او مرا هیجان زده کرد و از یادم نمی‌رود. جی کاتلر، قهرمان چهار دوره مسترالمپیا: هادی چوپان جزو بدنسازهای مورد علاقه‌ام است و او را یک قهرمان می‌دانم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا