بهترین های کسب و کار

تفاوت ها، مزایا و معایب سوله های سبک و سنگین

تفاوت ها، مزایا و معایب سوله های سبک و سنگین

در سوله سازی سوله ها به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می شوند. سبک و سنگین از نظر ساختار، کارایی، کاربرد، روش ساخت، وزن و برآورد هزینه با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند. وزن سوله نقش مهمی در تعیین هزینه ساخت سوله دارد. به دلیل استفاده کمتر از متریال فولادی در ساختار سوله های سبک، این نوع سوله ها نسبت به سوله های سنگین ارزانتر هستند. تغییرات ساختمان در وزن ها و ابعاد مختلف اجرا می شود. عوامل موثر بر وزن جریان عبارتند از:

محل ساخت انبار – ابعاد دهانه انبار – شیرآلات در صورت نیاز – ارتفاع و طول انبار – نوع و تعداد پست ها.

نورپردازی چگونه انجام می شود؟

فانوس های دریایی از پروفیل ها و لوله ها ساخته شده اند، بنابراین سبک تر از سایر سازه ها هستند. در بحث سبک روش ها و ساختارهای مختلفی وجود دارد. نکته ای که باید به آن توجه شود این است که اگرچه برخی افراد از نظر ساختاری در این نوع سوله بهتر از سوله های سنگین هستند، اما با شنیدن نام سوله سبک به اشتباه تصور می کنند که این نوع سوله سوله ای ضعیف و کم دوام است. و مقاوم تر

سوله نوری را می توان در سبک های مختلف از جمله خرپایی، یو بی ام، نوردان پیشرفته، سوله چادری و … ساخت که هر کدام به شکلی خاص و برای مصارف خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین سوله های سبک وزنی که به روش خرپایی ساخته و ساخته می شوند نسبت به سوله های تیر ورق سنگین از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار هستند. همانطور که گفته شد سوله سبک خرپایی یکی از انواع سوله نور محسوب می شود و با ابعاد اولیه مورد نیاز تا 170 متر بدون ستون وسط ساخته می شود که از مزایای سوله نوری می باشد. سوله سبک به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار است و با وجود اینکه این نوع سوله را می توان بدون ستون ساخت اما قدرت نگهداری جرثقیل های سقفی با هر ظرفیتی را دارد.

سوله نوری به دلیل وزن و ساختار سبکی که دارد برای انواع کاربری با هر اندازه ای مناسب است. سقف این نوع سوله ها نیز بر اساس کاربری، کارایی و درخواست های مختلف مشتریان ساخته می شود.

به لطف ساخت و ساز فولادی و روش های مهندسی، تیرهای سوله سبک سنگین نیستند، اما قوی هستند. هرچه دهانه بدون ستون سازه سبک وزن بیشتر باشد، هزینه ساخت بالاتر خواهد بود. با توجه به درخواست مشتری و کاربر مورد تماس، این موارد اندازه گیری و هزینه ها برآورد می شود.

جنبه های اصلی ساخت سوله های سبک وزن که انتخاب این سوله ها را آسان می کند عبارتند از:

مقاومت در برابر بار و فشار وارد شده به سازه

این کلبه ها به دلیل طراحی اجاق گاز بسیار زیبا هستند.

با پیچ و مهره اتصالات سازه ای، جداسازی، مونتاژ و جابجایی قطعات آسان است.

هیچ محدودیتی در ابعاد فضای سازه وجود ندارد. همچنین امکان نصب انواع مختلف (جرثقیل برجی و ستونی) وجود دارد.

این نوع سقف سوله قابلیت خم شدن را نیز دارد. که به تهویه مطبوع در کاربردهای خاص مانند مزرعه کمک می کند

استفاده از تیرک در چنین کابین هایی اختیاری است، وجود یا نداشتن تیرک در کابین به طور مستقیم بر وزن آن تأثیر می گذارد.

استفاده از خانه برق

یکی از روش های ایجاد سازه های بزرگ با ابعاد بازشوی بزرگ و متنوع، استفاده از روش خرپایی در سوله های سبک می باشد. بنابراین سوله های خرپایی بسیار کارآمد، مستحکم و با کیفیت هستند. سوله Truss Light به راحتی، سریع و در زمان کوتاه نصب می شود. ساختار و نوع طراحی سوله نور بیشترین مقاومت را در این نوع سازه ها ایجاد کرد.

معایب لامپ ها

با توجه به عدم وجود محدودیت در ساخت سوله نوری، اکثر خریداران به خرید سوله نوری روی آوردند. شاید نداشتن محدودیت در برخی موارد مزیت محسوب شود اما این مزیت در برخی موارد از جمله دهانه های کمتر از 18 متر به عنوان یک عیب تلقی می شود زیرا قیمت استفاده شده در چنین سوله هایی با این ابعاد بیشتر از هزینه ساخت سوله است. استفاده از روش تیرهای ورق نیز افزایش می یابد. اما در سایبان های بلندتر از 18-22 متر قیمت یکسانی دارند و در دهانه های بالای 22 متر تفاوت قیمت بسیار زیادی با سایبان های سنگین دارند.

این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که اندازه دهانه بزرگ و سازه بزرگ، وزن و گرانی بیشتری دارد، از طرفی هزینه پی و دیوارها بسیار کاهش می یابد. .

کاربرد لامپ

غرفه نور قابل استفاده در مکان ها و کاربری هایی مانند: سالن های ورزشی – تئاتر و نمایشگاه – ساختمان های صنعتی – ساختمان های کشاورزی – کارگاه ها – انبارها – سردخانه ها – تعمیرگاه ها – شهربازی ها – آشیانه های هواپیمایی – اتاق های پذیرایی و هر کاربری که نیاز به مساحت سقف بزرگ

قیمتی برای درخشش

همانطور که در بالا ذکر شد قیمت غرفه های سبک یکی از مزیت های مهم این گونه غرفه ها می باشد. به همین دلیل بسیاری از خریداران به خرید سوله سبک روی می آورند. اما برای داشتن سوله نور نه تنها باید به کم هزینه بودن آن اتکا کرد، بلکه باید با برنامه ریزی و استفاده مناسب انتخاب مناسبی داشت.

با افزایش قیمت آهن، فولاد و سایر مصالح ساختمانی سوله، سرمایه گذاران و مشتریان به طور یکسان به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه ها هستند. بسیاری از کارآفرینان و سرمایه گذاران در تلاش هستند تا میزان هزینه های ساخت و ساز را کاهش دهند.

برآورد هزینه ساخت سوله بر اساس یک سری پارامترها محاسبه می شود: طراحی پلان اولیه، فونداسیون و سازه ساختمان – خرید مصالح اولیه برای ساخت سوله – هزینه های ساخت سوله – رنگ آمیزی سوله هم روی دیوار و هم سقف – خرید پیچ ​​و بست – حمل و نقل و انتقال نشت به محل ساخت و نصب سازه

اگر بدون دانش و بدون استفاده از مشاوره کارشناسان و افراد مجرب وارد عرصه ساخت و خرید کانکس های سبک شوید، بدون شک در آینده با مشکل مواجه خواهید شد. بنابراین باید توجه داشته باشید که در نظر نگرفتن برخی از عوامل باعث افزایش هزینه ها بالاتر از برنامه ریزی شده می شود: طراحی و نقشه نامناسب – انتخاب مواد و مواد اولیه نامناسب – انتخاب نادرست گروه پیمانکاران – طولانی بودن مدت اجرای پروژه. و عدم برنامه ریزی در بودجه ریزی و برآورد هزینه

نکات کلی و برآورد هزینه در زیر آورده شده است: افزایش ابعاد دهانه و ارتفاع رابطه مستقیمی با افزایش بار فشاری دارد، بنابراین استفاده از فولاد و وزن سازه افزایش می یابد که باعث افزایش هزینه نیز می شود.

یکی از عوامل موثر بر قیمت لوازم روشنایی این است که مراحل و جزئیات چراغ های روشنایی با استانداردها و مقررات استقرار نظام مهندسی مطابقت داشته باشد. اگر رویه های اولیه رعایت شود، قیمت گذاری ساده و مقرون به صرفه خواهد بود و احتمالاً از هزینه های گزاف گزارش شده توسط برخی از پیمانکاران یا مشاغل به دلیل ناآگاهی خریداران و مشتریان جلوگیری می کند.

تله بزرگ

سوله تیر صدفی سوله ای است که از تیری تشکیل شده است که ورق های فولادی با ضخامت معین به آن متصل شده است و در ابعاد بزرگتر از تیرآهن فولادی استفاده می شود. سوله های تیر در برابر فشار قوی هستند.

سوله تیروخی نیز سوله ای سنگین محسوب می شود که نشیمن آن فلزی است و با پیچ و مهره و گاه با جوش به سازه متصل می شود.

کانکس صنعتی مهم ترین نوع سازه سایبان سنگین می باشد. سایبان های سنگین در بسیاری از مکان های مختلف صنعتی و تولیدی استفاده می شود.

هزینه های ساخت و ساز

بازار صنعتی همواره با نوسانات قیمتی مواجه است. این تغییرات قیمت برای برخی از اقلام مانند فولاد و آهن در مقایسه با مصالح ساختمانی اولیه مانند بتن بیشتر قابل توجه است. سوله های بتنی سنگین و سوله های فلزی سنگین به دلیل نوسانات قیمت بازار در معرض نوسانات بازار هستند و نمی توان به طور خاص بین آنها تفاوت قائل شد.

وزن نهایی سازه

سالن های کاهش وزن برای افرادی که به دنبال راهی برای کاهش وزن هستند، جدیدترین ها را از جهاتی جذاب از نظر قیمت تبلیغ می کنند. بنابراین با بررسی دقیق پلان و نقشه استاندارد و بررسی دقیق سایر پارامترهای مطرح شده در ساخت این سوله ها می توان به بهترین وزن در ساخت سوله های بزرگ دست یافت.

اشغال فضای کوچک

از مواد فولادی برای ساخت تیرها و ستون های فلزی سنگین استفاده می شود. جعبه های فلزی سنگین نسبت به جعبه های بتنی سنگین فضای کمتری را اشغال می کنند. بنابراین کفپوش فلزی سنگین بهترین انتخاب در شرکت هایی است که کمبود فضا دارند.

جابجایی آسان

در صورتی که اتصالات قطعات فلزی سنگین سوله به روش قفلی و مهره ای ساخته شود، می توان آنها را جابجا کرد که یکی از مزایای استفاده از این گونه سوله ها می باشد.

قابلیت قرار دادن لایه ها

در صورتی که سوله سنگین از نوع تیرچه ای باشد قابلیت انبساط و تغییر ساختار لایه های خود را نیز دارد در صورتی که هیچ نوع سوله ای به صورت دو سوله چند طبقه ساخته نمی شود.

استفاده از ملحفه

سازه های سنگین معمولاً در عملیات های تولیدی پیچیده و صنایع سنگین استفاده می شوند. با وسعت و ظرفیت این نوع ساختمان ها می توانند طیف وسیعی از نیازهای فضایی واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی اعم از کارخانه های پیشرفته، پالایشگاه های نفت، نیروگاه ها، کارخانه های خودروسازی و … را برطرف کنند. بنابراین می توان ساخت و طراحی ساختمان های سنگین را به صورت کارشناسی و اصولی انجام داد تا نیازهای صنایع سنگین و کارخانه های بزرگ تولیدی را برطرف کند.

تفاوت سوله سبک و سنگین

بارزترین تفاوت سوله های سبک و سنگین وزن سازه ها است. سوله های چوبی سبک وزن کمتری نسبت به سوله های تیر سنگین دارند که برای تولید کنندگان مقرون به صرفه است. اما باید در نظر گرفت که ارزش آن را دارد که گزینه های استفاده از انبار را در نظر بگیرید. درست است که سایه های روشن مقرون به صرفه هستند، اما چنین سایه هایی را نمی توان در اتاق هایی با رطوبت بالا استفاده کرد.

تفاوت دیگر مربوط به ابعاد دهانه سوله است که قبلا در این مقاله توضیح داده شد. اندازه دهانه سوله مستقیماً بر طول سوله و وزن فولاد و سایر مصالح به کار رفته در سوله تأثیر می گذارد که بر قیمت سوله تأثیر می گذارد.

تفاوت دیگر در استفاده از این دو نوع سوله است که باید با توجه به متراژ، کاربری سوله، موقعیت مکانی، موقعیت جغرافیایی و هزینه یکی از دو نوع سوله سبک و سنگین انتخاب شود.

جمع بندی

برای اجاره انبار در sooleh.net میتوانید به سایت سوله مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا